3712
Sök

Tips på hobbys?

Meldem
4 137 Inlägg
26 april 2012
Trådstartare
Tja !

Jag har tröttnat ganska rejält på att sitta och spela datorspel. Alla spel är sjukt tråkiga.
Så jag vill hitta en hobby eller något att göra om dagarna.

Har börjat läsa lite, började igår. Men läsa orkar man ju inte göra hela tiden, bara när man ska slappna av tex.

Har alltid gillat radiostyrda fordon.. Men har aldrig köpt något, förutom en liten rc helikopter. Men den hade IR styrning, tappade signalen och flög sin väg.. .. 

Vad har ni för tips på hobbys? Vräk på.. Är ganska desperat, orkar inte sitta vid den här jävla burken längre.. Det ger inget förutom att man blir helt störd av det, om det går dåligt på spelen som det gör ofta....

TACK !

535 Inlägg
26 april 2012
Radiostyrda bilar är sjukt roligt, har några bilar själv!

Meldem
4 137 Inlägg
26 april 2012
Trådstartare
aha_100 skrev:

Eldrivna? smile

535 Inlägg
26 april 2012
TouchOfRed skrev:
aha_100 skrev:

Eldrivna? smile

aa självklart, finns ingen vits med att köra metanol längre.

Meldem
4 137 Inlägg
26 april 2012
Trådstartare
aha_100 skrev:
TouchOfRed skrev:
aha_100 skrev:

Eldrivna? smile

aa självklart, finns ingen vits med att köra metanol längre.

Nehe ok. Men du har inga flygfarkoster? För jag vill ha en Helikopter, men vet inte vad som är en bra nybörjar helikopter osv..

535 Inlägg
26 april 2012
TouchOfRed skrev:
Men du har inga flygfarkoster?

Flyg och båt har aldrig intresserat mig så det kan jag tyvärr inte hjälpa dig med hmm

Men kika på www.rsb.se!
Senast redigerat av aha_100 (26 april 2012)

Rejsa ?
2 959 Inlägg
26 april 2012
Du har inte funderat på svaret på din fråga? Du frågar på Sveriges största bilforum.
Bilar, vanliga stora bilar man kan åka i, det är en jävligt kul hobby smile

Autotech

535 Inlägg
26 april 2012
Busgrabb skrev:
Du har inte funderat på svaret på din fråga? Du frågar på Sveriges största bilforum.

Måste ju ha nåt att göra fram till solen gått ner på freda / lördakvällarna wink

Rejsa ?
2 959 Inlägg
26 april 2012
aha_100 skrev:
Busgrabb skrev:

Måste ju ha nåt att göra fram till solen gått ner på freda / lördakvällarna wink

Hehe jo jo sant men dels jobbar man ju och sedan kan man ju pilla, meka, trimma, tvätta, polera osv osv tongue
Fast köra är ju roligast hehe.

Autotech

502 Inlägg
27 april 2012
Fiske med ett gäng vänner och nån grillad korv är aldrig fel. Bygga bilmodeller. Fotografering/filma (skapa egna filmer). Och radiostyrt som dom nämt tidigare. smile

Lat Perfektionist
6 359 Inlägg
27 april 2012
Jag sitter lite i samma båt hmm
Älskar både bilar och dataspel, men alla spel ute suger eller är avklarade redan, och man är för fattig för att ha en rolig bil.

Provade på modellbilar, men tålamodet pallar inte tongue
Även fotografi, men det är så sällan man går ut och fotar pga sjukdom.
Radiostyrt låter kul, men tycker jag personligen inte är jätteintressant.
Senast redigerat av LeafBox (27 april 2012)

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968

wtf.
85 Inlägg
28 april 2012
pjaa.. En sak som jag kan tipsa om är att börja cykla! för det är den enda hobby jag har!

kolla på den här filmen och se om det är nått för er! allt från dual slalom, Am och Downhill finns med där. själv så pysslar jag med Downhill och Dirt.

http://www.pinkbike.com/video/252277/

här har vi en "Dirt" film:
http://www.pinkbike.com/video/247836/

"Måste vara garagets vanligaste fråga? Använd sökfunktionen och håll tummarna för att inte datan krashar pga alla träffar."

