2102
Sök

Saab 9000 går inte upp till mer än 3000 varv, vad kan felet vara?

Kalle9K
29 juli 2012
Trådstartare
BLÅ/GUL skrev:
lyssna på patrik han vet mycket om 9000 :-)

ok smile

Kalle9K
29 juli 2012
Trådstartare
Kalle9K skrev:
Funkiee skrev:
spelar ingen roll, det är styrsystemet som begränsar, du har bosch, med LMM, då får du bara ha en återcirkulerande dump, sätt istället dit ett öppet filter

ah okej.....

Bilen tas till min fabror imorgon då han har bättre koll på bilar i sig hehe, inte de att jag inte litar på dig eller så utan jag litar mer på han än på mig själv när de gäller o skruva haha smile tack endå för svaren och informationen! smile

Saab älskare!
4 597 Inlägg
29 juli 2012
okej, lycka till! lär nog bara något lätt fel, kan ju vara LMM som spökar också, men somsagt, öppen dump på en -92a är inte bra, kör istället med öppet filter!

Kalle9K
29 juli 2012
Trådstartare
Funkiee skrev:
okej, lycka till! lär nog bara något lätt fel, kan ju vara LMM som spökar också, men somsagt, öppen dump på en -92a är inte bra, kör istället med öppet filter!

ok, tack ska du ha... nää ska fixa till de problemet också, har en återcirkulerande dump liggandes så ska montera den me imorog och fixa ett annat filter me, har speedparts filter på den nu men vet ej om de  e öppet...

Kalle9K
29 juli 2012
Trådstartare
Funkiee skrev:
http://shop.speedparts.se/sv/prod/9000-85-98/motor/luftfilter/sportluftfilter/open-air-kit-9000-23t-90-93.html öppet filter

ok..... tack...

Kalle9K
29 juli 2012
Trådstartare
jonnielahti skrev:
jo du förstör typ allt i maskinen med öppen på dem som är med luftmassemäteren.

Hade ja bannemig ingen aning om yikes dumpen satt där när ja köpte bilen så inte tänkt på de precis hmm hur som helst så ska jag montera en återcirkulerande dump imorgon e de tänkt smile

Kalle9K
29 juli 2012
Trådstartare
Kalle9K skrev:
jonnielahti skrev:

Hade ja bannemig ingen aning om yikes dumpen satt där när ja köpte bilen så inte tänkt på de precis hmm hur som helst så ska jag montera en återcirkulerande dump imorgon e de tänkt smile

http://www.stylingbutiken.se/dumpventil-3in1/2272-0 har en sådann liggandes o hoppas på att de funkar me den....

Kalle9K
29 juli 2012
Trådstartare
Kalle9K skrev:
Kalle9K skrev:
jonnielahti skrev:

http://www.stylingbutiken.se/dumpventil-3in1/2272-0 har en sådann liggandes o hoppas på att de funkar me den....

ah... läste där nere nu att den borde funka med luftmassemätarn hehe..

Saab älskare!
4 597 Inlägg
29 juli 2012
Du ska inte ha den där tratten byt den så den blir pluggad, då skadar det inte din bil! smile

Kalle9K
29 juli 2012
Trådstartare
Funkiee skrev:
Du ska inte ha den där tratten byt den så den blir pluggad, då skadar det inte din bil! smile

ah okej ska fixa de me då smile

751 Inlägg
2 augusti 2012
Jag har en original dump liggandes om du är intresserad? Luftmassemätaren "räknar med" att den luften från dumpen kommer tillbaka in till systemet och därför blir det helknas när du istället släpper ut det i motorrummet. Det är inte mer komplicerat än att bilen går fett pga avsaknad av luft.
MVH

3 295 Inlägg
2 augusti 2012
tippar på igensatt katalysator, går det att varva mer än 3000 varv när du står still utan växel i?

Kalle9K
2 augusti 2012
Trådstartare
Owla skrev:
Jag har en original dump liggandes om du är intresserad? Luftmassemätaren "räknar med" att den luften från dumpen kommer tillbaka in till systemet och därför blir det helknas när du istället släpper ut det i motorrummet. Det är inte mer komplicerat än att bilen går fett pga avsaknad av luft.
MVH

ah okej, nae jag har fixat en återcirkulerande nu som ska på innom kort, men tack endå, ja precis, bilen tjuvluftade eller hur man nu ska skriva de, de va bara en slang till insuget som hoppat av, hehe enkelt som de var...

Kalle9K
2 augusti 2012
Trådstartare
Slave_joe skrev:
tippar på igensatt katalysator, går det att varva mer än 3000 varv när du står still utan växel i?

problemet e löst nu men tack för svar iallafall smile problemet var enkelt.... löjligt enkelt faktiskt... de var bara en slang ifrån insuget som hoppat av hehe....

Saab älskare!
4 597 Inlägg
2 augusti 2012
Skönt att de löste sig! smile

Kalle9K
2 augusti 2012
Trådstartare
Funkiee skrev:
Skönt att de löste sig! smile

aah värkligen smile

Sök