UPDATE: Nu har jag testat och bytt till vevaxelgivaren från skroten, tyvärr så är bilen likadan som med den andra givaren så där ligger inte felet.
Dessutom hade givaren varit helt paj hade väl den inte ens försökt tända lite på startnötning som den hela tiden gjort?
Efter att testat och kollat på det mesta så är mina ideér nästan helt slut.
Jag har iallafall kommit fram till att det till 99% är ett tändningsfel.
Jag funderar på att åka förbi skroten igen och skruva av alla tändspolar från den 523 e39 som jag tog vevaxelgivaren ifrån, de är väll typ de enda jag inte testat även om det känns väldigt långsökt att alla tändspolar skulle bli dåliga helt plötsligt.
Annars så tror jag att de kanske skulle kunna vara någon kabel som gått av eller något kontaktstycke som sitter löst (vet ej, dåliga gissningar kanske) men vad skulle annars kunna få bilen att få för svag gnista för att ens starta, för den tänder ju till på startgas och gör typ ett VROOOM sen dör igen, det tyder ju på att gnistan är för svag.
Ska höra med en jag vet är jävligt duktig på bilar och rivit med de mesta, han ska få kika på de om han har tid hjälper inte de eller om jag inte hittar lösningen snarast, så åker bilen ut på blocket, den är ju trots allt besiktigad och de finns ju M-paket och lite godsaker på den så lite värde borde väl finnas endå.
Hoppas någon har något tips
![smile](img/smilies/smile.png)