3468
Sök

Tv spel eller dator i bilen. volvo v70 -08

166 Inlägg
16 juni 2012
Trådstartare
Hej pojkar och flickor=)

är det någon som har erfarenhet av att koppla antingen dator eller tvspel i bil?

jag vill veta vad som är mest värt att ha, går det ens bra att spela under färd t.ex
vart kan man gömma undan det lite snyggt men ändå vara lättåtkomligt osv

så kom med förslag på bästa lösningen, huvudsaken just nu är att barnen ska kunna se film, det är det viktigaste men dom växer ju och man kanske har kvar bilen när dom är så pass gamla så dom skulle kunna spela också så det är lika bra att vara förberedd

någon man bör tänka på?

de ska kopplas i 2 st nackstödsskärmar som är volvo orginal, bilen är en v70 -08 "nya modellen"

2 400 Inlägg
16 juni 2012
Toblerone skrev:
Hej pojkar och flickor=)

är det någon som har erfarenhet av att koppla antingen dator eller tvspel i bil?

jag vill veta vad som är mest värt att ha, går det ens bra att spela under färd t.ex

så kom med förslag på bästa lösningen, huvudsaken just nu är att barnen ska kunna se film, det är det viktigaste men dom växer ju och man kanske har kvar bilen när dom är så pass gamla så dom skulle kunna spela också så det är lika bra att vara förberedd

någon man bör tänka på?

de ska kopplas i 2 st nackstödsskärmar som är volvo orginal, bilen är en v70 -08 "nya modellen"

Inge illa menat men är det inte lite väl överdrivet? Ungarna ska fan klara sig utan tv/dator i en bil även om man åker 10h. Dem har sina ipods, mobiler osv så det går absolut ingen nöd på dem. Jag vet inte hur ni har det hemma men det är nog dags att tänka i annorlunda banor om ungarna måste stimuleras via en skärm precis hela tiden.

Men för att besvara din fråga så har jag varit med och installera ett tv spel (krysslåda) och det vart väldigt bra även om man lätt blir åksjuk när man fokuserar på skärmen och bilen guppar. Jag skulle hellre fixa ett par tv skärmar  i nackstöden och köra film istället eftersom det blir mindre intensivt.

Tips på skärm:   http://shop.textalk.se/se/article.php?i … rt=5212709

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 242 Inlägg
16 juni 2012
Nybergrobin skrev:
Toblerone skrev:
Hej pojkar och flickor=)

någon man bör tänka på?

Inge illa menat men är det inte lite väl överdrivet? Ungarna ska fan klara sig utan tv/dator i en bil även om man åker 10h. Dem har sina ipods, mobiler osv så det går absolut ingen nöd på dem. Jag vet inte hur ni har det hemma men det är nog dags att tänka i annorlunda banor om ungarna måste stimuleras via en skärm precis hela tiden.

Men för att besvara din fråga så har jag varit med och installera ett tv spel (krysslåda) och det vart väldigt bra även om man lätt blir åksjuk när man fokuserar på skärmen och bilen guppar. Jag skulle hellre fixa ett par tv skärmar  i nackstöden och köra film istället eftersom det blir mindre intensivt.

Håller med dig till fullo!

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

Forummoderator
26 341 Inlägg
16 juni 2012
När jag var barn och satt i baksätet så hade vi bilbingo på en varsin pappskiva..funkar inte sånt längre?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

302 Inlägg
16 juni 2012
Mack skrev:
När jag var barn och satt i baksätet så hade vi bilbingo på en varsin pappskiva..funkar inte sånt längre?

Det gjorde jag och min syster oxå smile

Svar på frågan.
Jag har installerat både xbox och ps2 i bilar, och det har fungerat bra.
Ska det vara för barnen bak, så känns det dock smidigare med varsin surfplatta.

Bjarud.se - Styling, Tuning, Bilstereo, Multimedia
-------------------------------------------------------------------------------------------------
Återförsäljare för: Digital Designs, Kove, Hertz, Alpine, Sony, Dynamat, STP, Stinger,
PlastiDip, JOM, Regula Tuning, RDX Automotive, 3M, Oracal, och många fler..

2 400 Inlägg
16 juni 2012
xciso skrev:
Mack skrev:

Det gjorde jag och min syster oxå smile

Svar på frågan.
Jag har installerat både xbox och ps2 i bilar, och det har fungerat bra.
Ska det vara för barnen bak, så känns det dock smidigare med varsin surfplatta.

Själv har jag en acer aspire 1830tz (11,6" laptop med fin prestanda) och den går att surfa med i ca 8h utan att ladda batteriet. Otroligt nöjd och trots att den väger 1,35kg så känns den smidig ändå smile

Hade hellre satsat på en liknande dator istället för surfplatta eftersom ungarna ändå ska ha en laptop hemma :smile

530 Inlägg
17 juni 2012
De är ju fränt med tvspel i bilen. så vill/kan man så varför inte? smile

Lika bra att hålla käft och låta folk tro att man är en idiot än att öppna käften och bevisa att dom har rätt.
Mitt projekt! http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=183794

166 Inlägg
17 juni 2012
Trådstartare
Nybergrobin skrev:
Toblerone skrev:
Hej pojkar och flickor=)

någon man bör tänka på?

det är väll klart dom klarar sig, men om man ska sitta från göteborg till härnösand som jag åker rätt ofta är det ganska skönt att kunna slå på en film till min 3 åring dom timmar han är vaken istället för att behöva roa han med annat...
nån ipod eller mobil kan ja inte påstå att han har så nått sånt roar han sig inte med mer än när han lånar min och kollar på film på.. och då kan han lika gärna få en större skärm att titta på

så att koppla in det är mer för min egen vinning

och som du resonerar borde man väll inte ha tv spel, dator, tv osv hemma heller.. man klarar sig väll utan det med

alla kan rösta här men få gör de.
224 Inlägg
22 januari 2013
fick du något vettigt ut av det hela till slut för jag håller just nu på att kolla på det själv. om man skall sätta in någon form av övrig underhållning för dem samt pollarna när man skall köra dom så man slipper deras dum dryg tjöt. heheheh

http://www.tallkildesign.se/ Smides Design av En Polare

166 Inlägg
25 januari 2013
Trådstartare
Ja  jag hittade skärmar som va intressant, till dom kunde man koppla lite vad som helst..sånna i nackstöden, dom hade både fm sändning så an kunde få ut ljudet i bilens stereo trådlöst och dom hade ir så an kunde à hörlurar trådlöst.. Gick på ca 2500:- för 2 st färdiga i nackstöd
Sedan försökte jag luska ut vilken konsoll som klarar värmen och skakningar bäst och det värkar vara xbox360

224 Inlägg
26 januari 2013
okej du minns inte vart du köpte dom skärmarna...

okej jag är på G att få en ps2 för en bra peng . men vart placerade du själv konsolen sen då med tanke på att man kan ju vilja byta spel någon gång... annars får man väl fixa ett xbox med och sätta en hårddisk iden med chip så man bara kan tanka ner...

166 Inlägg
26 januari 2013
Trådstartare
http://www.ice-shop.se/viewtech-vtdd783 … Blocket_se

jag kom aldrig så långt så jag köpte nån konsoll men det är ju som du säger så vill man ha den på ett smart ställe om man vill komma åt den och samtidigt måste den kunna få kylning

224 Inlägg
28 januari 2013
ja de är ju det. Plus att jag har läst att man inte kan ha PS3 heller för läsaren klarar inte av att de skumpar så i bilen . men de är ju därför jag funderar om man har alla spel ner laddade. hummm

skall titta på länken!
tack.

610 Inlägg
28 januari 2013
Norden_80 skrev:
ja de är ju det. Plus att jag har läst att man inte kan ha PS3 heller för läsaren klarar inte av att de skumpar så i bilen . men de är ju därför jag funderar om man har alla spel ner laddade. hummm

skall titta på länken!
tack.

vid min erfarenhet så är xbox sämst när de gäller stötar och div. räcker att man stambar hårt i golvet så kan skivan skära. så vilken konsoll man än väljer ska man nog inte köra med skiva i bilen.
om man inte kör med ett par rejäla gummi "bussningar" som tar alla stötar. tvekar dock på att de funkar till 100%

166 Inlägg
28 januari 2013
Trådstartare
Ljud-fan skrev:
Norden_80 skrev:

skall titta på länken!
tack.

vid min erfarenhet så är xbox sämst när de gäller stötar och div. räcker att man stambar hårt i golvet så kan skivan skära. så vilken konsoll man än väljer ska man nog inte köra med skiva i bilen.
om man inte kör med ett par rejäla gummi "bussningar" som tar alla stötar. tvekar dock på att de funkar till 100%

nej så är det ju givetvis, att vilken konsoll med skiva man än använder blir det inte optimalt.
men som norden säger så ska ps3 vara den sämsta. det är också vad jag har läst

224 Inlägg
29 januari 2013
det åter står att se hur väl allt kommer funka

Sök