Polskin lever igen! med 1200cc suzuki motor så spinner man på 4an i 60 vid fullgas! när man endå sitter här å skriver på volvon tråden om bilen så kom jag att tänka på att polskin har ju en helt egen tråd! Stora planer på den bilen hehe!
Kolla min busbilBILEN HÄRLämna en kommentar eller nått
Varit på feltema och köpt endel skrot till bilen! + vattenpumps packningar och lite annat. topppackningen köps på Volvo så den kommer i veckan! så om de går som de ska så blir det uppstart i veckan!
feltema är helt okej ibland hitta du inge skoj till polskin?
haha, ja om man verkligen måste ha en sak! Nej tyvär så blir det motorbyte! för jag tänkte inte på hur låg bilen var när den skulle parkeras på lastkajjen! så körde ett hål i motorn haha! men bara bra de för topplockspackingen var ända inte så trevlig! mjölkolja på stickan! presic när växellänkaget blev att funka klockrent!
Men få tänka att det är ödet! jesus å håkan eller vad dom heter uppe där vill att jag lägger ner tid på volvon istället!
Håller på att fixa backspärr på växelspaken! så blir att klämma på ett.. Tänkte jag skulle använda mig av. ett rör 16mm invändigt-fjäder-stora brickor på båda sidorna om fjäder-kanske en m6mutter för "vire"- osäker på vad för vire jag ska använda! kan tänka mig att det inte är så kul att försöka svetsa en sån
om man tar av flussen på en svetspinne och använder den kanske. eller pianotråd
sådär nånting då! så kommer det fungera iaf. sen på sidan där själva spärren kommer sitta! blir det en tapp. som man sedan lyfter över och man får i backen!
sådär nånting då! sitter den på plats! funderar på att tabort dom där gummihylsorna som sitter mot växelådan och stoppa i stål istället! så man får bort de där svajjet!
Har även fått en hel påse med grejjet från Feltema! i stora kartongen är det en elfläkt! Gratis är alltid gott!
är väl allmänt fin osv.. nedå. ja de var ju rea på en massa grejjer på biltema. på sånt där som dom ska ta bort ur sortimentet. och hann inte vara med på rean i Borlänge, så en släktning handla lite random grejjer nere i karlstad!
fått hem lite nya packningar från volvo idag. + 4 backar läsk och en massa 3 tums rostfria 90 böjar.. perfekt om man ska bygga nått till lastbilen i sommar!