2794
Sök

Vad är det värsta du vet i trafiken? har du en bild? LÄGG UPP!

Fritidsforskande yrkesförare
938 Inlägg
23 maj 2012
Sättet man lagar vägar på här. Sprutar ut lite klister å sen på me en massa lösgrus på de. Resultatet, hälften fastnar i klistret å hälften av gruset flyger runt på vägen å blästrar bilen... Verkligen skitkul när de är en sträcka på över 3 mil dom gjort så...

Jag gasar tills det rasar, sen tar vi lite till... :)
MVH // Tobbe, *BECE**

SpeedFreakz Sweden
1 778 Inlägg
23 maj 2012
Ja fy fan så har dom gjort här också. De är bara små sprickor dom har lagat också, dom märktes mycket mindre innan dom skulle igång o laga.

BMW följer inte utvecklingen, BMW leder den!
The spirit of 76. www.76olja.nu

Fri fart för ett fritt folk!
14 313 Inlägg
23 maj 2012
Confide skrev:
Growe skrev:
Confide skrev:

Det är därför det finns ett par magiska uppfinningar : rutor och klimatanläggning wink.

mm fungerar jätte bra i en liten fjönsig bil..testa det på en stor buss smile

då jäklar letar man på skuggan annars har man från 18grader till 35 på 5-10minuter smile
och det tar över 1.5timme att nå 18grader igen smile

min ac jobbar max nu när jag jobbar ingen som klagad över kylan än så länge smile

Har man en larvig stor buss så får man dimensionera rätt istället wink.

finns ingen buss som kyler av bussen snabbt..på sommar är det runt 50grader varmt i bussen och det går verkligen inte få bort värmen från alla grejer i bussen så det tar tid...
fast grejerna är ibra skick och största möjliga i den busstypen smile

Kör fort så hinner inget hända...

Pim_Pim
23 maj 2012
Den där tattarasfalten som dom lägger på vägarna är ju hemsk, små duttar överallt...

Growe: Hoppas du är en sån där busschaufför som har det svalt i bussen på sommaren, och inte varmt som vissa har.
Tror fan att vissa busschaufför retar folket som sitter lite längre bak i bussarna. tongue

Muttley
23 maj 2012
Pim_Pim skrev:
Den där tattarasfalten som dom lägger på vägarna är ju hemsk, små duttar överallt...

Growe: Hoppas du är en sån där busschaufför som har det svalt i bussen på sommaren, och inte varmt som vissa har.
Tror fan att vissa busschaufför retar folket som sitter lite längre bak i bussarna. tongue

Men varma bussar är inte chaffisarnas fel. De har ju varit uppe i tidningen.  Skulle aldrig få för mig att sätta mig på en buss vid 25-30 grader ute i skuggan. För de är varmt

1 938 Inlägg
23 maj 2012
Är det inte en gigantisk temperaturanläggning i bussar? Tycker de e skollhett om man bara vill och iskallt om man bara vill, säkert begränsade av regler för att folk kan bli sjuka eller nått, mångkulturen e ju också ett faktum, under 30 grader så börjar vissa folkgrupper frysa. lol

1 422 Inlägg
24 maj 2012
Glesmark skrev:
Är det inte en gigantisk temperaturanläggning i bussar? Tycker de e skollhett om man bara vill och iskallt om man bara vill, säkert begränsade av regler för att folk kan bli sjuka eller nått, mångkulturen e ju också ett faktum, under 30 grader så börjar vissa folkgrupper frysa. lol

Själv fryser jag ganska duktigt när temperaturen är under 15 grader, kyligt när det är under 20 men det kan ha att göra med att jag spenderat ett halvår i kongo också smile

Störande i trafiken är paragrafryttare som bromsar så fort de ser en 50 skylt istället för att långsamt sakta ner och motorbromsa. Finns en uppförsbacke här i Sundsvall där det är 50 där jag nästan alltid ligger i 70-80 då bränsleförbrukningen ligger mycket lägre i den hastigheten och ibland hamnar man bakom någon som ska ligga i runt 40 bara för det och precis när backen är slut så ökar hastigheten till 70... Ligger man i 50 hamnar förbrukningen på ungefär 1,3-1,4 liter milen men ligger man i 70-80 så är förbrukningen ganska precis 1,0 liter/mil (i en bmw 330i touring 231hk) Rent allmänt stör jag mig på folk som bromsar inför hastighetssäknningar istället för att släppa gasen i tid på på så sätt rulla till en långsammare hastighet med hjälp av motorbromsen (funkar även med automat) istället för att nita precis vid skylten då det är oekonomiskt både för bränsle, bromsar och stör trafikrytmen.

