3171
Sök

Bästa styrketräning

3 113 Inlägg
22 september 2006
Trådstartare
#61
okey.. joo lugnt ska man ju alltid börja med.
men 3d/vecka e bra eller? just nu bara längtar jag till gymmet smiletongue

Semper Fi

10 287 Inlägg
22 september 2006
#62
3 dagar i veckan blir utmärkt. Är du i stadiet Soffpotatis så kan jag rekommender en till två gånger ytterligare med konditionsträning (typ 2x30 min motionscykel eller motsv).

/Göran

AkkE skrev:
okey.. joo lugnt ska man ju alltid börja med.
men 3d/vecka e bra eller? just nu bara längtar jag till gymmet smiletongue

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

1 639 Inlägg
22 september 2006
#64
AkkE skrev:
som topic. wink hur många gånger per vecka ska man träna? hur många "repp"?
Hur tränar man sig på bästa sätt? Och vart tycker ni e bäst?

Skulle vara kul och veta hur ni tränar era muskler wink
Att ligga på hålet ger bra träning, mycket roligare än att trängas med coccosoljedrypande spännräkor på gymmet ! smile
Senast redigerat av mrcelica (22 september 2006)

Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....

10 287 Inlägg
22 september 2006
#65
Absolut inte att rekommendera för en nybörjare. Neuromuskulär baning är honnörsordet och i den änden måste alla börja för att kunna genomföra en effektiv träning.

/Göran

YööA skrev:
Kör tungt !!

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

3 113 Inlägg
22 september 2006
Trådstartare
#66
fan vad gött smile tack för allt! spec. Sharky wink

så hur länge har vissa av er tränat/gymmat egentligen?

Semper Fi

10 287 Inlägg
22 september 2006
#67
Som jag sa, tränat 30 år, instruktör 12 år.

/Göran

AkkE skrev:
fan vad gött smile tack för allt! spec. Sharky wink

så hur länge har vissa av er tränat/gymmat egentligen?

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

8 156 Inlägg
22 september 2006
#68
Jag har inte tränat på gym så speciellt länge. Men jag har varit stor och stark och vägt över 150 kg. Sen råkade jag sluta att äta och gick ner 50 kg, mestadels muskler.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

Fisketokig
2 997 Inlägg
23 september 2006
#69
Så denna tråden har kommit till liv igen.

Passar nu när man är mitt i ett "ryck" igen...

Är 2år sedan jag gick ner 45kg på totalt 4 månader. Slutade äta sånär på hårdbröd och juice. cyklade minst 7km om dagen och styrketränade 2-3 ggr i veckan. Innan var det småätande, dåliga rutiner och mycket stillasittande.

Mådde bra av det och vart stark och bara positivt. (annars hade jag inte fortsatt så hårt)

Ska väl ner 10kg till nu så levt på bröd å juice i snart 4 dagar nu och gått ner märkbart iaf.

Ska byggas lite mera muskler så kanske tar ett par månader på gymmet igen.

Tips på hur man ska börja? Är det optimalt att anstränga sig på gym under sträng diet, kanske bättre när man ska hålla vikten att börja då först?

Tack för all inspiration smile
Senast redigerat av Martin 9-3 (23 september 2006)

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg

524 Inlägg
23 september 2006
#70
De e kul som fan! Man gymmar lite lungt bara så man inte ska gå ner i muskelmassa typ.
Har läst om de, köpte en bodybuilding bok från usa där det stod om ett ballt system....
Man körde en riktig lågkaloridiet å sen i slutet så brände man på me så SATANS massa kalorier å hård träning så satan,,, då går man upp i vikt/muskler så in i helvete!!!


524 Inlägg
23 september 2006
#71
Kan tillägga att boken heter Freaky Big Naturally av Wade Mcnutt, dyr va boken men bra som fan,,, får en tjock bok som tar upp allt samt ett par cd-skivor man kan lyssna på också.
Rekomenderas mycket den boken asså.


