Tänkte höra om de är mkt jobb att byta motor i min Volvo 140 -74, just nu sitter de en b20 med lite godis.. Tänkte sänka ner en b230e och rak ställa motorn, men min fråga är vad ska jag köra med för oljedrog? Passar den från b20 eller måste jag bygga ett eget och är de svår?
Blir de svårt att reggbesikta bilen med annan motor? Kan jag besikta den med turbo eller hur ska jag göra för att kunna besikta bilen med turbo? har hört att man kan få bilen reggad som " Ombyggt fordorn " Hur får man det?
Kolla gärna i bilen : http://www.garaget.org/?car=296526 lägg en kommentar de vore kul... Den är inte lackerad helt pga av att jag väntar på glasfiber dörrar, bagagelucka och Frontspoiler...
För att kunna genomföra en sådan byggnation så krävs det, byte av motor, låda, bakaxel samt nytt bromssystem. En bur rekommenderas även då bilen är soppas gammla. Pratar själv med sfro om detta, då min kommer att bli reggat som ombyggt fordon.
Kommer även att ändra effekten och få detta inreggat
Okeej jag förstår, men förstärka chassi innebär väl rally bur av nått slag eller? Nån som har en skiss på motorfäste och spjällhus eller insug för turbo?
Ja men hade tänkt sätta turbo det är billigare än att sugtrimma en b230 hehhe ^^ Sen när jag endå har en b230e i garaget så vill jag helst släng i den, men vet inte riktigt hur man ska göra det på bästa sätt, Är det bäst att ha motorn sne ställd eller är det bättre och rakställa motorn???
Ja men hade tänkt sätta turbo det är billigare än att sugtrimma en b230 hehhe ^^ Sen när jag endå har en b230e i garaget så vill jag helst släng i den, men vet inte riktigt hur man ska göra det på bästa sätt, Är det bäst att ha motorn sne ställd eller är det bättre och rakställa motorn???
varför vill du sneställa motorn? de lär vara mycket mera ombygnationer om man ska göra så än att ha den rakställd? sen om du ska turbotrimma en B230E motor lär du byta insprutet för E motorns är ju inget att föredra då det är ett mekansikt insprut
Okeej men jag har skrivit att jag ska rakställ min motor... Jajaa men vad föredrar du för insprut då?
F-motorns insprut lär vara ganska så mycket bättre än E-motorns insprut. Är inget proffs inom detta men aah Har ju själv B230E i min bil och dom är inte trimvänlig det är insprutet som sätter stopp då Men det du kan göra är att byta kam och slänga på ett extraktorrör utan att det ska bli helt galet med E-motorn
Nu har man fått ner b230:in jag rakställde motorn och använde sprängkåpan från b20 och kör med m41 låda.. Bilder kommer komma upp så fort som möjligt, just nu blir de å bygga motorfästen och lite annat smått å gott!