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
24 maj 2012
Mack skrev:
Dixieman skrev:
omotiverade farthinder (Lilla vägen mellan Jordbrorondellen i Jönköping till Hovslätt via Bårarp som ett exempel) Mitt i fakking ingenstans så dyker ett oskyltat farthinder upp..

Haha. Påminner mig om brevbärartiden, då jag körde genom en by för att komma till den egentliga vägen jag skulle köra på, men inte kunde pga en trafikolycka.
Byn hade jag aldrig kört igenom tidigare, och tamefan om man inte har gjort ett hemmabyggt farthinder över vägen. Ett ordentligt högt sådant.
Är en av dom få gånger en postbil fått luft under däcken förmodligen..trodde hela skiten skulle gå av på mitten.

En kompis är tidningsbud på landsbygden och hans kollega har minst 5-10 meter luftfärder dagligen..
Värst är det på vårkanten vid tjällossning. lol
Har skrotat två golfar, varav en var hans egen högerstyrda... Går hårt åt dom här. roll

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

Fri fart för ett fritt folk!
14 313 Inlägg
24 maj 2012
Glesmark skrev:

beror på olika från buss till buss

Man bussen på förra jobbet är behaglig fram till dörrarna bak sen börjar det bli varmt närmare motorn

Setrabussen vi har på stället där jag jobbar nu var VÄLDIGT behaglig i går

min Iveco Mago2 hade jag mellan 18-21grader igår

då var den inte igång så långa stunder tror den gick som längst 1.5timme

Stadsbussarna här i örebro har bara förar ac
så det är inte så jävla konstigt att dom är apvarma
dessutom har dom asdålig värme på vintern

Kör fort så hinner inget hända...

Evildan
24 maj 2012
väldigt offtopic:
en tidigare kollega skulle kika lite vad M.A.N hade för sig, skrev lite fel och lyckades istället söka på men.com precis när en av de högre cheferna klev in bakom honom smile
inte lyckat alls.
smile

766 Inlägg
24 maj 2012
cheffer skrev:
Glesmark skrev:

Själv fryser jag ganska duktigt när temperaturen är under 15 grader, kyligt när det är under 20 men det kan ha att göra med att jag spenderat ett halvår i kongo också smile

Störande i trafiken är paragrafryttare som bromsar så fort de ser en 50 skylt istället för att långsamt sakta ner och motorbromsa. Finns en uppförsbacke här i Sundsvall där det är 50 där jag nästan alltid ligger i 70-80 då bränsleförbrukningen ligger mycket lägre i den hastigheten och ibland hamnar man bakom någon som ska ligga i runt 40 bara för det och precis när backen är slut så ökar hastigheten till 70... Ligger man i 50 hamnar förbrukningen på ungefär 1,3-1,4 liter milen men ligger man i 70-80 så är förbrukningen ganska precis 1,0 liter/mil (i en bmw 330i touring 231hk) Rent allmänt stör jag mig på folk som bromsar inför hastighetssäknningar istället för att släppa gasen i tid på på så sätt rulla till en långsammare hastighet med hjälp av motorbromsen (funkar även med automat) istället för att nita precis vid skylten då det är oekonomiskt både för bränsle, bromsar och stör trafikrytmen.

du får inte åka 70-80 där? och man ska ha den hastighet som står på skylten när man passerar den..
hoppas du bidrar med mycke fikabröd åt polisen:D

1 422 Inlägg
24 maj 2012
cpu1337 skrev:
cheffer skrev:
Glesmark skrev:

du får inte åka 70-80 där? och man ska ha den hastighet som står på skylten när man passerar den..

Det är jag fullt medveten om, det står på skylten. Men det innebär ingen fara att köra 70 där och att köra 70 där är att följa trafikrytmen då det är den rytm som hålls där. Jag vet att det jag gör är olagligt det som stör mig mest med backen är att de BROMSAR så fort 50 skylten kommer upp istället för att bara släppa på gasen tills bilen saktat ner till 50 och gör det mjukt istället för då slipper man slösa så mycket soppa. Varför ska jag bidra med fikabröd åt polisen? De har aldrig bjudit mig på kanelbulle och sockerdricka. De gånger jag ringt till polisen har de aldrig haft några bilar att skicka ut, förmodligen för de är för upptagna med att uppfylla årets kvot av småförseelser så de inte kan förhindra riktiga brott. Ett tag fick jag stå själv vid en brottsplats i nästan en timma pga polisen hade så mycket viktigare saker för sig och när de väl kom till platsen och såg vad det var för person (en rattfylla som kört ut i skogen, krockat med ett träd och hade vapen i bilen) som var en återfallsförbrytare och inte bara för småbrott heller så ringde de direkt efter förstärkning som var där på mindre än 5 min och rätt var det var så gick det 4 poliser med dragna vapen plus hundförare fram till bilen och drog ut honom som satt i, bevisar ju ganska duktigt hur deras resurser prioriteras. Sedan är det allmänt känt att de har en kvot som de måste uppfylla, det är just av den anledningen som de kan stå klockan 4 på morgonen och ta taxichaffisar som kör 10km/h för fort på helt öde vägar bara för de måste upp i en viss siffra av småbrott som de enligt ledningen måste lösa.

