2588
Sök

Ni med låga bilar... ?

Rekommenderad på Garagets framsida (2012-05-24)
2 322 Inlägg
20 november 2012
#241
ekelund88 skrev:
mingan77 skrev:
FjonkeeN93 skrev:
Precis precis!
Alla bilar går att få ett gött stuk på! Med rätta medel! big_smile

Så därför  tycker jag han ska köpa min och bygga vidare eller bygga om big_smile

låg inte din ute ganska dyrt ? typ 35 utan nått? :p

jag har ultra sänkt priset nu.  vill köpa en annan nu då jag har vissa prioteringar, ska du fråga om pris osv så får du PMA


Meldem
4 137 Inlägg
20 november 2012
Trådstartare
#242
Hur låg måste bilen vara för att man ska börja få problem vid fartgupp? Markfrigången alltså :-)


Avstängd
1 418 Inlägg
20 november 2012
#243
TouchOfRed skrev:
Hur låg måste bilen vara för att man ska börja få problem vid fartgupp? Markfrigången alltså :-)

beror på hur fartguppet ser ut?smile

1 433 Inlägg
20 november 2012
#244
asså det finns inget hur mkt , ska du sänka sänk på riktigt och då får man lida av farthinder.... bara köra upp snett oftast ! hur du än gör så kommer den dagen då du ser det lite försent  boom sprucken läpp eller what ever , men så är det bara!


1 532 Inlägg
20 november 2012
#245
Plastdelar o sånt får man stå ut med. Värre äre om man skrapar sönder oljetråget hmm


Volkswagen <3
1 133 Inlägg
20 november 2012
#246
Bara sänka och ta den smällen att saker och ting kan gå sönder om man har för bråttom osv.

Allmänt körd i huvudet

2015 Dbakuten.
5 092 Inlägg
20 november 2012
#247
TouchOfRed skrev:
Hur låg måste bilen vara för att man ska börja få problem vid fartgupp? Markfrigången alltså :-)

vi har 2 "normala" typ 2 meter långa och kanske 2 dec höga bulor här, det går bra om man sneddar lite och åker sakta annars drar det i under. Såna där super korta som är typ 60-70cm långa och 1-2 dec höga går absolut inte att köra över då blir man ståendes kan jag lova tongue eller sånna där 4 kantiga jävlar som sitter mitt i vägen, där får man ta dom med tex högra hjulparets sida bara, kör man rakt över så är det kört tongue allt beror ju som sagt på hur bulan/bulorna ser ut, hur låg bilen är och hur den ser ut under. vissa som inte har massa stag osv kan sänke lägre än andra beroende på hur dom är konstruerade smile

Låg bil = trixa lite och räkna med att det skrapar i. vill man inte det så skiter man it bara big_smile eller sänker med enbart fjädrar kanske.


Svetsare
8 Inlägg
20 november 2012
#248
Försiktighet.. slår lite gnistor i bland. Det har hänt (2ggr) att jag smällt frontspoilern men det är bara att svetsa och på med färg igen.  Ett tipps vid låg bil INGEN mitt dämpare eller svetsa en kasplåt innan dämparen.

"Varför vara som alla andra?" VCustom = Custom99

1 232 Inlägg
20 november 2012
#249
så länge det skrapar e det lungt, värre om man fastnar elr slår hål pga för bråttom.

1 232 Inlägg
20 november 2012
#250
TouchOfRed skrev:
Hur låg måste bilen vara för att man ska börja få problem vid fartgupp? Markfrigången alltså :-)

ett tips, kolla med nån om du får ta en tur med en låg bil runt centrum som en slags "övningkörning" hehe å känn på´t testa fartgupp å förstå tekniken.

Meldem
4 137 Inlägg
20 november 2012
Trådstartare
#251
SylvesterStallone skrev:
asså det finns inget hur mkt , ska du sänka sänk på riktigt och då får man lida av farthinder.... bara köra upp snett oftast ! hur du än gör så kommer den dagen då du ser det lite försent  boom sprucken läpp eller what ever , men så är det bara!

Sänka på riktigt? smile Du menar sänka massor? tongue
Alltså jag vill inte sänka extremt mycket, bara så att det blir lagom tongue


Meldem
4 137 Inlägg
20 november 2012
Trådstartare
#252
Dirtymike skrev:
Plastdelar o sånt får man stå ut med. Värre äre om man skrapar sönder oljetråget hmm

Ja, antar att man får stå ut med sånt. Men om vi säger en BMW E46 Touring (Sån bil jag kanske ska köpa tongue)
Den har ju ingen direkt läpp osv, utan den har ju bara kofångaren fram och sen inget mer.
Kommer den fara åt fanders nån gång alltså? tongue


1 433 Inlägg
20 november 2012
#253
TouchOfRed skrev:
SylvesterStallone skrev:
asså det finns inget hur mkt , ska du sänka sänk på riktigt och då får man lida av farthinder.... bara köra upp snett oftast ! hur du än gör så kommer den dagen då du ser det lite försent  boom sprucken läpp eller what ever , men så är det bara!

