jmd skrev:
Du har koll på dina bilar Rquired, härligt!
![smile](img/smilies/smile.png)
Visst var det det estetiska som föll mig i smaken! Fronten, men framför allt klädsel i alcantra, grymt trevligt! Kikade lite på försäkringen med och den landade på 12.3ookr/år. Jag hade räknat med 1000kr/mån för en lite sportigare kärra, så det var väl "överkomligt" om man räknar in att man får en väldigt trevlig bil för pengarna. Ok, KANSKE haha! Man är ju van att köra 940 Classic för inga pengar alls...
S60 AWD (199hk) låg bara på 6600kr/år i försäkring. Sen har jag fått för mig att reservdelarna till Volvo är billigare än till BMW? Bensinförbrukningen bilarna emellan är väl dock ganska jämn, då Volvos femmor är törstiga..
Det faller tillbaka på det estetiska (och körglädjen?). BMW'n ser betydligt trevligare ut både på in- och utsidan, och verkar vara en roligare bil att köra!
Sen får man nog leta ett bra tag om man ska lyckas hitta en 330Xi med M-sport (och dragkrok)?
Har som sagt kikat lite på A4 Quattro (b6) med. Det verkar finnas en hel uppsjö av dom till salu på blocket! (Kanske är ett dåligt tecken?)
![hmm](img/smilies/hmm.png)
Men det blir ju lättare att hitta en med rätt utrustning/skick; S-line, ProSport, STCC mm...
Försäkring 7300kr/år. Reservdelar antar jag är likvärdigt med BMW's.
BMW'n klappar hjärtat lite mer för, men det måste ju motivera den lilla extra prislappen! Det är fasen inget lätt beslut haha