4402
Sök

Borglig regering - åsikter

41 Inlägg
20 september 2006
Okej, jag tycker det finns hyfsat många där jag bor, dvs Ängelholm.. på helgerna ser jag typ 2-3 bilar som kör runt och jag känner mig inte säker ändå..

Kanske lättare att få jobb, skulle inte tro det, jag tror att hennes situation kommer fortsätta tills hon pensionerar sig och då skulle hon inte klara sig på tanke vad den nya regeringen vill ändra.

Hmm okej, men skulle du känna dig säkrare om dom var tvugna att sparka eller förflytta en eller två av de bilarna? För det var dit vi var på väg, inte om ett par år men längre fram i tiden.

Okej, nej det är klart det inte är lättare att få jobb om man har den inställningen!? Eller? Själv tror jag förövrigt att det kommer bli mycket lättare nu framöver att få ett jobb, så man kommer in på arbetsmarknaden och kan därifrån klättra vidare!

Sen måste jag få fråga; hur gammal är du?

Maizer
20 september 2006
Lundwall.. fan va du snackar.

555 Inlägg
20 september 2006
gussie skrev:
Hmm okej, men skulle du känna dig säkrare om dom var tvugna att sparka eller förflytta en eller två av de bilarna? För det var dit vi var på väg, inte om ett par år men längre fram i tiden.

Okej, nej det är klart det inte är lättare att få jobb om man har den inställningen!? Eller? Själv tror jag förövrigt att det kommer bli mycket lättare nu framöver att få ett jobb, så man kommer in på arbetsmarknaden och kan därifrån klättra vidare!

Sen måste jag få fråga; hur gammal är du?

Faktiskt inte, känner mig aldrig säker ute på gatorna, det beror inte på polisen eller inte, för att göra så det blir säkert måste varenda hörn vara utplacerad en polisbil och det kommer aldrig hända.. själv vill jag utbilda mig till polis senare, dock inte syftet att patrollera på kvällarna..

Vadå fel på inställningen? Så har det varit för henne hela livet ändå sen hon kom till sverige -82 så det kommer inte förändras ett skit, det jag menar är att hon inte kommer klara sig när hon ska leva på a-kassa, så slutdiskuterat där.

Vad har åldern för betydelse nu då?

spelar det någon roll om jag är 20 eller 25 eller 30?

677 Inlägg
20 september 2006
Henko skrev:
Är sjukskriven och dom sjukskivna skulle inte få mer än  64% (tror  jag).
Helt otroligt!!!!! Detta innebär en minskning med 2500 kronor I MÅNADEN!
Hus, 1 barn och 1 på väg, bil... Hur ska man ha råd att leva?????????????

Dom säger att dom ska förbättra sjukvården... Ja det behöver dom, för ska dom minska ersättningen  för sjukskivna så lär det behövas.... folk kommer att må psykist dåligt och söka upp en läkare för att dom mår som dom mår...

Jag har inte valt att bli sjuk och jag kan (men balansen sätter stop) jobba.

Får väl utvandra ifrån detta landet snart..

Rätta mig om jag har fel, men är det inte så att skatterna kommer att sjunka även för den som är sjuk!
Vilket innebär att 64% nu inte kan jämföras med 64% i sossestyre. Visst lär det bli mindre pengar men inte så mycket som du påstår.

Har jag fel?

185 Inlägg
20 september 2006
Dem sjukskrivna ska fortfarande få 80%.
Men from 2008 blir det 2 karensdagar.
Det är förtidspensionen dem ska sänka från 64% till 60%, men dem höjar bostads bidraget istället.

Piratpartiet
339 Inlägg
20 september 2006
Krucial skrev:
De kunde iaf börja med att sänka/ta bort bensinskatten, sen höja hastigheterna på vägarna.

ta bort bensinskatten... hur länge håller det tror du? hur mycket tror du den sista litern bensin kommer kosta? visst det är högt pris redan nu, men det kommer inte sjunka även om skatten sänks

2 652 Inlägg
20 september 2006
när bensinen ligger på 10kr L är det "bra" "98Oktan"

att ta bort skatten helt skulel nog inte bli bra heller.

men att sänka skatten som dras på lönen skulle vart gött ,, jag menar man jobbar en vecka för att politikerna ska få sina 330kr? i matpengar varje dag .

185 Inlägg
20 september 2006
Dem ska ju sänka bensin skatten, med 15 öre eller nått sånt.
Det är ju en liten positiv sak iallafall, sen ska dem väl sänka inkomstskatten oxå om jag inte minns fel. Man skulle få ut mellan 500-1000 kr extra i månaden, på en "normal" lön...

2 652 Inlägg
20 september 2006
mer än vad jag hört , låter mkt bra smile

185 Inlägg
20 september 2006
Japp, men det e ju politiker vi pratar om. Då brukar det ju vara mer ord än handling...
Vi får hoppas på det bästa!

1 161 Inlägg
20 september 2006
micke777 skrev:
Dem ska ju sänka bensin skatten, med 15 öre eller nått sånt.
Det är ju en liten positiv sak iallafall, sen ska dem väl sänka inkomstskatten oxå om jag inte minns fel. Man skulle få ut mellan 500-1000 kr extra i månaden, på en "normal" lön...

ja va inte de ett av deras vallöften att de skulle bli mer pengar i plånboken?

185 Inlägg
20 september 2006
Jo, mer pengar till arbetarna. Och mindre till dem arbetslösa, 80% i 200 dar sen 70% i 100 dar sen va det nog 65% efter 1 år. Men efter ett år skulle man få nån garanti utbildning, dvs utbildning med ett garanterat jobb efter den. Jag har fattat det så iallafall, nån annan som hört nått annat?

