3412
Sök

Var kan jag köpa något halt och hårt material?

101 Inlägg
17 juni 2012
Trådstartare
Tjena var lite glapp vid ratten på bilen och kom på en lösning så de sluta glappa men då måste jag hitta något halt och hårt material. kanske finns någon plast som är de? måste vara 1,5cm tjock. tipsa om vad jag kan använda big_smile

731 Inlägg
17 juni 2012
Teflon är de första jag tänker på

Evildan
17 juni 2012
mellan vilken och vad ska du lägga ngt?
är det ngt som glappar 15mm i rattaxeln skulle inte jag välja att fusklaga det.

604 Inlägg
17 juni 2012
Bakelit?

Luktar det skit och smakar det skit, då är det nog skit!

101 Inlägg
17 juni 2012
Trådstartare
det är mellanrattnavet och rattstången. vet inte riktigt vad som är fel när ratten kan gå ut och in 1.5cm. men testat med en träbit om det slutade glappa och det gjorde de men då var de tungstyrt på köpet. ska kolla upp teflon och bakelit då smile

366 Inlägg
17 juni 2012
Är det enbart ratten du kan dra fram och tillbaka? Inte skruven som sitter lite löst bara? Du har säkert kollat på detta men man kan ju fråga:)

Evildan
17 juni 2012
julle3 skrev:
det är mellanrattnavet och rattstången. vet inte riktigt vad som är fel när ratten kan gå ut och in 1.5cm. men testat med en träbit om det slutade glappa och det gjorde de men då var de tungstyrt på köpet. ska kolla upp teflon och bakelit då smile

är det på 164an?
kolla rattaxelknuten (ser ut som ett knutkors) nere mot styrväxeln, den kan bli glapp och det kan bli på det vis som du beskrev.
enkelt att lagat korrekt då.
eller är det den delade säkerhetsrattstångens kollapsrör som fått sig en känga och nu glappar?
rattstången är "skarvad" en bit ned mot pedalstället.

http://www.hemsida.net/volvo140/140historik.htm

101 Inlägg
17 juni 2012
Trådstartare
ja de är på 164ran. tror inte de är något sånt för är bara ratten som går fram och tillbaka, men kan alltid ta å kolla upp de för att vara på säkra sidan
Senast redigerat av julle3 (17 juni 2012)

101 Inlägg
17 juni 2012
Trådstartare
muttern har jag dragit åt så den nästan spricker sönder så kan inte vara att den sitter löst

Evildan
17 juni 2012
julle3 skrev:
tror inte de är något sånt för är bara ratten som går fram och tillbaka, men kan alltid ta å kolla upp de för att vara på säkra sidan

är ruskigt jobbigt att köra med en delad rattstång, lättstyrt men väldigt svårsiktat wink
har du haft ngn hjälp så du ser om det glappar ute i motorrummet?
synd att råka skrota en 164, börjar bli sällsynta, jo det är väl synd om du eller någon annan råkar bli överkörd av en skenande lyxvolvo oxå.

101 Inlägg
17 juni 2012
Trådstartare
ska ta å kolla upp de här någon dag ifall de glappar i motrummet och så. tur så ska man mestadels glida så då är de lyxigt att kunna styra med 1 finger å 20" wink

Sök