marre_knight skrev:
crille_86 skrev:
Enlig bilprovningens hemsida skulle det kosta ca 940kr att omregga personbil, så jag hade iaf provat innan jag köpte ett avgasrör för nästan 8000kr
Edit: Om man återställer till original så behöver väl inte bilen reggas om? då har jag för mig att dett räcker med kontrollbes. Och även då hade jag provat med det avgaset som sitter på, eftersom det inte är nämndes av polisen.
Problemet är att i och med att polismannen skrivit "motor ändrad" som anledning, åker jag på en hel regbesiktning. Det räcker inte att jag monterat rätt grejer och visar upp det, utan jag måste kunna påvisa att ALLA bilens delar satt där även från fabrik, dvs att det är dessa delar bilen fått sitt helbilsgodkännande med..
Denna regbesiktning går INTE att ens jämföra med hur det är att importera en bil. Den är mycket värre och liknar det som själva biltillverkaren får göra för att få börja sälja en viss bilmodell i Sverige. Det ska vara intyg på ALLT!
Dvs, detta kommer ta låång tid och kan bli mycket dyrt för mig. Pga ett luftfilter.....
Jag fick också "motor ändrad" men dock hos bilprovningen.
Då var det antingen regbesiktning eller återställande till original.
Detta måste ju gälla dej med.. Vare sig polisen besiktigar bilen eller bilprovingen.
Återställer du till original så måste väl bilprovningen VETA hur det ska se ut i motorrummet, hur skulle dom annars veta vad som är godkänt och inte...
Sen gör du bara en vanlig kontrollbes.
"Effekten vår, som i blocket äro. Helgat varde ditt vrid . Tillkomme mitt fordon. Ske din hastighet såsom på vägen så och på strippen. Vårt dagliga mek giv oss idag, och förlåt oss våra böter, såsom och vi förlåta dem som oss snabbare äro, och inled oss icke i fartkontroller utan fräls oss ifrån laser. Ty vridet är ditt och kraftutvecklingen och hastigheten I evighet. Amen.......