Men tillbaka till poängen, jag vet att det är en olaglig gärning jag gör men den utgör ingen fara för omgivningen så jag ser det inte som en stor grej direkt. Dessutom är jag ju mer miljövänlig på det viset och det ska man ju också vara smile Majoriteten av folket som bor här i stan ligger i runt 70 i den backen, just pga det följer trafikrytmen och man får en lägre förbrukning så tycker jag inte det är någon större grej. Är det däremot 50 för det är tätbebyggt område, skolor/dagis eller liknande i närheten är det ju helt självklart att man inte kör fortare än så.

Men i det stora hela så stör jag mig mest på folk som inte kan hålla sig till trafikrytmen då de är dessa människor som bidrar till flest olyckor. Inte att svensson kör 10-20km/h för fort på motorvägen smile

Rumpmas
3 860 Inlägg
24 maj 2012
cheffer skrev:
cpu1337 skrev:
cheffer skrev:

Det är jag fullt medveten om, det står på skylten. Men det innebär ingen fara att köra 70 där och att köra 70 där är att följa trafikrytmen då det är den rytm som hålls där. Jag vet att det jag gör är olagligt det som stör mig mest med backen är att de BROMSAR så fort 50 skylten kommer upp istället för att bara släppa på gasen tills bilen saktat ner till 50 och gör det mjukt istället för då slipper man slösa så mycket soppa. Varför ska jag bidra med fikabröd åt polisen? De har aldrig bjudit mig på kanelbulle och sockerdricka. De gånger jag ringt till polisen har de aldrig haft några bilar att skicka ut, förmodligen för de är för upptagna med att uppfylla årets kvot av småförseelser så de inte kan förhindra riktiga brott. Ett tag fick jag stå själv vid en brottsplats i nästan en timma pga polisen hade så mycket viktigare saker för sig och när de väl kom till platsen och såg vad det var för person (en rattfylla som kört ut i skogen, krockat med ett träd och hade vapen i bilen) som var en återfallsförbrytare och inte bara för småbrott heller så ringde de direkt efter förstärkning som var där på mindre än 5 min och rätt var det var så gick det 4 poliser med dragna vapen plus hundförare fram till bilen och drog ut honom som satt i, bevisar ju ganska duktigt hur deras resurser prioriteras. Sedan är det allmänt känt att de har en kvot som de måste uppfylla, det är just av den anledningen som de kan stå klockan 4 på morgonen och ta taxichaffisar som kör 10km/h för fort på helt öde vägar bara för de måste upp i en viss siffra av småbrott som de enligt ledningen måste lösa.

Men tillbaka till poängen, jag vet att det är en olaglig gärning jag gör men den utgör ingen fara för omgivningen så jag ser det inte som en stor grej direkt. Dessutom är jag ju mer miljövänlig på det viset och det ska man ju också vara smile Majoriteten av folket som bor här i stan ligger i runt 70 i den backen, just pga det följer trafikrytmen och man får en lägre förbrukning så tycker jag inte det är någon större grej. Är det däremot 50 för det är tätbebyggt område, skolor/dagis eller liknande i närheten är det ju helt självklart att man inte kör fortare än så.

Men i det stora hela så stör jag mig mest på folk som inte kan hålla sig till trafikrytmen då de är dessa människor som bidrar till flest olyckor. Inte att svensson kör 10-20km/h för fort på motorvägen smile

Jag tycker också att du har ett bra argument där. Jag har ett liknande ställe på väg till jobbet där det i en dal går från 90-väg till 70-väg 300 m genom en korsning med bra sikt, vilket resulterar att man får en riktigt brant uppförsbacke precis vid 90-skyltarna.

Men, hur fort du själv väljer att köra är din sak, men du kan aldrig begära att någon annan ska överskrida hastighetsbegränsningen, det är du med på hoppas jag?

Lastbilsmekaniker
729 Inlägg
24 maj 2012
Pensionärer med sina jävla husbilar....
Alltid minst 40km/h under skyltad hastighet sen vinglar dom över hela jävla vägen.

