micke777 skrev:
Jo, mer pengar till arbetarna. Och mindre till dem arbetslösa, 80% i 200 dar sen 70% i 100 dar sen va det nog 65% efter 1 år. Men efter ett år skulle man få nån garanti utbildning, dvs utbildning med ett garanterat jobb efter den. Jag har fattat det så iallafall, nån annan som hört nått annat?
Det är ju löjligt. 200 dagar är hur mycket som helst. det skulle vara avdrag efter 3-4 veckor redan. på den tiden finns det gott om tid att skaffa jobb på om man ägnar 8 timmar om dagen på det också.
Kan lova att max 1 av 100 arbetslösa söker aktivt efter jobb på heltid motsvarande 8 timmar...
Bara sättet att sätta sådanna långa intervaller banar ju väg för långtidsarbetslöshet.
Skulle hellre minska med 1% per dag så.
Jag går som egen, har inte ett öre när jag inte jobbar, inga vilkor, inga avtal, bara dag för dag, vecka för vecka. Inser rätt snabbt att det inte blir hållbart att gå utan jobb då...
Jag har vart på arbetsförmedlingen en gång och aldrig mer. Jag skulle få en handledare men hon var mammaledig så jag skulle återkomma om 2 veckor. Då vart det F-skatt och sen ringer folk till mig och vill ha arbetskraft. Tycker den kommunikationen är bättre...
Senast redigerat av Martin 9-3 (20 september 2006)
Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg