Tja, köpte en relativt fin 490 idag för 2500spänn... startar lätt och går bra!! men den blöddrar så fort man försöker gasa ur den, bara på 4an den går relativt bra. Den går helt klart för fett då den ryker som fan.
har en kompis som är betydligt bättrfe än mej på att skruva till hjälp, tänkte vi skulle flytta ner shimset på trottel nålen lite, men den var redan nerflyttad till max, kollade upp munstycket och de sitter ett 410as munstycke där, de verkar ju vara liiite stort, även för en 490?
Vet någon vad de ska vara för orginal munstycke på dessa? har inte hittat nåt på google.
Har googlat ett tag men hittar tyvärr inte vad original munstycket ska ligga på.. Du får pröva dig fram helt enkelt, lite klurigt det där med munstycken
Har googlat ett tag men hittar tyvärr inte vad original munstycket ska ligga på.. Du får pröva dig fram helt enkelt, lite klurigt det där med munstycken
ja, jag har googlat oxå! jo man får köpa några mindre o pröva sej fram.
Har googlat ett tag men hittar tyvärr inte vad original munstycket ska ligga på.. Du får pröva dig fram helt enkelt, lite klurigt det där med munstycken
ja, jag har googlat oxå! jo man får köpa några mindre o pröva sej fram.
Nålen påverkar mest mellanregistret, de sista 25% av gasen är det huvudmunstycket som avgör hur mycket soppa den får då nålen sedan länge passerat ur munstycket.
Nålen påverkar mest mellanregistret, de sista 25% av gasen är det huvudmunstycket som avgör hur mycket soppa den får då nålen sedan länge passerat ur munstycket.
jajjemen, jo de är just dedär sista som han inte vill på. prova bestycka ner den kanske ,
Nålen påverkar mest mellanregistret, de sista 25% av gasen är det huvudmunstycket som avgör hur mycket soppa den får då nålen sedan länge passerat ur munstycket.
jajjemen, jo de är just dedär sista som han inte vill på. prova bestycka ner den kanske ,
Jopp bara att stega neråt, du ska ligga precis under gränsen att den går rent.
ja exakt, får blåsa ner o köpa ett par stycken imåra då! somsagt på 4an så går den så innihelvete, men övriga växlar blöddrar de bara. Ska blir kul att känna hela registret
va de inte just yamaha 490 som hade problem med att få o gå rent? för mig de var något med utformningen av "toppen" på dom.. något ja läst för många år sen
de kan ja tänka mig att de gör har själv en KTM MX 500cc som är helt överjävlig i kraft, kan välja en växel och åka på vridet men den ska säljas då min Honda CR 250 räcker och bli över för en annan
de kan ja tänka mig att de gör har själv en KTM MX 500cc som är helt överjävlig i kraft, kan välja en växel och åka på vridet men den ska säljas då min Honda CR 250 räcker och bli över för en annan
Ett tips från mig till dig är att ställa in ventilerna! Om den inte blir bättre så rengör förknasaren ordentligt, kolla över acc pumpen och återställ munstyckena till original. Min yz250 gick skit innan jag rengjorde förgasaren Var som att åka en trött 125a.....