Jag satt och såg ett klipp på en råtrimmad s40 som bara spann framhjul. Då kom jag att tänka på den värdelösa awd,n som fanns till den, och sedan till galant karossen... och sedan till vr-4.
Ni kanske ser vad jag vill diskutera. Skulle man kunna slänga på en vr-4 lina på en x40 då chassiet är en galant?
är det inte bättre att ta grejer till samma platta..och tänka sig att Evon har samma platta
men lite märkligt är att ingen gjort det ännu!
Beror på vilken årsmod av galant och lancer man menar. De var olika iallafall -92 framåt. Det var efter det x40:n valde den annorlunda galant plattformen.
är det inte bättre att ta grejer till samma platta..och tänka sig att Evon har samma platta
men lite märkligt är att ingen gjort det ännu!
Beror på vilken årsmod av galant och lancer man menar. De var olika iallafall -92 framåt. Det var efter det x40:n valde den annorlunda galant plattformen.
kollar du på en lancer så är allt likdant som x40
samma motorfästen osv ganska säker på att det är lancerns bottenplatta dom använde galanten är rätt mycket större än lancern och x40
är det inte bättre att ta grejer till samma platta..och tänka sig att Evon har samma platta
men lite märkligt är att ingen gjort det ännu!
Beror på vilken årsmod av galant och lancer man menar. De var olika iallafall -92 framåt. Det var efter det x40:n valde den annorlunda galant plattformen.
kollar du på en lancer så är allt likdant som x40
samma motorfästen osv ganska säker på att det är lancerns bottenplatta dom använde galanten är rätt mycket större än lancern och x40
jaså? Men då så.
då är det trots allt lite underligt ja. Med tanke på att om man köper en x40 awd så har man redan i regbeviset att den är fyrhjulsdriven.
eller? Hade för mig att det fanns x40 (inte den nya) med sådandär hemsk awd, men hittar inte någon.
Precis, X40 och tidiga EVO ska det vara. Men frågan är om det finns något förberett för att kunna ha AWD? Aldrig hört talas om att dom gjorde tidiga X40 med AWD.
Vet att Volvo 850 och 855 inte har mycket gemensamt i bakvagnen med 855 XC, å andra sidan så är ju det en helt annan plattform mot X40 då....
Precis, X40 och tidiga EVO ska det vara. Men frågan är om det finns något förberett för att kunna ha AWD? Aldrig hört talas om att dom gjorde tidiga X40 med AWD.
Hittade en tråd där det enda som man var tvungen att göra för att få på bakvagnen av evon till 40:n var att göra plats åt två till bultar. annars var det bolt on.
Precis, X40 och tidiga EVO ska det vara. Men frågan är om det finns något förberett för att kunna ha AWD? Aldrig hört talas om att dom gjorde tidiga X40 med AWD.
Hittade en tråd där det enda som man var tvungen att göra för att få på bakvagnen av evon till 40:n var att göra plats åt två till bultar. annars var det bolt on.
Precis, X40 och tidiga EVO ska det vara. Men frågan är om det finns något förberett för att kunna ha AWD? Aldrig hört talas om att dom gjorde tidiga X40 med AWD.
Hittade en tråd där det enda som man var tvungen att göra för att få på bakvagnen av evon till 40:n var att göra plats åt två till bultar. annars var det bolt on.
Häftigt!
Nu måste man bara hitta en s40 utan underrede och en reservdels evo
Precis, X40 och tidiga EVO ska det vara. Men frågan är om det finns något förberett för att kunna ha AWD? Aldrig hört talas om att dom gjorde tidiga X40 med AWD.
Hittade en tråd där det enda som man var tvungen att göra för att få på bakvagnen av evon till 40:n var att göra plats åt två till bultar. annars var det bolt on.
är underbart när dom bygger sånna plattformar som dom kör rätt över oavsätt modell
är jhu ungefär som 740-940-960 grejerna är mer eller mindre bulton på drivlinorna oavsätt om det är en 86:a eller en 98:A
är det något som skiljer är det någon bult eller bulthål men sällan så mycket mer