3 113 Inlägg
23 september 2006
Trådstartare
#72
ojoj oj.. det blir många bilsport-tidningar det wink

Semper Fi

jon
76 Inlägg
23 september 2006
#73
ToXtreme skrev:
Men energidryck har inte mer värkan än va cola har, vad jag menar är att man inte ska gå på den här skiten mä proteindryck, d e ba ett sätt att tjäna mer pengar på korkade kunder!
ta och läs på lite mer innan du slänger ur dig sånt! cola innehåller bara tomma kalorier, en proteindrink innehåller däremot protein o annat beroende på vad de e för proteindrink, att det inte skulle funka är bullshit! men däremot så kan man inte byta ut den vanliga maten mot kosttillskott, men det funkar! fast det e klart du vet ju antagligen MKT mer om det än forskare med flera års utbildning inom ämnet lr?

Chris

3 113 Inlägg
25 september 2006
Trådstartare
#74
när jag gick i 9:an så tog jag med 50cl Cola till min idrott då vi skulle springa ca. 5km och jag glömmer aldrig min slämpropp i strupen efter den colan. sen dess har jag inte druckigt någon läsk till träningen.

Semper Fi

10 287 Inlägg
25 september 2006
#75
Vi skall nog inte rekommendera denna.....diet....

(Allvarligt: jäser inte skiten i magen på dig, bröd och juice låter som mäsktillverkning)

/Göran

Martin 9-3 skrev:
Ska väl ner 10kg till nu så levt på bröd å juice i snart 4 dagar nu och gått ner märkbart iaf.

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

10 287 Inlägg
25 september 2006
#76
Nej.

Det finns exempel på att självsvält och tokdieter funkar på långdistanslöpare (ett tag, tills kroppen lägger ner) men för all form av muskelbyggande träning så behöver du mat. Punkt.

Du har "60 minuter" på dig efter ett pass att äta ordentligt - annars kommer kroppen att tro att du är tokig och börja stänga ner allt som har med muskeltillväxt att göra och förbereda sig på kristider.

BTW, muskler väger mera än fett, så samtidig muskeltillväxt och planerad viktminskning kan vara en snårig affär att klara av om man inte känner sin kropp ordentligt.
BMI funkar tex inte alls på en person med mycket muskler.

/Göran

Martin 9-3 skrev:
Tips på hur man ska börja? Är det optimalt att anstränga sig på gym under sträng diet, kanske bättre när man ska hålla vikten att börja då först?

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

Fisketokig
2 997 Inlägg
25 september 2006
#77
Sharky skrev:
Nej.

Det finns exempel på att självsvält och tokdieter funkar på långdistanslöpare (ett tag, tills kroppen lägger ner) men för all form av muskelbyggande träning så behöver du mat. Punkt.

Du har "60 minuter" på dig efter ett pass att äta ordentligt - annars kommer kroppen att tro att du är tokig och börja stänga ner allt som har med muskeltillväxt att göra och förbereda sig på kristider.

BTW, muskler väger mera än fett, så samtidig muskeltillväxt och planerad viktminskning kan vara en snårig affär att klara av om man inte känner sin kropp ordentligt.
BMI funkar tex inte alls på en person med mycket muskler.

/Göran

Martin 9-3 skrev:
Tips på hur man ska börja? Är det optimalt att anstränga sig på gym under sträng diet, kanske bättre när man ska hålla vikten att börja då först?
Ok Tack.

Jo viktminskning är inte nr1 utan detta var mest en uppskattning om vad som jag tror är rimligt för att "komma i form".

Kroppen är en bra konstig uppfinning, har nu i 72 timmar inte käkat nästan något, ett par brödbitar och resten vätska, jobbat och tränat lite men tappat all hunger nu, försökt käka lunch men går inte alls, första halvdygnet var man hungrig men inte sen :S

Verkar ju inte klokt :S

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg

260 Inlägg
25 september 2006
#78
Martin 9-3 skrev:
Sharky skrev:
Nej.

Det finns exempel på att självsvält och tokdieter funkar på långdistanslöpare (ett tag, tills kroppen lägger ner) men för all form av muskelbyggande träning så behöver du mat. Punkt.

