3769
Sök

Byte av färg på instrumentbelysningen i Passat 97-01

3 Inlägg
29 september 2006
Trådstartare
Har lite funderingar på att uppgradera den gröna instumentbelysningen till en blåfärgad sådan som finns i nyare passat.

Antar att det är ett antal lysdioder som sitter bakom urtavlorna / klimatanläggningen..

Eller kan det vara så att det är vita lysdioder med grönfärgad transperent plast vid LCD-erna?

Är det isånnafall bara att köpa dessa hos Vw verkstan och byta efter lite lödningar..?

Är inte helt ovan vid lödning / elektronik, skulle bara vara kul att veta innan man sliter loss allting..

Någon som gjort detta.. ?

MVH Dan

8 156 Inlägg
29 september 2006
Jag antar att du också har lysdioder. Grönt var ju en av dom första färgerna på dioder som kom, så att dom skulle använt sig av vita dioder och grönfärgad transparent plast känns mindre troligt.
Men jag har som sagt ingen aning.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

EVOLUTION GARAGE
1 837 Inlägg
29 september 2006
I min Golf 3 -96 så är det vita dioder/lampor, en grön plastremsa som gav det gröna ljuset till hastighet/varv räknare.
En grön plastcylinder runt en vit lampa som med "fiberoptik" genomskinlig plast leder ljuset ut till fläkt vred mm.

Om du har liknande så kan du antingen ändra den gröna plasten till röd (som jag gjorde eftersom jag inte hade fixat lampor innan jag öpnade instrumentpanelen). Annars kan du alltid byta till röd lampa.
Samma gäller till vreden.
AC och digitala mätare har jag inte kollat in så noga iofs.

//Edge

3 Inlägg
29 september 2006
Trådstartare
Oki, vart fick du tag i plastremsorna (fiberoptiken) ?

Köpte du dom hos Vw ?

MVH Danne
Senast redigerat av dfect (30 september 2006)

Sök