Skulle det bli en krock pga dom så kommer deras husbil fullständigt förintas för så dåligt byggda husbilar är så fattar jag inte att dom ens är lagliga att ha på vägarna.
Det enda som håller fast skalet är ett par M8a skruvar och ingen styrka alls i väggarna.
Skulle man hamna uppochner med en sån och man kan likagärna beställa en kista undertiden man snurrar runt.. och om man krockar så försvinner skalet och bara chassiet står kvar..

Den värsta jag har sett hade 1 M8a i varje hörn bara och resten vara bara fastlimmad med silicone eller nått liknande.

Muttley
24 maj 2012
Pierre_r skrev:
Alltid minst 40km/h under skyltad hastighet sen vinglar dom över hela jävla vägen.

Skulle det bli en krock pga dom så kommer deras husbil fullständigt förintas för så dåligt byggda husbilar är så fattar jag inte att dom ens är lagliga att ha på vägarna.
Det enda som håller fast skalet är ett par M8a skruvar och ingen styrka alls i väggarna.
Skulle man hamna uppochner med en sån och man kan likagärna beställa en kista undertiden man snurrar runt.. och om man krockar så försvinner skalet och bara chassiet står kvar..

Den värsta jag har sett hade 1 M8a i varje hörn bara och resten vara bara fastlimmad med silicone eller nått liknande.

När jag läste var du kommer ifrån. Så måste jag bara säga att jag stör mig på hela Osbys uppbyggnad av vägar. Borta vid skolorna är de 30 50 30 50.    Istället för 30 hela vägen.  Vägen mot spegeldammen har ju blivit sjukt skum.
smile

Forummoderator
26 395 Inlägg
24 maj 2012
tkd_rille skrev:
Pierre_r skrev:

När jag läste var du kommer ifrån. Så måste jag bara säga att jag stör mig på hela Osbys uppbyggnad av vägar. Borta vid skolorna är de 30 50 30 50.    Istället för 30 hela vägen.  Vägen mot spegeldammen har ju blivit sjukt skum.
smile

Snacka om brist på miljötänk med såna jojohastigheter..

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

Muttley
24 maj 2012
Mack skrev:
tkd_rille skrev:
Pierre_r skrev:

smile

Ja verkligen.  Sen är där en väg som går bort till Markaryd. De är 50 sen 70 en viss sträcka för att gå ner i 50 i ca 100 meter ? sen 70 igen. Istället för att ha en jämn hastighet på det hela. Och inte bara hastigheten, de är en jävla massa skyltar som kostar massor med pengar som ska dit ju.

1 938 Inlägg
24 maj 2012
tkd_rille skrev:
Mack skrev:
tkd_rille skrev:

smile

Ja verkligen.  Sen är där en väg som går bort till Markaryd. De är 50 sen 70 en viss sträcka för att gå ner i 50 i ca 100 meter ? sen 70 igen. Istället för att ha en jämn hastighet på det hela. Och inte bara hastigheten, de är en jävla massa skyltar som kostar massor med pengar som ska dit ju.

Må det vara ett övergångsställe på den lilla snutten det är 70väg?
Tror max hastighet för att det skall få finnas ett övergångsställe på vägen är 50 kmh, likt att det inte får vara rödljus på vägar med max hastighet 70 kmh.

Forummoderator
26 395 Inlägg
24 maj 2012
tkd_rille skrev:
Mack skrev:
tkd_rille skrev:

smile

Känner igen det där. Vissa ställen häromkring är det ett jäkla jojoande. "Roligast" är en sträcka på E45, strax utanför Lit, där man från Litshållet kommer upp i 90, sen strax efter bron blir det 70 på grund utav ett par in och utfarter, och sedan är det 70 hela vägen upp för en riktig mördarbacke, där lastbilar alltid blir stående på vintern för att de inte tar sig upp.
Varför inte bara ha haft 90 hela vägen upp för backen, för jag tror det är mer bränsleekonomiskt och bättre för miljön, än att alla bilar ska sakta ner och sen segdra upp för backen..

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

Muttley
24 maj 2012
Glesmark skrev:
tkd_rille skrev:
Mack skrev:

Må det vara ett övergångsställe på den lilla snutten det är 70väg?
Tror max hastighet för att det skall få finnas ett övergångsställe på vägen är 50 kmh, likt att det inte får vara rödljus på vägar med max hastighet 70 kmh.

Nej om jag inte minns helt fel. Men däremot en väg som kommer från industriområdet har jag för mig de är. var längesen man var där nu smile

Sök