3898
Sök

Hur fan får man bort lackkonservering från Ditech ?!?!?!?!

90 Inlägg
19 april 2012
Trådstartare
har köpt en bil som är Ditech behandlad med JÄVLIGT DÅLIGT UNDERARBETE HUR FAN FÅR MAN BORT DET SOM LIGGER PÅ ?!?! ÄR VÄRME DET ÄNDA SOM GÄLLER ELLE?!!?!?!?!?

Polisen gör det med batongen ;D

443 Inlägg
19 april 2012
Ring Ditech och hör med dom

90 Inlägg
19 april 2012
Trådstartare
det är ju för sent nu vill ha bilen fin tills imorgon har aldrig vart med om att något sitter så här jävligt!!!

624 Inlägg
19 april 2012
du skämtar lr??

who´s the man?

Bilvårdstekniker & Fotograf
4 418 Inlägg
19 april 2012
Polera ordentligt och sen är det borta.

90 Inlägg
19 april 2012
Trådstartare
nej jag skämtar inte !

624 Inlägg
19 april 2012
frågan fick mig att tro det...du har/hade alltså ingen aning?!

polera bort det bara!
börja om från början så att säga..

who´s the man?

90 Inlägg
19 april 2012
Trådstartare
har kört hela bilen med Fastcut och roterande med NO1 trissa anpassad till juste det medlet (Mitt mål innan jag visste vad som låg på var 13 18 33 NO1 serien från Lahega )

90 Inlägg
19 april 2012
Trådstartare
vanliga Vaxer förseglingar är ju aldrig några problem att få bort har jag märkt men det hära var något extra

Bilvårdsexperten.se
374 Inlägg
19 april 2012
Har vid ett par tillfällen stött på samma problem och då har lackskyddet varit kletigt så man sopar runt det.. Pröva att tvätta med prepsol om du har det och rengör trissorna ofta.. Lycka till! PS. Det du jäklas med nu är anledningen till att jag avråder från lackskydd på entusiastbilar...

90 Inlägg
19 april 2012
Trådstartare
Känns förjävligt iaf köpte bilen trodde  att  den bara var  försäljningspolerad så visar det sig att den är ditech behandlad av en (amatör)  såg bra ut sen kom solen fram och det vart missöde men hade räknat med en polering iaf men då visste jag inte vad som låg på .!

Bilvårdsexperten.se
374 Inlägg
19 april 2012
Jag förstår dig.. jag har svurit över samma sak som sagt.. Men det är bara att bita ihop å inte ge sig! smile

4 418 Inlägg
20 april 2012
7-up skrev:
har kört hela bilen med Fastcut och roterande med NO1 trissa anpassad till juste det medlet (Mitt mål innan jag visste vad som låg på var 13 18 33 NO1 serien från Lahega )

Som jag skrev i andra tråden så kör du förmodligen för snällt. vissa ditec behandlingar är hårda som berg, är ju därför man lackförseglar.
I värsta fall så är bilen omlackad och polerrosorna som du tala om på bilvårdsforum, inlackade och då hjälper inget.

Bilvårdsexperten.se
374 Inlägg
20 april 2012
Polerrosor som är inlackade måste va ett världsrekord i hologram VM! Vad kör man med för att få så grova hologram så att nedslipningen inför lackeringen inte eliminerar dom?? smile Eller vem målar utan att slipa ner ytan?? smile

Bilvårdsexperten.se
374 Inlägg
20 april 2012
Otålig i min väntan.. smile

4 418 Inlägg
20 april 2012
Larpa skrev:
Polerrosor som är inlackade måste va ett världsrekord i hologram VM! Vad kör man med för att få så grova hologram så att nedslipningen inför lackeringen inte eliminerar dom?? smile Eller vem målar utan att slipa ner ytan?? smile

Har fått ett par bilar där man fuskat grovt med underarbetet.. Skit trist, men så är livet som rekondare, man slutar aldrig att förvånas över vilka pundare det finns...

TS har iaf löst det med hårdare polering enl inlägg på bilvardsforum.se

slutet gott allting gott :-)

Bilvårdsexperten.se
374 Inlägg
20 april 2012
Fast de hade ju varit spännande att veta hur man får hologram som inte går bort när man slipar ned inför lack.. smile / Larry Boy.. :p

357 Inlägg
20 april 2012
Är det inte sliprepor från då någon slipat grunden dåligt, så  kornen lagt sig fel, annars har dom ju blåst direkt på orörd klarlack?
Det skulle iof inte förvåna mig:P

Som Larrpa skriver låter det mystiskt och aningens unikt om det är så illa.

Jag undrar vad dom som lagt dessa Ditec behandlingar gjort för magiskt, har oxå stött på detta någon enstaka gång, mkt fascinerande faktiskt.

MVH/

Jill skrev:
Har fått ett par bilar där man fuskat grovt med underarbetet.. Skit trist, men så är livet som rekondare, man slutar aldrig att förvånas över vilka pundare det finns...

TS har iaf löst det med hårdare polering enl inlägg på bilvardsforum.se

slutet gott allting gott :-)

www.pingens.se
-Ny bilvårdswebshop och guider uppe nu!
Följ oss på Facebook

Sök