Som rubriken lyder, en 940 -91 med en M46 låda som krånglar.
Förklaring följer:
Bilen går som en klocka och samtliga växlar går alltid i utan problem, inkl ODn. Om man bara kör en kort sträcka (kort = max några hundra meter) så går ODn också ur utan problem, både genom att trycka på knappen och när växelspaken flyttas från läge fyra.
Dock när jag har haft ODn inkopplad en lite längre sträcka så är den "fast" där. Den går inte ur genom att trycka på knappen och inte heller genom att växla ner med hjälp av växelspaken.
När detta har inträffat så är alltså ODn inkopplad på samtliga växlar, inkl backen (som bilen för övrigt inte alls tycker om då det "skriker" nå jävulskt!)
Ibland hoppar ODn ur av sig själv när jag har kört en längre sträcka, men oftast har den inte hoppat ut förrens bilen har stått still några timmar.
Jag har letat runt en hel del på diverse forum men inte blivit särskilt mycket klokare, det enda jag har hittat är folk som har haft problem åt andra hållet (att ODn inte kopplas in).
Så nu vädjar jag om eran hjälp, jag har absolut inte tummen mitt i handen men växellådor är inte min bästa sida, så förklara gärna så utförligt som det går. Har jag varit otydlig så fråga fråga fråga!!
Tackar på förhand!