677 Inlägg
20 september 2006
Någon som hört när de tänker införa förslaget med trafikförsäkringen?

Vore trevligt att veta innan man slår till på en ny skoter!

20 Inlägg
20 september 2006
STACKARS ALLA MÄNNISKOR I SVERIGE!!!

Borglig regering kommer att tillföra Sverige mer problem än någonsin.

Varför köpa flera bilar när allt finns i EN;) S60R

945 Inlägg
20 september 2006
Flikar in här och berättar om en tjej jag träffade på en efterfest en seen natt. Kan säga såhär att jag är uppfostrad såhär att har man ett jobb så ska man sköta sitt jobb. Många på mitt nuvarande jobb kommer in på fredagen bakfull och ibland riktigt dåliga. Jag bor 10min me vagn in till stan(gbg) men jag skulle få så jävla dåligt samvete om jag va ute o festa en veckodag. Kom in på detta me tjejen o hon va "sjuk" altså hon ville inte jobba det gjorde hon klart för mig. Hon utnyttjade systemet helt enkelt. - Varför ska inte hon få göra de när systemet utnyttjar oss var hennes resonemang. Jag tycker det är helt jävla rätt att sänka arbetslösbidragen eller vad det kallas. Visst det finns folk som är sjuka på riktigt och dessa har jag full förståelse för men det finns mängder av folk som inte tvekar på att utnyttja oss ( skattebetalare ) till max utan att skämmas de minsta...

4 554 Inlägg
20 september 2006
GrebyAxel skrev:
Äntligen! Nu går skatten till nått vettigt istället för lata bidragssugande soffliggare!

håller verkligen med! äntligen blir de ändring.. ja menar hur smart är man om man går ut med ett val löfte om att folk som bor hemma utan inkomst ska få bidrag för att flytta hemifrån.. sjukt fattar inte folk att de är skattebetalarna som får betala soffliggarnas bostad.. å vem e sugen på att jobba om man bor gratis.. jävla sossar tur att man slipper dom vid makten

Rekondare
289 Inlägg
20 september 2006
Sir_x skrev:
Jag tycker det är helt jävla rätt att sänka arbetslösbidragen eller vad det kallas.

Ni verkar missa att det kanske inte är så lätt att få ett arbete...ska man behöva gå i personlig konkurs för att man inget arbete får? Man kanske bor i urskogen i en by med 50 invånare eller något...Personer som behöver hjälpen borde kunna få den är min åsikt...(och ja,jag röstade också borgerligt så bespara mig kommentarer.)

BMW 530iA
Audi 100 2,0E

Fisketokig
2 997 Inlägg
20 september 2006
micke777 skrev:
Jo, mer pengar till arbetarna. Och mindre till dem arbetslösa, 80% i 200 dar sen 70% i 100 dar sen va det nog 65% efter 1 år. Men efter ett år skulle man få nån garanti utbildning, dvs utbildning med ett garanterat jobb efter den. Jag har fattat det så iallafall, nån annan som hört nått annat?

Det är ju löjligt. 200 dagar är hur mycket som helst. det skulle vara avdrag efter 3-4 veckor redan. på den tiden finns det gott om tid att skaffa jobb på om man ägnar 8 timmar om dagen på det också.

Kan lova att max 1 av 100 arbetslösa söker aktivt efter jobb på heltid motsvarande 8 timmar...

Bara sättet att sätta sådanna långa intervaller banar ju väg för långtidsarbetslöshet.

Skulle hellre minska med 1% per dag så.

Jag går som egen, har inte ett öre när jag inte jobbar, inga vilkor, inga avtal, bara dag för dag, vecka för vecka. Inser rätt snabbt att det inte blir hållbart att gå utan jobb då...

Jag har vart på arbetsförmedlingen en gång och aldrig mer. Jag skulle få en handledare men hon var mammaledig så jag skulle återkomma om 2 veckor. Då vart det F-skatt och sen ringer folk till mig och vill ha arbetskraft. Tycker den kommunikationen är bättre...
Senast redigerat av Martin 9-3 (20 september 2006)

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg

945 Inlägg
20 september 2006
michael561 skrev:
Sir_x skrev:
Jag tycker det är helt jävla rätt att sänka arbetslösbidragen eller vad det kallas.

Ni verkar missa att det kanske inte är så lätt att få ett arbete...ska man behöva gå i personlig konkurs för att man inget arbete får? Man kanske bor i urskogen i en by med 50 invånare eller något...Personer som behöver hjälpen borde kunna få den är min åsikt...(och ja,jag röstade också borgerligt så bespara mig kommentarer.)

Nej jag menade inte så. Jag menade folk som medvetet utnyttjar systemet på ett felaktigt sätt. Hur man ska sålla bort sånt folk från dom ärligt arbetslösa och sjuka vet jag inte. Jag vet att det inte är så jävla lätt att hitta ett jobb. Lyskligtvis har jag aldrig varit arbetslös. Man får vara beredd att göra vissa uppoffringar oxå. Bor man i glesbygden så får man väl söka jobb i närmaste stad?

Vw trimmare
2 995 Inlägg
20 september 2006
michael561 skrev:
Sir_x skrev:

Jag ska vara ärlig! Du är en sån som utnyttjar systemet i så fall! i moderna tider får man flytta på sig!
Säga: Näää jag vill itne flytta kan inte osv "kan gå på bidrag istället"....det är sosse inställning det gillar dom!

Själv jobbar 20 dagar i sträck 60 mil hemifrån enda sättet att tjäna pengar och ha jobb på....
När jag vart arbetslös ringde jag sthlm gbg och andra städer där det finns jobb man får helt enkelt flytta sig man har ju lika mycket iq som en fiskpinne om man bor i urskogen och tror att jobbet kommer till dig!

Sök