3542
Sök

Ford Cologne V6

15 Inlägg
4 juli 2012
Trådstartare
Har just gått över min bil lite och insåg då ja lyfte på ventilkåpan att det verkar vara väldigt dåligt med oljeflöde. Vet inte vad som är normalt men det borde väl skvätta kring lite? Kör just nu med en delsyntetolja efter att motorn vart renoverad. Kan det vara så att det är en för tunn olja och att den liksom inte orkar upp?

De ska vara gliiid ;)

...has left the building...
4 474 Inlägg
4 juli 2012
Nu vet jag inte hur smörjningen är konstruerad på din motor, men har du ett "oljerör" som löper över kamloberna o tanken är att det skall "droppa" olja på loberna via röret så kan det tänkas att röret är igen koksat, ja om du nu inte köpte nytt rör eftersom du ändå renoverade. Rören brukar inte kosta många hundra lappar. Jag tror inte, eller jag är säker, att det inte är ett oljerelaterat bekymmer.

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure

15 Inlägg
6 juli 2012
Trådstartare
ok Dawwe, tack för svaret. Kikade på den andra sidan av motorn och där kom det upp olja så något är fel med oljekanalen på motorns högra sida, inget stopp i toppen eller oljeröret ut till vipparmarna tyvärr. Så felet ligger djupare, får riva motorn och kika. Testade ett köra tryckluft ner i kanalen för att blåsa rent den, men det gav inget resultat.

De ska vara gliiid ;)

Sök