VTEx skrev:
Vettemannen skrev:
VTEx skrev:
Så där..
Generatorn är på plats igen, har laddat batteriet under natten och det har tagit emot laddning.
Startade fin fint och generatorn laddar nu på tomgång: 12.5 - 12.7volt .
Laddmätaren inne i bilen står på mitten vilket är 12v ungefär.
Tänder jag halvljus så sjunker den till ungefär 11.5v och slår jag på heljus och bromsar samtidigt så sjunker den rejält..
Laddningen ökar inte speciellt mycket om man håller den på lite tomgångs varv.
Kan det vara generatorn ändå som är kass?
Så typiskt bilen ska ju användas till brorsans student som är nu på Lördag
Förmodligen nåt med generatorn, antingen att kolen inte räcker fram till kollektorn eller så är det själv generatorhuset. Det är iaf. vad jag tror.
/Benny
Mjoo nått är det som inte stämmer, jag är nästan 100 på att kolen ligger emot som dom ska.
Spände ut fjädrarna lite för att vara på säkra sidan, och som sagt det var mycket kvar på dom också.
Ska testa och se om en volvo 740 generator inte passar, och se om de blir någon ändring
Tackar för all hjälp
Hoppas för fasen att du får den att funka till studenten!!
/Benny
Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!