2149
Sök

Drifting med automat

1 319 Inlägg
5 september 2012
RD_87 skrev:
Om man absolut vill åka Volvo är nog det bästa att försöka modda in en låda med god tillgång på eftermarknadsdelar vilket betyder GM TH350/400. Det finns självklart andra bättre & modernare lådor men det kostar helt enkelt mycket mer att modda för användningsområdet skulle jag tro.
Vidare så skulle jag vilja påstå att en bil med en rejäl cylindervolym kan vara en fördel, en större motor har ofta en jämnare & mer lättkörd karaktär. 300hk Volvo behöver lite högre varv än 300hk v8....
En tredje generationens Camaro? En Corvette C4? En 540 E34?
Delad eller stel axel?
Finns många variationer men JAG skulle nog satsa på en bil med 350/350.

350 Finns det ju oändligt mycket kunskap om, och det finns mycket man kan göra med dom. 350/350 i en rejält lättad jänkare med lite styvare fjädring? Kan nog bli riktigt rolig big_smile

_----------'

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
5 september 2012
sleepyoh skrev:
RD_87 skrev:
Om man absolut vill åka Volvo är nog det bästa att försöka modda in en låda med god tillgång på eftermarknadsdelar vilket betyder GM TH350/400. Det finns självklart andra bättre & modernare lådor men det kostar helt enkelt mycket mer att modda för användningsområdet skulle jag tro.
Vidare så skulle jag vilja påstå att en bil med en rejäl cylindervolym kan vara en fördel, en större motor har ofta en jämnare & mer lättkörd karaktär. 300hk Volvo behöver lite högre varv än 300hk v8....
En tredje generationens Camaro? En Corvette C4? En 540 E34?
Delad eller stel axel?
Finns många variationer men JAG skulle nog satsa på en bil med 350/350.

350 Finns det ju oändligt mycket kunskap om, och det finns mycket man kan göra med dom. 350/350 i en rejält lättad jänkare med lite styvare fjädring? Kan nog bli riktigt rolig big_smile

Eller släng ner drivlinan i valfri kaross. Ska det vara tävlingsbil så är det ju bara att pussla hur fan man vill ju! big_smile

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

12 086 Inlägg
5 september 2012
572/400 säger jag wink

Allmänt envis
12 512 Inlägg
5 september 2012
Germax skrev:
Körkort med begränsning tar man inte för att man är straffad eller nått tongue
Antingen kan inte killen köra bil, eller så är han handikappad. Med andra ord så är nog manuell borträknat som alternativ.

Men du (TS) verkar ju tro att alla vi som avråder från att drifta med en 945 automat är korkade och att det visst går kalas. Kör hårt!

Nej, han kanske har ett handikapp som du skriver. Och då kan jag tyvärr inte tala utifrån min enorma erfarenhet av handikappanpassade fordon, för det har jag ingen, men en koppling behöver inte nödvändigtvis manövreras med foten.

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

106 Inlägg
6 september 2012
camaro67 skrev:
aha_100 skrev:
Jo fasst ifall den inte orkar fortsätta så växlar den ju inte upp, eller ja kanske om du ligger på gasen ända i botten då.

http://www.garaget.org/video/122030

Sladda i en rondell är inte riktigt vad jag kallar drifting. Alla bilar jag har kört med automat har växlat upp i tid och otid. Kan resultera i ganska otäcka returer

Been there done that, då är man inte kaxig. Kan sluta illa om man inte rattar snabbt >.^

volvo_racing185
6 september 2012
Trådstartare
man behöver inte ha ett handikap bara för man vill ha körkort med automat.man känner sig kränkt när folk säger så

9 120 Inlägg
6 september 2012
volvo_racing185 skrev:
man behöver inte ha ett handikap bara för man vill ha körkort med automat.man känner sig kränkt när folk säger så

Inget elakt eller så, men varför vill man ta körkort för automat då? Bättre att ta kortet med manuell bil, så får du köra båda delarna....

12 086 Inlägg
6 september 2012
volvo_racing185 skrev:

Antingen är du handikappad, eller så kan du bara inte köra bil som folk. Finns det några fler alternativ får du gärna redogöra för dom så jag är med, för jag ser inget annat svar.

Allmänt envis
12 512 Inlägg
6 september 2012
volvo_racing185 skrev:

Jag har aldrig menat att skriva något stötande, utan jag ville bara påpeka att oavsett vilket körkort du har kanske du kan köra en manuell bil på bana oavsett? Det blir då enklare än att använda sig av en automat.

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

volvo_racing185
6 september 2012
Trådstartare
men jag får bara ta körkort för jag kan inte hålla koll på många saker samtigt

1 798 Inlägg
6 september 2012
Inte för och vara taskig men kan du inte ens hålla koll på och köra en manuell ska du ens köra då bra mycket mer och hålla koll på i trafken
Senast redigerat av fredde85 (6 september 2012)

Jag byter bil ofta men man brukar ju säga att omväxling förnöjer

volvo_racing185
6 september 2012
Trådstartare
det tycker jag med de enda jag ville va ha förslag om hur man kan gå till väga med att drifta med automat inget annat

106 Inlägg
6 september 2012
volvo_racing185 skrev:
det tycker jag med de enda jag ville va ha förslag om hur man kan gå till väga med att drifta med automat inget annat

Enklaste är väl att helt enkelt hitta en som du kan låsa automaten på varje växel, då kan du ju "typ" styra lådan.

volvo_racing185
6 september 2012
Trådstartare
oki

9 120 Inlägg
6 september 2012
volvo_racing185 skrev:
men jag får bara ta körkort för jag kan inte hålla koll på många saker samtigt

Men om du inte kan ha koll på flera saker samtidigt, hur ska du då klara att drifta då?

865 Inlägg
6 september 2012
anledningen varför han vill ha automat ska man fullständigt skita i.. han ställer en fråga som han vill ha svar på och bättre ge han svar på frågan...

12 086 Inlägg
6 september 2012
no_fake skrev:
anledningen varför han vill ha automat ska man fullständigt skita i.. han ställer en fråga som han vill ha svar på och bättre ge han svar på frågan...

Jag kan inte någonstans i ditt inlägg urskilja ett svar på hans fråga?
Senast redigerat av Germax (6 september 2012)

klabbarpan
3 041 Inlägg
6 september 2012
Att sladda med en 740 automat gick i mitt fall bra på blöt asfalt, dock inte speciellt roligt när den bytade växel sad i ditt fall råder jag dig att skaffa en bil med mera effekt samt lock up funktion.

volvo_racing185
6 september 2012
Trådstartare
vad skulle det va för bil

A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
3 929 Inlägg
6 september 2012
En TH350 med manuellt ventilhus och en ratchet shifter så är saken biff.
Bara att gasa helvete och slänga i nästa växel om du så vill det. Den kommer aldrig att växla åt dig och kommer aldrig röra sig ur växeln om du inte drar i spaken.

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067

Sök