4360
Sök

Drifting med automat

volvo_racing185
6 september 2012
Trådstartare
#61
låter bra tack

Skåning
739 Inlägg
6 september 2012
#62
Thunderbird88 skrev:
En TH350 med manuellt ventilhus och en ratchet shifter så är saken biff.
Bara att gasa helvete och slänga i nästa växel om du så vill det. Den kommer aldrig att växla åt dig och kommer aldrig röra sig ur växeln om du inte drar i spaken.

....ihopparad med en lagom pigg Cheva 350 eller 305:a med förknasare lagd i en 242:a från 75
med svetsdiffat och lite trix med krängningshämmare och fjädrar.

Det är inte för svårt eller dyrt att åstadkomma om man är händig.

"Dem är aldrig för sent att förvärra ett redan dåligt beslut."

A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
3 929 Inlägg
6 september 2012
#63
Ibanezman skrev:
Thunderbird88 skrev:
En TH350 med manuellt ventilhus och en ratchet shifter så är saken biff.
Bara att gasa helvete och slänga i nästa växel om du så vill det. Den kommer aldrig att växla åt dig och kommer aldrig röra sig ur växeln om du inte drar i spaken.

....ihopparad med en lagom pigg Cheva 350 eller 305:a med förknasare lagd i en 242:a från 75
med svetsdiffat och lite trix med krängningshämmare och fjädrar.

Det är inte för svårt eller dyrt att åstadkomma om man är händig.

Exakt. Kostar inte alls många kronor. Bara ta en 242a, rensa ALLT så behövs knappast mycket effekt ur motorn för att få den att spinna på många växlar.

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067

volvo_racing185
7 september 2012
Trådstartare
#64
få se om det blir en 242 eller 945 så kanske det blir en v8 i

Allmänt envis
12 512 Inlägg
7 september 2012
#65
Jag tror 945 är vettigare, dels skall du bygga om en bil och dels innebär det en risk för skador med motorsport. Volvo 745/945 finns det gott om, men en 242 är mer ovanlig om du behöver en ny bil att bygga på eller delar för att återställa den gamla. smile
Senast redigerat av Rquired (7 september 2012)

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

1 624 Inlägg
7 september 2012
#66
volvo_racing185 skrev:
få se om det blir en 242 eller 945 så kanske det blir en v8 i

Köp en färdigbyggd, billigare så.

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
7 september 2012
#67
Jag är berädd att hålla med, en färdigbyggd Volvo med ett motorpaket från en Cheva låter bra. Det finns ju absolut mest grejer till Cheva SB & TH350 så att köpa en med Ford eller Rover V8 känns dumt.

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

Large Cap
1 816 Inlägg
12 november 2012
#68
Går hur bra som helst det! Så länge man inte använder sig utav D (driven)... Hade en BMW 318 ia tidigare och låg man på t.ex 1a eller 2a växeln i det manuella läget så gick det hur bra som helst, växlade inte upp själv utan låg kvar på växeln tills man växlade själv.

volvo_racing185
12 november 2012
Trådstartare
#69
okej tack för svar


Sök