Halloj, varit stendött här en längre tid, men både bilen och jag lever än!
Fick ett litet läckage på avgasröret för ett litet tag sen... i övergången mellan grenrör och främre röret så då kände jag att det va läge att byta ut istället för att laga.
Så jag beställe detta grenröret, som även lindades in med bandage
Men jag blev inte riktigt klok på hur tom hade tänkt sig övergången mellan kat och grenröret rikigt då det var konisk ring med diameter 60 som skulle täta, och på min kat är de inte mer än ca 50mm.
Detta löste sig med en katalysator från en volvo 740 gl som en kompis hade liggande den passade utmärkt!
Och efter som att det nu är nya krav på avgaser på bil innan -93 så anpassades denna katalysator efter dessa regler
Såhär såg de gamla röret ut, viss skillnad!
Kan tilläggas att det märktes ganska stor skillnad på ork i bilen speciellt över 3000 rpm! Riktigt gött
Dom mäter endast CO nu vad jag hört, och det får vara 4,5 istället för 0,5 som det va förut. Alla andra värden ska inte kollas vid kontrollbesiktning, men katalysatorn måste sitta där
Dom mäter endast CO nu vad jag hört, och det får vara 4,5 istället för 0,5 som det va förut. Alla andra värden ska inte kollas vid kontrollbesiktning, men katalysatorn måste sitta där
Dom mäter endast CO nu vad jag hört, och det får vara 4,5 istället för 0,5 som det va förut. Alla andra värden ska inte kollas vid kontrollbesiktning, men katalysatorn måste sitta där
instämmer.. men 2017 då går dom genm hc värdet och 2500rpm co, och så besiktad jag nydligen med min då va det bara co dom gjort test med.. lite skönt de där..