Du har "60 minuter" på dig efter ett pass att äta ordentligt - annars kommer kroppen att tro att du är tokig och börja stänga ner allt som har med muskeltillväxt att göra och förbereda sig på kristider.

BTW, muskler väger mera än fett, så samtidig muskeltillväxt och planerad viktminskning kan vara en snårig affär att klara av om man inte känner sin kropp ordentligt.
BMI funkar tex inte alls på en person med mycket muskler.

/Göran

Martin 9-3 skrev:
Tips på hur man ska börja? Är det optimalt att anstränga sig på gym under sträng diet, kanske bättre när man ska hålla vikten att börja då först?
Ok Tack.

Jo viktminskning är inte nr1 utan detta var mest en uppskattning om vad som jag tror är rimligt för att "komma i form".

Kroppen är en bra konstig uppfinning, har nu i 72 timmar inte käkat nästan något, ett par brödbitar och resten vätska, jobbat och tränat lite men tappat all hunger nu, försökt käka lunch men går inte alls, första halvdygnet var man hungrig men inte sen :S

Verkar ju inte klokt :S
Att inte äta något är inte bra för kroppen. Du behöver allt som maten innehåller för att hålla blodsockernivån och fettförbränningen jämn.  Äter du inget förbränner kroppen inget.

Jag själv drog ner på socker men äter helt vanligt. Började springa några gånger i veckan och har nu gått ner 17 kilo på 2,5 månader.

styling har egentligen bara med pengar att göra.

Saaboholic
3 129 Inlägg
25 september 2006
#79
Darkie skrev:
Detta var en intressant tråd.

Jag har tänkt börja träna lite.. dock hemma !  Jag har ett litet problem dock.. har problem med min vikt, jag försöker gå upp i vikt hela tiden.. men det händer aldrig någonting, väger alltid exakt samma! Har provat att äta endast skräpmat 14 dagar osv som jag tycker man borde gå upp några kilo på ? utan lycka! samma vikt ialf!

Kan väl lägga till att jag opererat bort ena sköldkörteln och tar Levaxin tablett varenda dag för att få "rätt" ämnesomsättning..  Kan det vara det som spökar ?

Min doktor säger ialf att det har en viss inverkan..

Så nu tänkte jag prova på styrketräning gå upp i vikt på det viset tror ni det kan funka?

Jag väger just nu 55/57kg pendlar endast där mellan! vill dock upp i ialf 70/80kg ( är dock inget benrangel som man kan tro) och är 184 lång..  Vill gärna bygga upp armar och axlar , har ni några tips på övningar? och hur man ska lösa viktproblemet? haha..
Ursäkta men måste kommentera detta "inget benrangel som man kan tro" öhm.. jo det är du..finns ingen chans i helvete att du inte är.. jag är själv 1.84 och väger nu 80-81kg har gått upp 4kg efter sommarn (börjat med styrketräningen igen).. du kan alltid testa viktöknings preparat..gainer pro funkade för mig när jag var yngre och vägde för lite.. tog gainer före och efter träning..funka skit bra.. (utan att bli en fet slapp hög).. men äta riktigt är ju hur viktigt som helst när man tränar..rådfråga en dietist eller din läkare annars!

"Liberty of thought is the life of the soul"

8 156 Inlägg
25 september 2006
#80
Sharky skrev:
BTW, muskler väger mera än fett, så samtidig muskeltillväxt och planerad viktminskning kan vara en snårig affär att klara av om man inte känner sin kropp ordentligt.
BMI funkar tex inte alls på en person med mycket muskler.

/Göran
Sen jag skaffade mig gymkort för ett halvår sedan så har jag gått upp närmare 8 kg. Midjemåttet har minskat lite. Det roliga är att jag har fått höra ett antal gånger att jag börjar se spinkig ut...

BMI som är så rättvisande? Jag har haft över 40 i BMI...
(och jag är 195 cm lång)

Nu har jag ett BMI på ungefär 29. Skulle kanske kunna gå ner till 25 om jag deffade.
Senast redigerat av Phaetoon (25 september 2006)

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)


Sök