3517
Sök

Svår startad kawasaki kxf250

51 Inlägg
1 augusti 2012
Trådstartare
#1
tjenare har varit och köpt mig en kawasaki kxf 250 05 som jag fick köra på i 2 timmar till en avgasventil gav upp och tryckte ut olja. fick med mig en reserv topp när jag köpte den dom sa att det var något fel på den men har kikat över den och har inte hittat något. har slängt ihop maskineriet igen och sen försökte jag få igång den och jag fick kicka som ett djur. efter några mindre raseri utbrott så och svordommar så gick Hel****t igång och gissa vad den ryker fortfarande lika mkt som innan wohoo.

någon som kan gissa vad de kan vara för fel ?


Tokig maskinmekaniker
469 Inlägg
1 augusti 2012
#2
Ventilstyrningar?

Annars kan jag rekommendera soe.se, du får nog bättre svar där smile

1 142 Inlägg
1 augusti 2012
#3
är ventilerna inslipade nu då sen du böt toppen?

51 Inlägg
2 augusti 2012
Trådstartare
#4
-Westerlund- skrev:
Ventilstyrningar?

Annars kan jag rekommendera soe.se, du får nog bättre svar där smile

ok ska testa ringa en kawa återförsäljare och se om dom kan hjälpa mig. smile


51 Inlägg
2 augusti 2012
Trådstartare
#5
snoddas skrev:
är ventilerna inslipade nu då sen du böt toppen?

har ej rört toppen mer än ställt in ventilerna då det följde med en reserv topp till maskinen som suttit på innan men dom har bytt till någon annan som skulle ge mer effekt men den höll ju inte dock inte längre än 2 timmar för min del hmm


1 142 Inlägg
2 augusti 2012
#6
084640200 där är numret till kawasaki center dit ringer kusinen konstant Me frågor om allt å får bra svar!

1 142 Inlägg
2 augusti 2012
#7
Har en exakt likadan cross som du som blev renoverad för 10000. Ja åkte 3.5timme innan den rasa. Var dock företaget som renovera som hade gjort fel.

51 Inlägg
2 augusti 2012
Trådstartare
#8
snoddas skrev:
Har en exakt likadan cross som du som blev renoverad för 10000. Ja åkte 3.5timme innan den rasa. Var dock företaget som renovera som hade gjort fel.

ok har ringt en kawa återförsäljare i skövde som sa att de förmodligen var kolven som var slut samt fel shimsade ventiler och fel bestyckad förgasare. suck typiskt allt ska komma när man ska sälja den hmm

ofan hoppas företaget stod för ny ren kostnad annars var de ju surt hmm


1 142 Inlägg
2 augusti 2012
#9
7mån sen dom gjorde de. Dom hade satt kammarna fel så crossen starta inte. Ventilerna och kolven har slagit i varandra. Så allt i toppen förutom kammarna är slut. Håller på å bunkrar upp delar nu för å laga de själv

51 Inlägg
4 augusti 2012
Trådstartare
#10
snoddas skrev:
7mån sen dom gjorde de. Dom hade satt kammarna fel så crossen starta inte. Ventilerna och kolven har slagit i varandra. Så allt i toppen förutom kammarna är slut. Håller på å bunkrar upp delar nu för å laga de själv

fy fan låter samma som för mig åkte på och beställa ny kolv och nya avgasventiler hmm blir enklare att göra det själv


888 Inlägg
6 augusti 2012
#11
Ska du handla delar så kolla med suzuki med då kxf250 04-05 och rmz250 04-06 är exakt samma hoj förutom plast och färg. Den absolut sämsta 4takt man kan köpa tyvärr. Försök laga den billigt gå inte det så sälj den defekt inte lönt at stoppa pengar i ett svart hål...

51 Inlägg
7 augusti 2012
Trådstartare
#12
HenkeTIC skrev:
Ska du handla delar så kolla med suzuki med då kxf250 04-05 och rmz250 04-06 är exakt samma hoj förutom plast och färg. Den absolut sämsta 4takt man kan köpa tyvärr. Försök laga den billigt gå inte det så sälj den defekt inte lönt at stoppa pengar i ett svart hål...

jaså ok jag är alltid varit honda fantast så detta var första och sista kawan jag skaffat mig har nu lyckats fått sålt den def istället dock så gick bara kolven med nya kolvringar på 1249 kr och nya ventiler kostade inte mer än 1800 för stål ventiler med hårdare fjädrar smile


888 Inlägg
7 augusti 2012
#13
Bra att du fick den såld, ja honda är det ända rätta.

1 142 Inlägg
9 augusti 2012
#14
de ska vara kawasaki! alla hobby's kostar pengar:P


Sök