3724
Sök

Solid lack VS Metallic

733 Inlägg
13 oktober 2006
Youngblood skrev:
whiper skrev:
Bubbe skrev:

INSTÄMMER! Denna silvriga färg gör mig snart galen!
Köpte lack på Mekonomen idag, ska sabba bilen ännu mer om några dagar, tänkte jag.

Men jag trodde att typ gul eller någon av de "nya" färgerna var värre, faktiskt, trots att jag har stora trubbel med min silverfärg.

silver kan ju vara mer färg i än bara silver. oftast så ligger de ju annan färg i med, som tex gul, blå, grön osv..  tongue

Om det vore så väl... det är ofta ett par olika silver färger förutom alla andra röda/blåa/gröna/osv inslag i en silver färg.

ska vi enas om att silver e jobbig bara ?? wink

This Bitch Bites
Saker porrfilmsproducenter vill få oss att tro;
Nr 16. Dubbel penetrering får kvinnor att le.

airbrush rookie
136 Inlägg
15 oktober 2006
silver är jobbig att måla, svart också eftersom man ser varje liten ojämnhet under den svarta :p
och det måste ju endå vara lättare att måla solid lack än metallic, metallic är ju som att måla bilen 2 ggr, mer lager och kräver mer vana..  typ omöjligt att få rinningar också,
och det där med hallar, det är dammigt som fan där.. jag målade lite mc kåpor utomhus i veckan, vart bra, knappt nå damm eller nåt ! körde dem till och med i "ugnen" ( torkskåpet ) på 70° wink vart riktigt spegelblankt :p
men har man inte nån härligt proffsig ugn som jag (A) så kan man värma färgen precis innan du målar, då flyter den ut mer och ger mer glans :p

förut va jag schitzofren, men nu mår vi bra!
airbrush rookie.. (målat t.ex min avatar)

733 Inlägg
16 oktober 2006
adde_p skrev:
silver är jobbig att måla, svart också eftersom man ser varje liten ojämnhet under den svarta :p
och det måste ju endå vara lättare att måla solid lack än metallic, metallic är ju som att måla bilen 2 ggr, mer lager och kräver mer vana..  typ omöjligt att få rinningar också,
och det där med hallar, det är dammigt som fan där.. jag målade lite mc kåpor utomhus i veckan, vart bra, knappt nå damm eller nåt ! körde dem till och med i "ugnen" ( torkskåpet ) på 70° wink vart riktigt spegelblankt :p
men har man inte nån härligt proffsig ugn som jag (A) så kan man värma färgen precis innan du målar, då flyter den ut mer och ger mer glans :p

jag tycker inte att metallic e svårare.. hmm de gäller ju bara att lägga två täckande lager färg o ryka på så metallicen landar big_smile sen lackar vi alltid i "boxen" o dit in går man inte me dammiga kläder, utan man blåser av sig innan tongue

This Bitch Bites
Saker porrfilmsproducenter vill få oss att tro;
Nr 16. Dubbel penetrering får kvinnor att le.

Gotlänning på drift.. Konstant!
1 325 Inlägg
7 januari 2010
Bumpar igång en gammal tråd.

Det är så att min bil snart skall lackeras och den skall lackas i metallic och undrar därför om ngn vet en snorgrön metallic lack? ^^

MVH!

1 653 Inlägg
7 januari 2010
LINGSTROM skrev:

Det är så att min bil snart skall lackeras och den skall lackas i metallic och undrar därför om ngn vet en snorgrön metallic lack? ^^

MVH!

den messt snorgröna jag kan komma på är Ford Focus RS-grön, men den är mer pearl än metallic.

Grymt läcker färg för övrigt...
tydligen dock ett helvette att lägga så den blir bra, lätt att få nyansskillnader tydligen, ingen erfarenhet själv, men hört minst en som valde att lacka om hela bilen i en annan färg pga att denna va svår att få riktigt bra.
http://cache.jalopnik.com/assets/resources/2008/07/Ford-Focus-RS-Concept.jpg
Senast redigerat av Thullen (7 januari 2010)

Nissan R32 Skyline
Projekttråd: Thullen - Skyline R32 GTS-T

Gotlänning på drift.. Konstant!
1 325 Inlägg
7 januari 2010
Thullen skrev:
LINGSTROM skrev:

MVH!

den messt snorgröna jag kan komma på är Ford Focus RS-grön, men den är mer pearl än metallic.

Grymt läcker färg för övrigt...
tydligen dock ett helvette att lägga så den blir bra, lätt att få nyansskillnader tydligen, ingen erfarenhet själv, men hört minst en som valde att lacka om hela bilen i en annan färg pga att denna va svår att få riktigt bra.
http://cache.jalopnik.com/assets/resour … oncept.jpg

Ja den var jäkligt snygg!
Men vill ha en lack som e "simpel" att lägga!

Ingen som vet ngn metallic snorgrön lack?
Annars får jag vell helt enkelt pallra mig iväg till Zions och kolla färgkartor.

MVH!

9 108 Inlägg
7 januari 2010
En tre år gammal tråd och bumpen hade egentligen inget med ämnet att göra, icke godkänt. Låser här, skapa en ny tråd i ämnet. Mvh.

Sök