jag har problem med min 9000 (IGEN!), Bilen gick som en dröm efter att jag monterat ihop motorn igen, så var jag ute o provkörde den häromdagen och så ladda inte turbon som den skulle och bilen ville inte alls över 3000 rpm, vilken växel jag än hade i och hur mycke man än pressade bilen...
Inhandlade för ett tag sedan en "bättre begagnad" orginal turbo då eftersom min gammla skar sig, köpt denna ifrån lagat.se och de påstår sig att den är nyrenoverad vill bara kunna utesluta att det är turbon som är kass, men tanken har slagit att det kan vara membrandsdosan som kan vara sönder?. Eller om den bara behöver justeras lite?. Någon som känner igen problemen?, Snälla hjälp mig!
btw, du får inte ha öppen dump på din bil, o sen kolla alla vacumslangar, stift o tändkasett
nehe?.. e inte de bra då?, aldrig haft en tanke på att de skulle vara skadligt till min ... men tror du att problemet som är nu kan ha med tändkasetten o göra då?.. Vacumslangarna kan jag kolla upp lite noggrannare för de skadar aldrig o kolla de igen ju, sen va de inte alls längesedan tändstiften de byttes...
eftersom du har lmm ska du ha vanlig återcirkulerande, men var det NGK BCPR7ES-11 du använde? stiften alltså. vacumslangar kan göra mycket, byt dom endå, inte dyrt, tändkasett om du har en eller så testa o byt
eftersom du har lmm ska du ha vanlig återcirkulerande, men var det NGK BCPR7ES-11 du använde? stiften alltså. vacumslangar kan göra mycket, byt dom endå, inte dyrt, tändkasett om du har en eller så testa o byt
aha okej, yes de e dom stiften som används, har en extra tändkassett liggandes som jag kan ta o prova byta imorgon.. ska nog ta o beställa ny dump me nu när jag endå e igånga, förslag på några bra dumpar?
spelar ingen roll, det är styrsystemet som begränsar, du har bosch, med LMM, då får du bara ha en återcirkulerande dump, sätt istället dit ett öppet filter
spelar ingen roll, det är styrsystemet som begränsar, du har bosch, med LMM, då får du bara ha en återcirkulerande dump, sätt istället dit ett öppet filter