254 Inlägg
28 april 2012
Radiostyrdbil är jävligt roligt faktiskt som dem där uppe säger! 1:10 skala eldrivet, speciellt om man har en klubb i närheten med bana:), du kan få köpa min för 7000 smile

Meldem
4 137 Inlägg
28 april 2012
Trådstartare
LeafBox skrev:
Jag sitter lite i samma båt hmm
Älskar både bilar och dataspel, men alla spel ute suger eller är avklarade redan, och man är för fattig för att ha en rolig bil.

Provade på modellbilar, men tålamodet pallar inte tongue
Även fotografi, men det är så sällan man går ut och fotar pga sjukdom.
Radiostyrt låter kul, men tycker jag personligen inte är jätteintressant.

Så SJUUKT sant det där första !!
Fast min tjej har en Systemkamera, och det är riktigt avslappnande och ta kort på saker smile

Och radiostyrt verkar sjukt roligt. Men vet inte hur länge man kan hålla på med det innan man tröttnar, och det känns ju sisådär att köpa en dyr leksak som man tröttnar på snabbt hmm

Meldem
4 137 Inlägg
28 april 2012
Trådstartare
Lohman skrev:
pjaa.. En sak som jag kan tipsa om är att börja cykla! för det är den enda hobby jag har!

kolla på den här filmen och se om det är nått för er! allt från dual slalom, Am och Downhill finns med där. själv så pysslar jag med Downhill och Dirt.

http://www.pinkbike.com/video/252277/

här har vi en "Dirt" film:
http://www.pinkbike.com/video/247836/

Har faktiskt funderat RIKTIGT mycket på att börja cykla. Cyklade typ varje dag när man var mindre, innan moppeålder. Hoppa i hopp osv, sjukt rolig tid... :')
Men jag har ingen att cykla med, tror det är där skon klämmer.
Har även funderat över att börja med skateboard, eller longboard.

832 Inlägg
28 april 2012
RC som sagt. Har börjat glida lite mer från bilar till båtar nu men har även testat flyg, både heli och plan. Har en Lama coaxial som var den första jag köpte och det är nog det bästa för en nybörjare. Men båt är faktiskt ganska kul oxå när det går undan lite.

Lemmy till upprörd skribent:
"-Utnyttjar vi groupies? Groupies? Hur kan du kalla din dotter för det!"

Muttley
28 april 2012
Man måste inte ha nån och cykla med ju. Jag är ute varje dag och använder mig av "cross" vilket inte är till för hopp och downhill men mer allmänt i terräng.  Mestadels uppför.
De enda dyra är i princip inköpet av en riktigt cykel. Inget från biltema för de håller aldrig. smile

Och de bästa av allt med den sporten är ju att du tränar upp dig ordentligt om du göra de ofta.

Rejsa ?
2 959 Inlägg
28 april 2012
Kör hoj, det är skitkul! Jag har haft en hel del olika och ingen är direkt tråkig smile
Nu dom senare åren har jag börjat köra vattenskoter, det är sjukt kul men dock lite för kort säsong.

Autotech

Muttley
29 april 2012
Busgrabb skrev:
Kör hoj, det är skitkul! Jag har haft en hel del olika och ingen är direkt tråkig smile
Nu dom senare åren har jag börjat köra vattenskoter, det är sjukt kul men dock lite för kort säsong.

Va,  rätt kläder så kör man vintern med :S   bara ut i havet ju.

535 Inlägg
29 april 2012
Busgrabb skrev:

Eller moppe ifall man som mig saknar hojjkörkort smile Skojj de å!

Sök