28 juni 2012
Trådstartare
Hejsan, jag går på gymnasiet första året, har gått ett år på en friskola innan, nu ska jag börja ta mitt körkort efter sommaren samtidigt som min flickvän, jag undrar, till er som haft ett antal bilar osv om det är värt att låna en 13.000kr till en första bil som både jag och min tjej ska köra (mest jag, men jag är ju kille också xD) vi är ju mer för bilar.
Jag ska ha ett lån isånnafall på 13.000-15.000kr återbetalningstiden ska va 2-3 år, alltså jag ska hinna betala av hela lånet innan jag går ut gymnasiet. Lånet kommer vara på cirka 590kr/mån då, och min inkomst är ca2350kr per månad alla månader om året utom 2 månader på sommaren då jag har 1273kr/mån. Jag har även ett abbonemang på 600kr i månaden. Men enligt mig ser allt ut att gå ihop. Och skatten på en "golf 3" som jag kollar efter och vill ha, är runt 1500kr och
Men för säkerhets skull vad tror ni? Och hur ska jag göra med försäkring för de är la rätt dyrt?
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Kommer inte ta ett lån, har gjort upp en spar plan som ger mig 21.000:- på 21 månader.
Så problemet är löst.
Mvh: Goffeboy
Senast redigerat av Goffeboy (29 juni 2012)
Saab, Se Allas Avundsjuka Blickar