3539
Sök

DayZ Tråden

Boosted engines are an addictive sickness
1 163 Inlägg
19 augusti 2012
Crusty69 skrev:
Så vilken/vilka servrar spelar ni på? smile

fr191 smile trevlig server med egen teamspeak kanal.. och det är inte shoot on sight här som på vissa andra xD

~Andy~

Crusty69
19 augusti 2012
Trådstartare
Andyy90 skrev:
Crusty69 skrev:

fr191 smile trevlig server med egen teamspeak kanal.. och det är inte shoot on sight här som på vissa andra xD

Är det en Regular eller Veteran?

1 163 Inlägg
19 augusti 2012
Crusty69 skrev:
Andyy90 skrev:
Crusty69 skrev:

Är det en Regular eller Veteran?

Veteran smile

~Andy~

Finntrollet
640 Inlägg
20 augusti 2012
vi spelar på lite olika, dom man kommer in på. haha tongue

Jo vars.

1 163 Inlägg
20 augusti 2012
Dennan900GL skrev:
vi spelar på lite olika, dom man kommer in på. haha tongue

Vi kommer in på alla wink gissar på att ni inte kommer in på 95883 servrarna?

~Andy~

Finntrollet
640 Inlägg
20 augusti 2012
ingen aning. tongue inte spelat på ett tag nu, meckat bil. hehe

får kika nästa gång.

Jo vars.

1 163 Inlägg
20 augusti 2012
Dennan900GL skrev:
ingen aning. tongue inte spelat på ett tag nu, meckat bil. hehe

får kika nästa gång.

När du startar spelet (hamnar i menyn) så kolla vilka versioner det står i nedre högra hörnet.

Det ska stå:

Version: 1.62.95883
@Dayz:  1.7.2.5  Det är den näst senaste versionen som funkar bäst (de flesta servrar ligger på denna)

Ifall du har fel så hör av dig så hjälper jag dig fixa det.. är ganska krångligt wink

~Andy~

Finntrollet
640 Inlägg
21 augusti 2012
roger roger! smile

Jo vars.

Crusty69
22 augusti 2012
Trådstartare
Inga som har nåt roligt spot där ni ligger med snipers och bara leker med folk några 100m bort? Läskigt att panga själv, slutar väll med en smygande yxa i röven snart big_smile

1 163 Inlägg
22 augusti 2012
Crusty69 skrev:
Inga som har nåt roligt spot där ni ligger med snipers och bara leker med folk några 100m bort? Läskigt att panga själv, slutar väll med en smygande yxa i röven snart big_smile

Haha njaa dem avslöjar man ju inte! wink dock håller jag mig runt electro och cherno då det är mest folk där..

Lyckades med en riktigt skön grej idag dock tongue

Jag och en polare var i industriområdet i chernogorsk och lootade lite skit då vi behövde medical supplies och lite annat så vi beslutade oss för att springa upp långt åt helvete i skogen och sätta upp vårat tält då vi hade galet mycket supplies på oss.. i vilket fall när vi hade kommit halvägs så hör vi en atv/cross så givetvis lägger vi oss ner och chillar lite..

efter en stund fortsätter vi springa lite och givetvis dör polaren då han låg och väntade en bit bort på oss med en sniper. Jag springer kanske 100m till innan han lyckades träffa mig och jag dör också..

Spawnar långt åt helvete iväg och tänkte att dem inte kommer kunna bära allt vi hade på oss så det kanske ligger lite skit i.. 30 min senare är jag framme och ser att dem fortfarande sitter runt polarens kropp och fipplar.. Då är det 2 st snipers och crossen stog jämte.

börjar smyga upp mot min kropp för att få tag i mitt gamla gevär och lyckas.. sätter mig upp och sänker den ena av dem direkt och springer några varv runt ett par granar i skogen och lurar av den andra killen som också dör ett par sekunder senare.. och där stog vi båda 2 sedan med alla deras saker också som förövrigt hade 2 av de värsta snipergevären och hur mycket andra saker som helst som är hyfsat rare. Lite smått lyckad dag i DayZ får man väl säga smile

Vårat 'gäng' som spelar försöker dock undvika så mycket shoot on sight som möjligt men man vill ju själv aldrig riskera att dö för att man tvekar att skjuta någon.. sad

Hoppas det var rolig läsning och för dem som funderar på att börja lira det så säger jag bara köör smile helt sjukt beroende framkallande tongue

~Andy~

Crusty69
23 augusti 2012
Trådstartare
Jag har nu ghillie suit, DMR snipern, m4a1 silenced och m9 silenced.. och såklart stora coyote väskan.. Nu vågar man ju knappt logga in själv längre, haha tongue

34 Inlägg
25 augusti 2012
Köpte spelet igår via steam och har en liten fråga.

När man spawnar kan man på något sätt försvara sig med händer/fötter eller jag måste smyga runt och hitta något lämpligt tillhygge?

Jag spawnade igår och direkt kom en zombie och gjorde slut på mig sad

Finntrollet
640 Inlägg
25 augusti 2012
du får smyga runt tills du hittar ett vapen. tongue
fick jag göra varje fall.

samt hade tur att brorsan var beväpnad, så man fick han som beskyddare. haha

Jo vars.

34 Inlägg
25 augusti 2012
Aha hahaha

Jepp då får det bli lite smygande.

Tackar för hjälpen

434 Inlägg
25 augusti 2012
Stör mig som fan på den jävla HDR grafiken. och även om man ändrar i inställningar så är det allmänt suddigt.. Gillar det inte.

Crusty69
25 augusti 2012
Trådstartare
Dometros skrev:
Stör mig som fan på den jävla HDR grafiken. och även om man ändrar i inställningar så är det allmänt suddigt.. Gillar det inte.

Ställ både vanliga och 3D upplösningen på samma så ska det inte vara suddigt?

434 Inlägg
25 augusti 2012
Crusty69 skrev:
Dometros skrev:

Ställ både vanliga och 3D upplösningen på samma så ska det inte vara suddigt?

Drar allt på max och det känns som om jag borde ha glasögon inne i spelet.. Ser knappt ett träd från 5 meters håll

Finntrollet
640 Inlägg
25 augusti 2012
har du testat att trycka 2ggr på -(minus) knappen på numpaden? då får man mindre zoom i spelet... mycket trevligare att spela.

Jo vars.

434 Inlägg
25 augusti 2012
Dennan900GL skrev:
har du testat att trycka 2ggr på -(minus) knappen på numpaden? då får man mindre zoom i spelet... mycket trevligare att spela.

Nop, får prova det när jag fått upp suget för det igen tongue

Crusty69
26 augusti 2012
Trådstartare
Fan jag behöver nån ingame som "watch my back" när jag lootar alla min sniper kills haha! =P Jag delar med mig! tongue

Sök