2952
Sök

Less på glappande framvagn Audi A6 Avant

74 Inlägg
25 september 2012
Trådstartare
Hejsan!
Har ett bekymmer på min vardagsräser.. Är alltså en Audi A6 Avant 1.8T Quattro.
Problemet började att uppstå då jag monterat 60/40 sänkning av märket Supersport, dvs fjäderben med dämpare (som satt monterad då det kom, har alltså inte rört dämparen mer än toppmuttern) & fjädrar. Monterade även nya 20" fälgar i samma veva!

Ska tillägga att det fanns ett litet, litet glapp HF tidigare men inte samma typ av glapp som nu.
Det låter som ett vanligt framvagnsglapp på en VAG, de flesta borde väl veta hur det låter.. Fast ändå hyfsat kraftigt, det är bara i små gupp det hörs, jag skulle säga att det är som ett slagljud?
Tänkte att det möjligtvis hade med nån länkarm eller nåt att göra, kanske att det nu ligger annorlunda & de är gamla, så jag köpte mig ett komplett framvagnskit & bytte ikväll allt som följde med förutom yttre styrleder. Blev kanske lite, lite bättre men fortfarande samma glapp som jag hör iaf. Och det lika på båda sidor!

Någon som varit med om detta?? Håller på bli galen, ska in med bilen på hjulinställning imorgon då ratten står snett, får väl se om dom hittar nåt då, tycker det är skitskumt..

688 Inlägg
25 september 2012
Har du efterdragit toppmuttern på fjäderbenet efter att du kört en bit med bilen?

74 Inlägg
25 september 2012
Trådstartare
Japp, då jag bytte alla länkarmar så hade jag lös hela benet & kontrolldrog allting!

Försöker iaf
12 819 Inlägg
25 september 2012
Bytte du även fläderbenslagring och krängnIngshämmarbussningar samtidigt?

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

74 Inlägg
25 september 2012
Trådstartare
Inte fjäderbenslagring men allt annat är bytt!

449 Inlägg
25 september 2012
dom övre fjäderbenslagringarna kan skapa jävligt irriterande oljud blir oftast mycke värre vid sänkning för då blir hela upphängningen hårdare.. de fiins ju egentligen inte mer än dom som kan skapa oljud när du bytt restan av framvagnen.

Full Fart Spar Tid!!!

Sök