Blocket annons pensionerad gubbe lackar för 4000kr?

Timjoh
15 augusti 2012 · 453 Inlägg

Hittade en annons om en gubbe som lackar, för under arbete osv för 4000kr inkl material.
Någon i Stockholm som prövat? Hade varit kul att veta resultatet

http://www.blocket.se/stockholm/Hellack … 15&w=3

744GLT
15 augusti 2012 · 809 Inlägg

hade det inte varit så långt för mig så hade jag stuckit dit direkt, lacken är skräp och lite till på bilen sad. men vad jag uppfattar det som så är det en gammal pensionerad lackerar som söker extra cash utöver pensionen som tydligen inte är så bra smile

Noxxer
16 augusti 2012 · 1 482 Inlägg

4000kr täcker ju knappt materialkostnaderna hmm

BLT Service
Theracords Music Label
dasboot
16 augusti 2012 · 441 Inlägg

Jag har mailat om referenser mm, så får se om det blir ett besök dit. Kan vara så att han haft egen lackeringsfirma och har material mm kvar och vill bara få pengar och bli av med materialet....

eliasl93
16 augusti 2012 · 8 Inlägg

Noxxer skrev:
4000kr täcker ju knappt materialkostnaderna hmm

står ju "Din bil lackerad så gör jag det gärna för endast 4000 kr inkl. material." wink

Marcus_89 Biltokig elektriker
16 augusti 2012 · 3 352 Inlägg

dasboot skrev:
Jag har mailat om referenser mm, så får se om det blir ett besök dit. Kan vara så att han haft egen lackeringsfirma och har material mm kvar och vill bara få pengar och bli av med materialet....

Måste nästan vara så. Annars tjänar han inte mkt på det tongue haha

Timjoh
16 augusti 2012 · 453 Inlägg

Va en tråd om detta på flashback. Va tydligen någon som ringt och frågat han massa och skulle få bilder på hans jobb han gjort innan.

Vanlig svart vit osv är ju inte så dyra färger. så lite tjänar han nog på det.

Germax
16 augusti 2012 · 12 086 Inlägg

4000kr och uppåt skulle jag gissa.
Slipa ner några stenskott och matta ner ytan tar inga tider. Har han kvar kontakter och kan köpa färg till inköpspris så kostar inte den något heller.

Det är väl när man måste lägga ner 10-15h på underarbete som det drar iväg i kostnaderna.

Nu gör väl gubben det här mest som lite extrakneg, hans liv hänger väl inte på inkomsterna direkt.

Det jag tänker är mer att så lågt pris lockar till sig massa löst folk som snackar och är allmänt omständliga att ha och göra med.

Timjoh
16 augusti 2012 · 453 Inlägg

Germax skrev:
4000kr och uppåt skulle jag gissa.
Slipa ner några stenskott och matta ner ytan tar inga tider. Har han kvar kontakter och kan köpa färg till inköpspris så kostar inte den något heller.

Det är väl när man måste lägga ner 10-15h på underarbete som det drar iväg i kostnaderna.

Nu gör väl gubben det här mest som lite extrakneg, hans liv hänger väl inte på inkomsterna direkt.

Det jag tänker är mer att så lågt pris lockar till sig massa löst folk som snackar och är allmänt omständliga att ha och göra med.

Han gör underarbetet med för det priset, om det inte va extremt mkt rost osv.
Va en på flashback som hade ringt han och haft en längre pratstund med denna gubbe.

dasboot
16 augusti 2012 · 441 Inlägg

Fick nummret över mail, så ska ringa honom imorgon. big_smile

Nightmare89
17 augusti 2012 · 939 Inlägg

dasboot skrev:
Fick nummret över mail, så ska ringa honom imorgon. big_smile

Låter intressant uppdatera gärna!!

VLN denkz
17 augusti 2012 · 323 Inlägg

Nightmare89 skrev:

dasboot skrev:
Fick nummret över mail, så ska ringa honom imorgon. big_smile

Låter intressant uppdatera gärna!!

+1

Volvo V90 T5 R-design "Polestar" (2017)
dasboot
17 augusti 2012 · 441 Inlägg

Ringde honom idag, 4000:- är en sedan med solidlack, metallic och kombi blir dyrare. Lät väldigt kunning och hade tidigare jobbat som lackerare åt bilhandlare. Han hade inga bild-referenser men kändes seriös och utbildad över telefon. Går att få ner priset på kombi + metallic om man demonterar lister mm själv. Ska nog anlita honom till hösten/våren.

Timjoh
17 augusti 2012 · 453 Inlägg

dasboot skrev:
Ringde honom idag, 4000:- är en sedan med solidlack, metallic och kombi blir dyrare. Lät väldigt kunning och hade tidigare jobbat som lackerare åt bilhandlare. Han hade inga bild-referenser men kändes seriös och utbildad över telefon. Går att få ner priset på kombi + metallic om man demonterar lister mm själv. Ska nog anlita honom till hösten/våren.

Låter ju jävligt bra! synd det är så långt från halmstad.
Hur mkt under arbete gjorde han?
Vad använde han för märke på produkterna?

Är det bra grejer så borde ju detta va billigare än en drapering?

RD_87 Skrotsamlare
18 augusti 2012 · 4 031 Inlägg

När nån har en bild så ska jag nog ringa denna man för prisuppgift på Chryslern... Då har han hela månaden tryggad. smile

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...
SportPilot Ubåtsingenjör
18 augusti 2012 · 7 247 Inlägg

4000kr är ju sjukt billigt ! nästan så de är värt att dra bilen upp till sthlm för att få den lackad

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
VLN denkz
19 augusti 2012 · 323 Inlägg

4000kr, det är så billigt att man lackar om bilen för att få lite omväxling... Kan bli dyrt dock om han är en klåpare tongue

Volvo V90 T5 R-design "Polestar" (2017)
dasboot
19 augusti 2012 · 441 Inlägg

Som sagt 4000:- är för en sedan med solid lack och ingen rost eller bucklor.

juhaaan
19 augusti 2012 · 619 Inlägg

Känns ändå farligt att lämna in bilen, alla försöker väl låta så seriös som möjligt för att få sälja? Sen när han är klar så kanske det bara är skit eller blir skit efter nån vecka, då blir det dyrt.

Vore dock kul om nån testat han

Nissan Skyline R32 GTR "Zilla" (1994)
Nissan Skyline R34 "Skyan" (1998)
Nightmare89
19 augusti 2012 · 939 Inlägg

Man kan ju testa en bumper eller så? behöver ju inte ta hela bilen.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang