3743
Sök

Funderingar på att trimma två golfar?

230 Inlägg
8 maj 2012
Trådstartare
Hejsan! Har fått för mig att trimma en golf 2a 1.6a 74hk och en golf 3 1.8 90hk! Fråga mig inte varför jag just har valt två golfar, det bara blev så och tyckte det va lite kul att få fart i två vanliga motorer! men frågan är den vad ska man göra? Har tänkt porta och plana topparna i alla fall, budgeten är på 4-5 tusen per bil! hade varit roligt om någon hade kunnat dela med sig sina erfarenheter om golf trim!

Tack på förhand!

MVH Nils

Ubåtsingenjör
7 339 Inlägg
8 maj 2012
känner du någon som jobbar på mekanisk verkstad eller motorrenoveringsfrima ?

Om du gör det, lätta svänghjulet och balansera vevpartiet... detta gör att du får en varvvillig motor med bra respons.

sen är de ju vassare kam...  båda har förgasare va ? bygg något insug och montera 4 mc förgasare

så mycket effekt kommer du inte få, men de är ju kul och lärorikt iaf

edit: 4-5 tusen per bil kommer du inte långt med ... de räcker inte ens till att renovera motorn

öka din budget till 10-15 tusen per bil, då du måste renovera den också så att du får tillbaka bort sprungna hästar
Senast redigerat av CHEEVA (8 maj 2012)

230 Inlägg
8 maj 2012
Trådstartare
CHEEVA skrev:
känner du någon som jobbar på mekanisk verkstad eller motorrenoveringsfrima ?

Om du gör det, lätta svänghjulet och balansera vevpartiet... detta gör att du får en varvvillig motor med bra respons.

sen är de ju vassare kam...  båda har förgasare va ? bygg något insug och montera 4 mc förgasare

så mycket effekt kommer du inte få, men de är ju kul och lärorikt iaf

edit: 4-5 tusen per bil kommer du inte långt med ... de räcker inte ens till att renovera motorn

öka din budget till 10-15 tusen per bil, då du måste renovera den också så att du får tillbaka bort sprungna
hästar

Tack för tipsen! Vad för kam ska jag köra med? har hört att man kan köra med en kam från en golf diesel så varvar den mer, vet inget direkt företag, tror det finns några i krokarna som håller på med båtmotorer och planing och portning. Vad ska ja då renovera? toppackning,kamrem och vevlager eller?

MVH Nils

Ubåtsingenjör
7 339 Inlägg
9 maj 2012
Byt alla packningar, lager, ringar , ventiltätningar, och kanske styrningar.

Vad för kam du ska köra med vet jag inte din bästa vän är google smile

Sök