1620
Sök

Någon som vill låna ut en flaska grundfärg till ett minimalt arbete?

2 046 Inlägg
6 maj 2012
Ursäkta att jag blandar mig... Men seriöst? Låna en flaska grundfärg? FACEPALM!

Antingen måste man vara riktigt jävla snål att tigga färg på garaget eller så jäääävla fattig! Kan han inte köra bilen heller? Och om du nu inte har råd, så sno istället för att tigga vafan!

Mattias_Vejdeland: Vet du överhuvudtaget vad dyslexi är????
Stoner_fuzz: Efter en kväll på garaget vet alla vad dyslexi är.

16 197 Inlägg
6 maj 2012
Låt skadan vara.  Gör man de inte rätt så e de iaf bara bortkastat.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

1 412 Inlägg
6 maj 2012
TBOC_Razor skrev:
Alla ni som gnäller om att TS är snål, det är ju ni som är snåla som inte kan hjälpa en människa med lite färg för en tia utan tycker att hela världen rasar samman för att någon vill låna 2 milliliter av er grundfärg.

Lika snåla och sura som folk med fullutrustade verkstäder som inte kan låna ut en sketen domkraft till någon för hjulbyte på ett punkat hjul när man står på en parkering elva mil hemifrån med ungarna...

Inte är man väl så dum att man lånar ut en domkraft till en okänd person, chansen att man får tillbaka domkraften är ju ganska liten.
Vilket innebär att man själv måste köpa en ny som tack för att man var hjälpsam.

Los geht's, Schumacher
1 510 Inlägg
6 maj 2012
Trådstartare
Men vad fasiken folket! Trode aldrig att ni skulle klaga så mycket för att man ville låna ut en flaska! Tyckte bara att det är trist att köpa en flaskdjävel som sedan kommer torka och kastas bort om något år!

Pengar har jag så det är inte det som är problemet! Utan kändes bara trist att köpa en flaska som sedan får stå i ett hörn och skäms för ingen använder den.

En riktigt bra tävlingsbil måste falla i bitar efter målgången - Michael Schumacher
*
Intresserad av att besöka Chernobyl och Pripyat? Kika på länken nedan:
https://www.youtube.com/watch?v=KFwNEut9iyE

16 197 Inlägg
6 maj 2012
men som sagt ska du inte göra de rätt så behöver du inte göra de alls.

Los geht's, Schumacher
1 510 Inlägg
6 maj 2012
Trådstartare
evilaudio skrev:

Det kan man ju tycka! Men som du ser så har den fixats på samma sätt innan. Visst fixar jag det med bara grund sedan färg så lär det bli skit, men borde hålla ett tag.

En riktigt bra tävlingsbil måste falla i bitar efter målgången - Michael Schumacher
*
Intresserad av att besöka Chernobyl och Pripyat? Kika på länken nedan:
https://www.youtube.com/watch?v=KFwNEut9iyE

16 197 Inlägg
6 maj 2012
FordRSC skrev:
evilaudio skrev:

Det kan man ju tycka! Men som du ser så har den fixats på samma sätt innan. Visst fixar jag det med bara grund sedan färg så lär det bli skit, men borde hålla ett tag.

de e ju just därför skadan kommer tillbaka..

risken e ju att plåten skadas så pass mycke under färgen att de till slut går hål.

Forummoderator
9 299 Inlägg
6 maj 2012
Sätt ett ballt klistermärke över skadan istället då?

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
6 maj 2012
OpelP1 skrev:
TBOC_Razor skrev:
Alla ni som gnäller om att TS är snål, det är ju ni som är snåla som inte kan hjälpa en människa med lite färg för en tia utan tycker att hela världen rasar samman för att någon vill låna 2 milliliter av er grundfärg.

Lika snåla och sura som folk med fullutrustade verkstäder som inte kan låna ut en sketen domkraft till någon för hjulbyte på ett punkat hjul när man står på en parkering elva mil hemifrån med ungarna...

Inte är man väl så dum att man lånar ut en domkraft till en okänd person, chansen att man får tillbaka domkraften är ju ganska liten.
Vilket innebär att man själv måste köpa en ny som tack för att man var hjälpsam.

Jo precis så dum var en kille igår i helsingborg och jag kunde ta mig hem pga det...

Fick låna en tre tons domkraft av en kille som bytte bromsar bak på en lätt lastbil och då hade jag ändå min bil stående en halv kilometer bort så han såg bara mig gå iväg med domkraften på släp.

Själv hade jag följt med personen som skulle låna och hjälpt till också, dels för att hålla koll på min domkraft och dels för att man *ska* hjälpa dom som behöver hjälp om man kan.

Så är iaf jag uppfostrad...

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

16 197 Inlägg
6 maj 2012
TBOC_Razor skrev:
OpelP1 skrev:
TBOC_Razor skrev:

Jo precis så dum var en kille igår i helsingborg och jag kunde ta mig hem pga det...

