3136
Sök

Cadillac deville 1968, Växlar bara i väldigt höga varv.

6 Inlägg
9 maj 2012
Trådstartare
Hej!
Tänkte om nån kanske kunde hjälpa mej med ett problem jag har med min cadillac, den går hur bra som hells på R,L o D med för den delen men går bara på första växel tills ja kommer upp i 40 MPH, då lägger han i 2:an o 3:an i 70 MPH. Jag har bytt vakum slangar och den lilla vakum klockan på växellådan men detta har inte hjälpt.
någon som kan veta vad jag kan ha för problem med bilen? tacksam för alla svar.

80 Inlägg
9 maj 2012
kolla kickdownwiren, den kanske inte har gått men kolla så den går tillbaka och fjädrar riktigt.

Cadillac_The_King
9 maj 2012
Prova och byt olja med eller fyll på kan räcka med det min växelåda på min cdillac slirade lite fyllde på olja så nu slirade hon inte mer :-)

6 Inlägg
9 maj 2012
Trådstartare
okey ska kolla det smile nja olja finns det i han men dock lite för mkt om de kanske har nån betydelse?

Cadillac_The_King
9 maj 2012
det har jag ingen anning om köpte henne för 2 veckor sen faktisgt  ta gärna en titt på min cadillac finns även en film på den det är väl inte så jätte bra om det är för mycket olja vet jag inte redigt om det ska göra nåt annars är det väl o riva ner växelådan o byta packningingar kanske i värsta fall lämna in lådan ifall du inte kan göra det själv göra en servis på den det är ju inte fel det heller sj hade jag tur när jag köpte min växelådan var ny reno verad och motorn var fabriks ny hade gått 100-150 mil smile man sitter ju som en kung i dessa bilar=)

6 Inlägg
9 maj 2012
Trådstartare
ja jo ja får ta o kolla runt lite, ja vissa har de bra hehe wink visst gör en det, åker goare i en gammel cadillac än en ny bil hehe

Cadillac_The_King
9 maj 2012
jo gör det  jo visst gör man

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
10 maj 2012
Skitigt fílter är väl första tanken som slår mig.

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

Sök