Jag hade en Polo -82 en gång, i fint skick, men dessvärre så var tankpåfyllningsröret sönderrostat så det började läcka bensin när jag tog bort allt skit som fanns där. Lagade röret med specialslang (kapade bort den rostiga biten, ersatte med slangen). Väl på besiktningen fanns det en liten-liten droppe bensin vid påfyllningsröret, underkänt naturligtvis. Åkte hem tog bort slangen o körde dubbla slangklämmor plus liiiite silikon utifall att. Man kunde ana den röda silikonen om man "lyfte" på slangstumpen bredvid sista slangklämman, men det var verkligen lite. Allt var 100% tätt, inget läckage (förblev så oxå!). Iaf så fick jag en nyanställd yngre som skulle kolla, han var osäker o frågade sin äldre kollega, som tyckte det såg bra ut. MEN sedan dyker den där sura gubbjäveln upp som underkände bilen första gången, tittar bra noga o "spottar" det lilla man kunde ana av silikonet o utbrister "Det där är inte godkänt", givetvis försöker han påverka den osäkra nyanställde tekninkern, som nu hade dels en "second opinion" om att det är "OK" medan gubbjäveln försöker få honom att underkänna. Det slutar iaf med att killen tar sitt eget beslut, vilket innebar godkänt. För övrigt så suger Carspect i Arninge, de flyger ner i bromsprovaren, hamnar fel o måste backa o trixa TRE gånger. Dessutom bänder de precis överallt trots att de ser att ALLT är helt nytt, vilket är helt OK men att ta fram det stora spettet??? Nej aldrig mer Carspect, har betydligt bättre erfarenhet av Bilprovningen även om det finns klantarslen där med.
Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure