3501
Sök

Photoshop: Copyright!

SSS -12
3 217 Inlägg
28 september 2006
Trådstartare
Hejsan gott folk!

Jag undrar om det finns någon här inne som kan tala om för mig hur man sätter sin egen copyrightstämpel på bilderna?

På det viset som jag gjort på denna bilden, men då använde jag Arles Image Web Page Creator
http://www.pixbox.se/pic_show_id2441667.html

Har ett gäng bilder sedan igår som jag ska skicka ut, vill helst inte göra detta utan att visa vem de kommer ifrån smile

Fungerar inte bilden så är länken följande: http://www.pixbox.se/pic_show_id2441667.html
Senast redigerat av Fuckface (28 september 2006)

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu

Volvoskadad
6 017 Inlägg
28 september 2006
ett tips med bilder i forumet höger klicka på bliden och egenskaper sen står det en länk där, ta den och stätt innom [img][/img] så funkar det smile

Jonas

Biltokig
345 Inlägg
28 september 2006
Asså, han ville veta hur han sätter sin egen bård på bilden, inte hur man visar bilden i forumet. tongue

3 113 Inlägg
28 september 2006
det e fortfarande bara ett tips. wink

jag har för mig att det har någonting med mallar att göra (om du nu vill ha samma stil o storlek på bordern)

Semper Fi

AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
29 september 2006
Du skriv ditt namn på olämplgit ställe på bilden exmpel kapar av hörnet eller använder genomskilning text så inte nån lirare kan klippa bort det=) som du gjort nu är de ju bara klippa bort undre raden

Bmw osv..

SSS -12
3 217 Inlägg
29 september 2006
Trådstartare
Kan jag leva med, jag känner igen mina bilder! tongue Plus att man försämrar kvaliteten på bilden när man komprimerar ner den! Har hittat ett program..

Eller snarare återfunnit... Arles Web Page Image Creator!

Trodde inte att man kunde ta bort det för att sedan installera om det och få 30 nya dagar smile

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu

byraggare
10 Inlägg
7 oktober 2006
Tjoo! Du kan antingen använda vanliga textfunktionen i photoshop och sen minska opacity i layers-rutan. Det är om du vill vattenstämpla bilden på ett smidigt sätt.

Om du nu ska göra en enkel border föreslår jag att du kör markerings-verktyget och målar i med önskad färg (gör bordern på ett nytt layer, då kan du även här minska opacity). Bara att markera nedersta delen av fotot. Om du inte vill gå över fotot går du till Canvas size och gör den lite större neråt (height). smile Därefter markerar du det tomma utrymmet du fick fram. Sen slänger du bara dit text med text-verktyget, du kan använda linjalen för att få den rak och i mitten om du vill. Du visste kanske redan detta men aja. tongue Frågor? Skicka ett mess! smile

Pluggar lastbil och extraknäcker som grafisk designer. Sämst på bilar (är dock största intresset) men högsta önskan är att lära sig. 0;

1 417 Inlägg
12 oktober 2006
Jag har gjort en pensel med min signatur och ett (c), sen kluddar jag dit där jag tycker att det behövs på mina bilder.

Sök