3343
Sök

Bmw e21 323i jordfel?

Old is Gold
14 Inlägg
13 augusti 2012
Trådstartare
Tjena!

Har ett litet el problem, då min bränsle mätare och värmemätare inte funkar, samt nån lampa som indikerar bromsslitage funkar inte. Har fått höra av en kompis att det är ett jordfel till 99%, så undrar om det är några av er som har haft liknande fel på liknande bil och kan spara mig mycket felsökningstid.

Takc för svar!

Old is Gold
14 Inlägg
15 augusti 2012
Trådstartare
Verkar inte vara några som har svaren jag söker

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
16 augusti 2012
Brukar vara fel i själva mätarhusen, jag har bytt ett helt gäng i mina E23or. Mycket möjligt att det är samma skit på E21. sad

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

Old is Gold
14 Inlägg
16 augusti 2012
Trådstartare
Usch, det var det jag ville undvika.. Vill helst hålla den 100% original

113 Inlägg
16 augusti 2012
tyvärr, bmw har haft problem med många instrumenthus i många bilar och årsmodeller, på de äldre kan de va lite lättare då det oftast är kondensatorerna som torkar ut och slutar fungera, så kan man löda och har lite tur så kan man fixa själv big_smile

Old is Gold
14 Inlägg
16 augusti 2012
Trådstartare
Det svaret lät liite bättre big_smile Ska bara plocka ut instumenthuset, så får man se vad det har att bjuda på!

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
18 augusti 2012
Jo det sitter två st röda (vad jag sett) lödda på kretskorten, som kan ge upp. Men det händer att de börjar glappa på andra ställen också.
På den andra jag hade bytte jag två gånger & den var bytt innan jag köpte den också. Jag orkade inte mäta & löda då samma kretskort satt på många olika modeller, det enda som blir "fel" är ju den stämplade årsmodellen bakpå.

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

Sök