2737
Sök

Chrysler grand voyager '00 startar inte.

20 Inlägg
24 augusti 2012
Trådstartare
#1
jag har en chrysler grand voyager 2,4 manuell  som vägrar starta, när jag vrider på nyckeln så börjar alarm set lampan att blinka och låta. motorn går runt. jag har aldrig skruvat chrysler förut. kan någon försöka hjälpa mej

198 Inlägg
24 augusti 2012
#2
Är det så att kombi instrumentet är dött också?

MVH
Peter


20 Inlägg
24 augusti 2012
Trådstartare
#3
nä lysena i panel och bränsle mätarn funkar, undrar om man inte kan ta bort relät till startspärren.att den bara ligger i. vad tänkte du på annars om panelen?

20 Inlägg
24 augusti 2012
Trådstartare
#4
tar i mot alla förslag:)

198 Inlägg
25 augusti 2012
#5
Fungerar sändaren? Imobilizern avaktiveras av denna.


440 Inlägg
25 augusti 2012
#6
Lägg upp en bild på din nyckel och fjärrkontroll.

Inaktivera larmet genom att trycka på UNLOCK när du vrider tändningen och ALARM SET börjar lysa.

Det går också att inaktivera genom att låsa upp förarsidan med nyckeln.

Mvh

20 Inlägg
25 augusti 2012
Trådstartare
#7
jag prova göra som du skrev med det händer inge alls, motorn går runt och alarm set lampan lyser. men kolla gnista men det fanns ingen. och jag lyssna efter pumpen men den gick 2 sec men ändå verkar det som att inte motorn får bränsle, stifterna borde vara helt blöta då väl? om du kan så kolla i mitt foto album efter nyckeln. är ny på sidan . så har inte riktigt kommit på hur man gör allt än:) och jag har aldrig skruvat med bilar med spärr förut så vet inte 100 hur allt funkar

20 Inlägg
25 augusti 2012
Trådstartare
#8
jag har som ingen aning om sånt där fungerar. det jag vet är att fjärren låser och låser upp dörrarna. men bilen är en 00 så tycker att lamporna ska blinka när man låser bilen, men det gör det inte, vet inte om dom ska blinka eller inte

440 Inlägg
25 augusti 2012
#9
Hej igen,

Kan vara en trasig lödning på mätarhusets kretskort, innan du går vidare med något så vore det bra att utesluta just det felet, det är ganska vanligt på 96-00 Voyagers. Det är enkelt att kolla upp, bara lossa hela mätarhuset och försök att starta bilen, går den igång utan problem så behöver du antingen löda den trasiga punkten på kretskortet eller glappkontakten eller beställa ett nytt/beg. mätarhus, (jag hade exakt samma fel för 2 år sedan).

Blinkersen ska inte blinka vid LOCK eller UNLOCK, endast tutan ska ge ifrån sig ljud vid låsning. Man kan dock programmera så att den inte tjuter något alls.. men det hör inte till saken smile

Provade du att vrida nyckeln till läget (ej så att startmotorn går igång!) där ALARM SET börjar lysa och därefter trycka på UNLOCK på fjärren?

Mvh

20 Inlägg
25 augusti 2012
Trådstartare
#10
ja jag prova det men det blev inte någe bättre tyvär. men tycker du att jag ska kolla det med mätarhuset. kopplar jag bort allt bakanför då så det är helt löst?

20 Inlägg
26 augusti 2012
Trådstartare
#11
ja nu har jag rivigt mätarhuset tog bort den enda kontakt som satt där, men den tänder inte,  sen prova jag fler gånger med att trycka unlock när lampan börja lysa innan jag plocka isär,

9 Inlägg
26 augusti 2012
#12
Hej jag har samma fel på min bil som jag hämtade i går, provat samma saker som står här är det ingen som vet vad det annars kan vara ?? kamaxel givaren skulle det kunna vara den ??

440 Inlägg
26 augusti 2012
#13
Prova i sådana fall att kolla av ev. felkoder, alla Mopars under dessa årsmodeller har ju inbyggd felsökare, vrid tändningen till ON-OFF-ON-OFF-ON inom 5 sek, avsluta i ON. Felkoderna visas antingen som P-koder i mätarhusets display för miltal eller så blinkar motorlampan i en speciell sekvens.

9 Inlägg
26 augusti 2012
#14
Hej har provat det nu och jag fick inte fram något hmm blir galen ingen gnista o ingen bensin får den roll

440 Inlägg
26 augusti 2012
#15
Provade du även att lossa mätarhuset? =/

Prova också att hålla inne TRIP/RESET samtidigt som du vrider tändningen till ACC-läge och se om du får upp några felkoder i displayen..

20 Inlägg
26 augusti 2012
Trådstartare
#16
jag fick fram några coder. tryckte in res och trip knapparna först, vred on -off-on-off-on vänta ett tag och sen kom coderna fram där milen står, men håll knapparna nere tills det står code i panelen. sen börja den göra massa chec 1 till 3 , och då börja mätarna att röra på sig och så, men koderna jag fick fram var 905 940 999 så vad betyder det.  langgen prova om det funkar på din bil med, tack chryslerstratus

9 Inlägg
26 augusti 2012
#17
okej jag ska göra det tackar så mycket för tipset ska prova i morgon smile

20 Inlägg
26 augusti 2012
Trådstartare
#18
ingen som vet vad fel koderna på min chrysler betyder, 905 , 940, 999 ingen som har förslag var man kan hitta vad dom betyder

440 Inlägg
26 augusti 2012
#19
Du behöver inte vrida till ON-OFF-ON.. osv. för att få fram diagnostiken för mätarhuset, det räcker du håller inne TRIP/RESET samrtidigt som du vrider till ON. Men som sagt, då får du bara orelevanta koder från mätarhuset som inte har någonting med motorstyrningen att göra sad

Prova istället att hålla inne TRIP/RESET medans du vrider bakåt till ACC-läge, släpp inte TRIP/RESET förräns det visas i displayen. Koderna ska börja på P om det finns några. Prova igen om det verkligen inte fungerar att vrida tändningen till ON-OFF-ON-OFF-ON inom 5 sek och avsluta i ON-läge (vrid inte alltför snabbt för då hinner den inte med!, samt håll inte inne TRIP/RESET när ni provar detta).

Prova även att byta plats på ASD-reläet mot ett av liknande spec.

Mvh

20 Inlägg
27 augusti 2012
Trådstartare
#20
fan vad synd, jag som blev så glad att jag fick någon kod.yes jag går ut och provar det nu.


Sök