3988
Sök

Vad är de för "straff" på däck utanför skärmkant ?

TEAM RADIOACTIVE
467 Inlägg
20 juli 2012
no_fake skrev:
barenhoff skrev:
asså du kmr ju inte direkt bli stoppad om däcken är 1 cm utanför skärmkanten om du tror det ;o
50% av alla sportbilar har ju så.

det är ju bara besiktningen som inte gillar det. så bara dra på en bredare spacer å köra. sen köra med några andra fälgar till besiktningen smile

vilka av alla sportbilar har däcken utanför skärmen org????

skrev ingenstans att det var så original?
och dessutom var ju inte ts fälgar original heller smile

2 924 Inlägg
20 juli 2012
barenhoff skrev:
det är ju bara besiktningen som inte gillar det.

Har du hört talas om Poliskontroll s. k flygande besiktning som befinner sig lite överallt på våra vägar och i princip alltid på de större motoreventen? roll

Däck utanför skärmkant är ju ett väldigt gammalt lagbrott på ombyggda bilar, så det är något en Polis tittar efter från början och sällan missar vid en inspektion...

~ Life is short, have FUN! ~

TEAM RADIOACTIVE
467 Inlägg
20 juli 2012
peegee skrev:
barenhoff skrev:
det är ju bara besiktningen som inte gillar det.

Har du hört talas om Poliskontroll s. k flygande besiktning som befinner sig lite överallt på våra vägar och i princip alltid på de större motoreventen? roll

Däck utanför skärmkant är ju ett väldigt gammalt lagbrott på ombyggda bilar, så det är något en Polis tittar efter från början och sällan missar vid en inspektion...

ja absolut om du stannar i en poliskontroll å dem ser det får du ju böter! givetvis smile

men det är väl 1 på 20 som skulle stoppa dig i farten pga däcken/fälgen

Dahlgren
450 Inlägg
20 juli 2012
en skärmvals kostar inte många hundralappar. annars kan du göra en hobbyvalsning. värma upp och ta ett järnrör,baseball alu träd. går väll att sätta en massa lager mdd typ tejp på röret om man är rädd om lacken

145 Inlägg
20 juli 2012
Sluta oroa dig och kör?  Det pokear ju ingenting i princip

550 Inlägg
20 juli 2012
Trådstartare
Havretigern skrev:

de pokar inget än nej, men ska väll sätta på 1 cm spacers tror jag smile

550 Inlägg
20 juli 2012
Trådstartare
dadooo skrev:
500kr böter för felaktig däckdimension lr va de va smile

per däck ? smile

550 Inlägg
20 juli 2012
Trådstartare
A-Dahlgren skrev:
en skärmvals kostar inte många hundralappar. annars kan du göra en hobbyvalsning. värma upp och ta ett järnrör,baseball alu träd. går väll att sätta en massa lager mdd typ tejp på röret om man är rädd om lacken

De finns ingen form av "lister" som breddar lite då? ska ändå lacka om bilen så då kan jag passa på att bygga in dom i karossen smile

Darkus
20 juli 2012
Det ska vara spöstraff om man inte har fälg kanten utanför skärmkanten. cool
Senast redigerat av Darkus (20 juli 2012)

550 Inlägg
20 juli 2012
Trådstartare
Darkus skrev:
Det ska vara spöstraff om man inte har fälg kanten utanför skärmkanten. cool

hahahahahaha! håller med, men eftersom de är min första bil vill ja bara kunna KÖRA utan massa tråkigheter wink om du förstår. har inte ens fått kkörkortet än hmm

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 259 Inlägg
20 juli 2012
D-alvarsson skrev:
Havretigern skrev:

Vad är det???

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

550 Inlägg
20 juli 2012
Trådstartare
Vettemannen skrev:
D-alvarsson skrev:
Havretigern skrev:

Vad är det???

/Benny

däck eller/och fälg utanför skärmkant smile

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 259 Inlägg
20 juli 2012
D-alvarsson skrev:
Vettemannen skrev:
D-alvarsson skrev:

Vad är det???

/Benny

däck eller/och fälg utanför skärmkant smile

smile Det återstår att se om jag kommer ihåg detta nästa gång! smile

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

KHRacing
20 juli 2012
A-Dahlgren skrev:

995kr på verktygsboden.. lite mera än några 100-lappar. men klart prisvärt om man e 2-3 st o delar på en

550 Inlägg
20 juli 2012
Trådstartare
KHRacing skrev:
A-Dahlgren skrev:

995kr på verktygsboden.. lite mera än några 100-lappar. men klart prisvärt om man e 2-3 st o delar på en

tyvärr är jag ensam hmm

1 067 Inlägg
20 juli 2012
Körde igenom med 18x10 bak på en ovalsad e34 och de sade inte flaska om det..

Tyvärr gnällde de på andra saker dock :´(

456 Inlägg
20 juli 2012
Kör man så däcket sticker utanför skärmkanten  så tycker iaf jag att det ska ge dödsstraff för den som är så oansvarig och inte bryr sig om övriga trafikanters välbefinnande.......
Skulle jag själv få ett stenskott och jag visste att det kom ifrån nån som jag visste tyckte att Stance va nåt tufft så skulle jag hälsa på han på kvällen och omplacera hans knäskålar så dom hamnade vid öronen......

growing old is mandatory growing up is optional

Kapten på disco!
1 729 Inlägg
20 juli 2012
Oves_Bror skrev:
Kör man så däcket sticker utanför skärmkanten  så tycker iaf jag att det ska ge dödsstraff för den som är så oansvarig och inte bryr sig om övriga trafikanters välbefinnande.......
Skulle jag själv få ett stenskott och jag visste att det kom ifrån nån som jag visste tyckte att Stance va nåt tufft så skulle jag hälsa på han på kvällen och omplacera hans knäskålar så dom hamnade vid öronen......

Av alla saker du kan låtsas vara på internet så väljer du gangster?

Får du ett stenskott så ligger du för nära.

Vadå plåtlåda, 740 har V8:a och 286hk... Eller det kanske bara var i tyskland.

550 Inlägg
20 juli 2012
Trådstartare
discokapten skrev:
Oves_Bror skrev:

Av alla saker du kan låtsas vara på internet så väljer du gangster?

Får du ett stenskott så ligger du för nära.

haha riktigt väl formulerat!
trodde detta va ett community där alla hade intresse av samma sak, men tydligen finns de fortfarande viss form av grupp uppdelning, gillar du inte stance så kanske detta inte är helt rätt forum då jag bad om hjälp och inte om "visa" ord.
men lycka till med det där öra/knäskål saken där smile

Sök