Hej allihop
Detta blir mitt första inlägg här inne och jag hoppas jag postar rätt. Har ingen kunskap om bilar överhuvudtaget, men vi köpte en Peugeot 307 kombi för ett par månader sedan från bilfirma.
Detta började för kanske ett par v sedan.
Ibland så kluckar det om bilen, det säger typ kluck el klonk. Hörde detta när jag var ute med hundarna sen kväll och bilen hade stått still flera flera timmar. Men har även hört det nu om man kör bilen och sen stannar. Ibland låter det redan när man stannar till och ibland om man går ur bilen så kommer det efter en liten stund. Ibland går det kanske 30 sek emellan, ibland 1 minut osv. Sen ibland går det jättelänge emellan innan det kommer.
De senaste dagarna har vi tyckt det kommit lite bensinlukt i bilen vid inbromsning.
Idag när sambon körde till jobbet så luktade det en del igen vid inbromsning och sen la han friläge och rullade lite (På parkeringen) då hade det sagt kluck kluck kluck kluck, nästan ni vet som om man häller ur vatten ur en cola flaska. Tyckte då att det luktade bensin under bilen.
Har haft den kanske 3 månader och har redan fått byta bromsskiva och bromskloss i bak då den släppt.
Nån som vet om detta är normalt el vad det kan vara?
Ska i väg i helgen (Köra ca 80 mil imorgon och söndag ca 30 mil och vill inte bilen pajjar.
Suck var nästan lättare att inte ha bil detta är ju mest besvärligt.