en långsam väg till den perfekta sommarbilen. Bygget är en lång väg till en bil i perfektion och samtidigt kunna njuta av att bruka den på sommar halvåret. Målet är när bilen är färdig så ska den va i nyskick +++ .
Hej tänkte lägga upp en projekttråd på min bmw cab.
Detta projekt kommer va en långsam väg till den perfekta sommar bilen.
Bilen i fråga är en bmw 325 cab från 94 som jag köpte i agusti. under vintern som varit så har det hänt en hel del på den som jag kommer presentera här i början.
Så här såg bilen ut när jag köpte den helt oki men inte som jag ville ha det riktigt Fans några små skavanker här och där so, jag ville fixa .
bland det första som jag gjorde det va att byta orginal ratten mot en snyggare ( nej knapparna funkar inte)
Sen innan vintern han komma så han jag montera xenon i halvljuset och i dimljuset och dioder i ringarna det får bilen att få ett mer modernare utseende tycker jag
Men sen så kom den där vintern å bilen rulla in i garaget då börja den stora delen av renoveringen. Den ska lackas om för att få det skicket jag vill ha på bilen
palla upp bilen på pallbockar å har även rivit hela bilen utvändigt
När jag rev av sidokjolarna så upptäcktes det att framskärmarna va helt slut längst ner så det vart 2 st nya då beställde jag utan blinkershål för att få en en cleanare look
svetsa igen hålen på huven där spolningen till rutan har suttit också det för att få det cleanare.
har fått på slipgrunden på bilen nu så det är bara att slipa den nu. det är vid det här lage man börjar bli trött på allt slipande men bara att bita ihop och köra
grunden är slipad så nu är det tvätt och maskreing kvar sen är det in i lackboxen för färg Även alla lösa delar så som dörrar huven å stötfångare är färdiga också.
Nu är det på gång att bli färg på grejerna har tyvärr inte så mycket bilder på det men det vart mellanslipning på klarlacken en vända för att sedan lägga mera klarlack
montera en nu vindruta också på bilen innan den kom hem till garaget ingen
somsagt har inte så mycket bilder just under lackeringen å en del av ihop plockningen men det är inte så mycket att se
sen så har jag slätat till tanklocket också så det också får en mer cleanare look.
det är väl det stora som är gjort just nu över sommaren så blir det nog mest mindre förändringar. hoppas det är någon som vill följa dena tråd till att få en underbar sommar glidare.