Har du kanske tid och möjlighet att hjälpa en annan med lite detaljer? Betalar dig givetvis! Handlar om 3 detaljer, har ritningar klara (ritat i sketchup)
Kan skicka PM om det, om du skulle kunna tänka dig att hjälpa mig
Jag har i brist på tid i verkstaden kört desto hårdare med min 3D-skrivare som jag köpte. En billig Wanhao Duplicator i3 Version 2. Visste inte om jag skulle tycka det var roligt så lade ribban ganska lågt. Men det är väldigt kul!
Har Cadat av min AutoVerdi-pump, och printar nu en mockup att kunna slänga runt i motorutrymmet utan att vara rädd om den.
Gjorde även en egen modell av ett bakstycke, passade ju bra att testa det här.
Printade även ut mitt torrsumpstråg i 30% storlek.
Igår fick jag även gjort det sista på mina hjulnav. Fräsning och borrning, sedan monterade jag hjullagren och snabbt på bilen. Första gången BBS-fälgarna hänger på bilen, och alla mått verkar stämma! Nu har behållt min breda framvagn, men fortfarande samma spårvidd. Hade inte varit möjligt med adapters, så jag är helnöjd!
In i frysen så de krymper tillräckligt.
Monterat och på plats på bilen! Har även 3D-printat en styrarm till var sida för att kunna testa vinklar innan jag tillverkar den riktiga. Behändigt!
Har inte fräst nyckelvidd på muttrarna ännu, men det går att dra fast dem för hans sålänge. Åker inte så långt i garaget.
Jag har i brist på tid i verkstaden kört desto hårdare med min 3D-skrivare som jag köpte. En billig Wanhao Duplicator i3 Version 2. Visste inte om jag skulle tycka det var roligt så lade ribban ganska lågt. Men det är väldigt kul!
Har Cadat av min AutoVerdi-pump, och printar nu en mockup att kunna slänga runt i motorutrymmet utan att vara rädd om den.
Roligt med en update! Sjukt roligt att se allt du gör själv, både cnc och 3d skrivare!!
Kolla gärna in mitt V40 projekt där jag lackerar min V40 på egen hand och rostlagar! :)
Motorrenovering och uppfräschning av min V70R -98 finns att följa här: Bluescreen's V70R
Räddningen av min och sambons Laserblå V70R -00, finner du bland mina projekt.