Ny stereo i, högtalare hemma. bilen börjar bli lackerad, lite stickers på, lagat småsaker osv
här är lacken som jag kör med den är blandad av mig och är lite ljusare än alpinvit det är en 2K-lack så kör ej klarlack. får se hur det går farsan har varit imot med något såg jag, men det löser jag
Här och i bagaget så skall det penslas! blir nog kanon om jag gör det ordentligt det syns ju knappt ändå
Här är avgasröret som sitter på ska fräshas upp efterhand. det är Simons catback som är en dämpare, 2,5" rör och en slutdämpare. ska ta bort den förstnämnda dämparen tänkte jag och kolla hur det låter inget att hurra för nu faktiskt. Mina nya Hertz 3,5" och lite lackerade grejjer högtalarna ska i dörren för att ge lite extra stöd Nice! "Low life" som jag haft sen tidigare var sne såg jag så ska byta ut den så småningom
yeaaah!
Så ser han ut nu tycker synd om min lilla älskling får väga upp det till honom med att putsa mycket när han är klar sen ny stereo billig kenwood, men har allt jag behöver än så länge
ska försöka hålla mig mer uppdaterad nu. har inte tänkt på det när det blivit smågrejer på lång sikt
håller på att lackera för fullt. går helt okej med det. är en del kvar men börjar få upp tempo nu! fälgarna ska jag ballansera en sista gång. sen ska jag lackera dem och beställa däck. men jag tycker lacken blir riktigt bra för att vara garagelack ska dock få en riktigt fin efterbehandlig för bästa resultat
i bak så är det i sort sett rätat nu. ska bara på med ett påar lager spackel där jag inte lyckades trycka ut helt rakt och så är det klart
här penslas det då jag ej kommer åt bra med spruta. blev helt okej men ska på lite till så att det blir jämnare. så här blir toningen ser helt okej ut va? tar bort alla förbannade stenskott dem fått. ska bytas ut med tiden nu
nästa mål är andra skärmen och fronten så att jag kan ta och skruva ihop hela fronten så som den ska vara så att jag inte behöver oroa mig mer om fronten kommer någon gång nästa vecka nu.
så.. vad tycker ni om färgen? ser det ut att bli bra?
Snyggt!! hur är reglerna med garagen där? i alla garage där det inte finns väggar får man varken meka eller liknande i motala. Hur funkar det där? hur vågar man lackera om det finns mc och andra bilar där? eller ville alla andra ha vita bilar?
jag lackerar inte i det garaget. vi skruvar bort delarna och lackerar för sig i ett skjul som man ställer båtar på vintern. har tagit och slängt över presenningar för att det ska bli ganska dammfritt och så lackar vi där inne får ta en bild nästa gång vi lackerar
mecka är inga problem. håller mig ju på min plats sen har jag trevliga grannar som faktiskt är väldigt intresserade av vad jag gör haha
jag lackerar inte i det garaget. vi skruvar bort delarna och lackerar för sig i ett skjul som man ställer båtar på vintern. har tagit och slängt över presenningar för att det ska bli ganska dammfritt och så lackar vi där inne får ta en bild nästa gång vi lackerar
mecka är inga problem. håller mig ju på min plats sen har jag trevliga grannar som faktiskt är väldigt intresserade av vad jag gör haha
Det låter ju kanon! värkar ju bli hur bra som helst. Skulle också vilja ha en vit bil
Ser ju bra ut!! Du kan ju våtslipa lyktglasen och polera!
Körde du med biltemas färg eller hur var det? och vad för papper har du kört med? Jag har inte testat mer än 800 våt på de jag lackat har 2000 men har inte testat det än...
Det låter ju kanon! värkar ju bli hur bra som helst. Skulle också vilja ha en vit bil
ja, vita e36or är fina man har mycket möjligheter att trixa lite med den då med färger osv
Toddemannen skrev:
Ser ju bra ut!! Du kan ju våtslipa lyktglasen och polera!
Körde du med biltemas färg eller hur var det? och vad för papper har du kört med? Jag har inte testat mer än 800 våt på de jag lackat har 2000 men har inte testat det än...
kör med 400 för att kunna få det fint inga repor eller nåt syns.. speciellt inte på vitt ajjemän. biltemas 2K blandning 50/50 mellan offwhite och white var faktiskt riktigt bra färg
Demuz skrev:
ser ut som att det kommer bli väldigt bra när allt är klart! passar då mycket bättre i vitt än som den är nu
det kommer troligtvis i vinter sen just nu vill jag bara få klart dem så jag kan testa på bilen och få på däck osv poleras troligen då snön kommer i år