Sänka på riktigt? smile Du menar sänka massor? tongue
Alltså jag vill inte sänka extremt mycket, bara så att det blir lagom tongue

mm då finns det inget att gnälla om ^^ kommer knappt märka av hindrena ! , just do it!!


Meldem
4 137 Inlägg
20 november 2012
Trådstartare
#254
Johan85 skrev:
TouchOfRed skrev:
Hur låg måste bilen vara för att man ska börja få problem vid fartgupp? Markfrigången alltså :-)

beror på hur fartguppet ser ut?smile

Sån där bula mitt i vägen, och vanliga fartgupp. Som är lika höga överallt.
Som man kör över med 4 däck samtidigt. tongue
Senast redigerat av TouchOfRed (20 november 2012)


Meldem
4 137 Inlägg
20 november 2012
Trådstartare
#255
Piratstikin skrev:
TouchOfRed skrev:
Hur låg måste bilen vara för att man ska börja få problem vid fartgupp? Markfrigången alltså :-)

vi har 2 "normala" typ 2 meter långa och kanske 2 dec höga bulor här, det går bra om man sneddar lite och åker sakta annars drar det i under. Såna där super korta som är typ 60-70cm långa och 1-2 dec höga går absolut inte att köra över då blir man ståendes kan jag lova tongue eller sånna där 4 kantiga jävlar som sitter mitt i vägen, där får man ta dom med tex högra hjulparets sida bara, kör man rakt över så är det kört tongue allt beror ju som sagt på hur bulan/bulorna ser ut, hur låg bilen är och hur den ser ut under. vissa som inte har massa stag osv kan sänke lägre än andra beroende på hur dom är konstruerade smile

Låg bil = trixa lite och räkna med att det skrapar i. vill man inte det så skiter man it bara big_smile eller sänker med enbart fjädrar kanske.

Hmm ok big_smile
Men om man skrapar i samma stället massor gånger, så kommer det ju tillslut gå hål. Och då får man svetsa antar jag. Men är det så enkelt bara, alltså bara svetsa på skiten och sen köra? tongue


Meldem
4 137 Inlägg
20 november 2012
Trådstartare
#256
SylvesterStallone skrev:
TouchOfRed skrev:
SylvesterStallone skrev:
asså det finns inget hur mkt , ska du sänka sänk på riktigt och då får man lida av farthinder.... bara köra upp snett oftast ! hur du än gör så kommer den dagen då du ser det lite försent  boom sprucken läpp eller what ever , men så är det bara!

Sänka på riktigt? smile Du menar sänka massor? tongue
Alltså jag vill inte sänka extremt mycket, bara så att det blir lagom tongue

mm då finns det inget att gnälla om ^^ kommer knappt märka av hindrena ! , just do it!!

Haha big_smile Tänkte isf sänka så man får bort den där fula mellanrummet mellan däcket och hjulet. Det mesta iaf. smile


Meldem
4 137 Inlägg
20 november 2012
Trådstartare
#257
Martin81 skrev:
TouchOfRed skrev:
Hur låg måste bilen vara för att man ska börja få problem vid fartgupp? Markfrigången alltså :-)

ett tips, kolla med nån om du får ta en tur med en låg bil runt centrum som en slags "övningkörning" hehe å känn på´t testa fartgupp å förstå tekniken.

Känner ingen med låg bil hmm


1 232 Inlägg
20 november 2012
#258
jag ger upp.......... du kan kapa fjädrarna ett var runt om elr 3varv osv. du kan skaffa ställbara coils höja å sänka hur du vill. det finns många sätt, vad menar du med lagom, finns det nån bild som man ser hur du vill ha det typ?

5 111 Inlägg
20 november 2012
#259
Sen så är det ju omöjligt svara på en så teoretisk fråga, finns många idiotiska farthinder där det slår och skrapar med originalhöga svenssonbilar trots att man tar det lugnt, vill du ALDRIG få problem så köp en Volvo 142, Lada eller liknande plastbefriad bil med tilltagen frigångshöjd och sänk inte.... Så hur mycket problem accepterar du är kanske snarare frågan?


Voodoo
1 444 Inlägg
20 november 2012
#260
Jag fasnar med min bara om man ska in på nån mack.. här hemma så brukar jag då ingen ser följa försiktigt efter gå gatan om de går :)upförs går ibland fint men nerförs då tar de i.. brukar nån gång gå att fatta ner om de är fritt tongue hellre yglor i golvet än revor;)
Montera en hasplåt under bilen innan jag for till sthlm från kalix .. efter resan var de inte mkt kvar i bakkant

http://maxboom.fi Finsk Bilstereo forum


Sök