Fick låna en tre tons domkraft av en kille som bytte bromsar bak på en lätt lastbil och då hade jag ändå min bil stående en halv kilometer bort så han såg bara mig gå iväg med domkraften på släp.

Själv hade jag följt med personen som skulle låna och hjälpt till också, dels för att hålla koll på min domkraft och dels för att man *ska* hjälpa dom som behöver hjälp om man kan.

om man ska hjälpa dom man kan hjälpa så hinner man ju inget annat än att hjälpa andra hela tiden..

Rejsa ?
2 959 Inlägg
6 maj 2012
FordRSC skrev:
Men vad fasiken folket! Trode aldrig att ni skulle klaga så mycket för att man ville låna ut en flaska! Tyckte bara att det är trist att köpa en flaskdjävel som sedan kommer torka och kastas bort om något år!

Pengar har jag så det är inte det som är problemet! Utan kändes bara trist att köpa en flaska som sedan får stå i ett hörn och skäms för ingen använder den.

Kan tala om att flaskans innehåll inte kommer torka på många år, det är en sluten spraburk du frågar efter och igen målarburk.

Autotech

Självlärd
3 083 Inlägg
6 maj 2012
Busgrabb skrev:
FordRSC skrev:

Kan tala om att flaskans innehåll inte kommer torka på många år, det är en sluten spraburk du frågar efter och igen målarburk.

färgen torkar förvisso inte. Men ofta så försvinner gasen och då får man inte ut färgen

Det är fysiskt möjligt att korsa två bilmärken men det är psykiskt skadligt
Projektet (lagt på is) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=158292.

1 412 Inlägg
6 maj 2012
TBOC_Razor skrev:
OpelP1 skrev:
TBOC_Razor skrev:

Annars kan man ju vara lite "crazy" och ha med en egen domkraft i bilen, så slipper man vara en pain in the as för andra.

906 Inlägg
6 maj 2012
kannebanne skrev:
Ursäkta att jag blandar mig... Men seriöst? Låna en flaska grundfärg? FACEPALM!

Antingen måste man vara riktigt jävla snål att tigga färg på garaget eller så jäääävla fattig! Kan han inte köra bilen heller? Och om du nu inte har råd, så sno istället för att tigga vafan!

Får jag fråga logiken i den meningen?
Så har man inte råd så ska man sno för att få de man vill ha?

=)

Rejsa ?
2 959 Inlägg
6 maj 2012
Volvo142_73a skrev:
Busgrabb skrev:
FordRSC skrev:

färgen torkar förvisso inte. Men ofta så försvinner gasen och då får man inte ut färgen

Använde senast fär några veckor sedan en gammal sprayburk jag hade som var sådär 11-12 år gammal och den var precis som vanligt....

Autotech

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
6 maj 2012
OpelP1 skrev:
TBOC_Razor skrev:
OpelP1 skrev:

Annars kan man ju vara lite "crazy" och ha med en egen domkraft i bilen, så slipper man vara en pain in the as för andra.

Jag har alltid egen domkraft med mig men igår låg den hemma för att göra plats till alla verktyg och just den dagen skär någon sönder ventilen på ena hjulet...

Och skulle jag vara en "pain in the ass" för dig om jag ville lånat din domkraft ??

Något som kräver absolut noll ansträngning för din del utan kanske bara som mest fem-tio minuter av din dyrbara, gulddrypande tid.

Det är folk som du som gör att man fan blir mörkrädd i det här landet....

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

3 396 Inlägg
6 maj 2012
Ska du inte fixa hela skadan? För du behöver rost grundfärg och sen fin spackal och sen grundfärg, samt olika sand papper, sen orginal färgen.. Om du ska bara köra med grund färg så är det bättre att slipa bort all rost som går att få bort, och lägg på någon fet olja på, sen rostar det inte mer. Har en bil som jag la på en Vaxbaserad olja. Har varit på nu i över ett år , och det är matt grå yta. Ingen rost en fin blank yta under till. Den tål avfettning och salt. Lägger på ett nytt lager då och då efter 3-4 biltvätt.
Finns på biltema NR 36-2417 för 80kr.

Om du ska testa då spruta i en liten burk och pensla med en liten pensel.

Najs
6 maj 2012
KJensen skrev:
kan ni sluta skriva "låna"? ni ska väl inte ha tillbaka färgen han sprutar? cool

haha +1!!

sen te er "gnällspikar" ge er för fan.. alla kan väll ställa en vänlig fråga utan o bli "sparkad" på?? hur skulle du/ni känna om ni inte hade råd o bilhobbyn va det ända ni levde för???
alla måste börja nån stans o bygga upp sig!!! skärpning för helvette på er! nu vart ja lite sne...

keep up the good work man! o hade ja kunnat hade ja åkt ner o köpt en burk åt dig för ja har ivf inge o gnälla på i denna fråga! bara kul o hjälpa andra med samma intresse!

Sök