Tjena tjena! Det har hänt en del sen sist. Har varit taskigt med uppdatering på senaste tiden då jag har varit bortrest en del. Men bilder ska ni få!
Rutan ramlade ner och här hade vi då svaret. Ena hållaren hade spruckit?? 2k lim så löste det sig snabbt
Passade då även på att dämpa dörren
Sen var det dags att dämpa taket, så bort med original "dämpningen" och kvar fick jag en radda med lim-limpor att skrapa bort. Efter närmare en timmes slit så fick jag bort allting.
En del uppe!
Där var det på plats, stumt.
Dagen efter så bestämde jag mig för att ta mig an bakluckan också. Karlsson svängde förbi och hjälpte till han också
Hade en massa rostskydd som jag fick tvätta bort också. Kändes halvdumt..
Sen köpte jag mig nya fälgar. Blev ett par BBS RS kopior
Dom behövde en rejäl tvätt dock..
Fälgar och däck hade rullat 3mil när jag köpte dom
Efter lite om och men när bromsoken fram skrapade i insidan ekrarna så fick jag äntligen dit dom med 5mm spacers :-)
Och häromdan tog jag hem lite 70kvadrats kabel och bestämde mig för att göra "The Big Three".
Där ser man en bit av kabeln :-)
Fick även hem en takvinge som jag ska göra i ordning och måla o montera här nån dag!
Som ni såg med dom nya fälgarna så är bilen på tok för hög så jag beställde mig ett par coilovers ifrån Tyskland som kommer hem till veckan! Update följer upp. God kväll på er
Ser riktigt bra ut! Stor skillnad efter dämpningen?
Tackar tackar! Lite skillnad vart det ju. Om inte annat så vart taket stummare ;-) Jag märkte de att bakdörrarna fladdrar på desto mer nu när tak o bagage är dämpat. När tid finns ska väl dom dämpas dessutom.
Hallå, Garaget. Nu har jag varit dålig med uppdateringar på sistone. Fy, skam. Det har hänt rätt mycket iallafall och bilder ska ni få.
Dags att göra iordning vingen!
Fint som snus
Fått hem coils
Helnöjd, tror att den har gått ner sig lite till också.
Sänkt, och takvingen på. Vart riktigt nöjd
Dock så har en och annan plast lossnat med tiden hahaha
Tacka vet jag tyskland. 11:- ifrån Kina. Rimligt
Jag tror nog att ni kan hålla med mig om detta och säga att det är lika bra att ställa av bilen under vintrarna. Så som ni har sett så har det stått en blek 240 med på några bilder här på tråden, så det fick bli vinterbilen Klart det blev ett ljudbygge i den också!
Blir nya lite bättre koaxer framöver. (tillsvidare bygge)
Cerwin-Vega 15" med första lådan jag byggde. 130Wrms krämar jag på den. T-shirten flexar lite iallafall.
Som sagt innan. Det blir ett par nya koaxer och något spännande i hatthyllan. Ett till slutsteg bara. Är ganska säker på att det spelar värre än de flesta epa-traktorerna här omkring iallafall hahaha. Slit o släng!!
Det har varit dött en längre tid i proj. tråden nu! Golfen åkte in på konservering under vintern här men kommer fram nu till Mars igen!
Tyvärr så har jag inte planerat ett fortsatt utbygge på den, utan har istället utvidgat mitt arbetsutrymme och skaffat mig en Bmw 330i E46 Touring.
Och ni vet vad större utrymme innebär? MER plats för MER ljud! Det vill säga att jag kommer med tåren i ögat lägga ner den här projekttråden och sälja bilen till våren
Man kan inte säga att det inte fanns nånting kvar att göra, utan det finns massor kvar jag vill göra. Dock har mina prioriteringar förändrats lite med tiden, dvs större bil, mer motor och störst av allt att ha en året-runt bil för att slippa kasta runt med min gamla 240 utan bromsar
Jag hoppas med den här proj.tråden att jag har kunnat gett er lika mycket inspiration och framförallt MOTIVATION till era byggen som ni har givit mig
Jag återkommer inom någon vecka med en ny tråd! Häng gärna på, ni är så varmt välkommna så!