2894
Sök

Strålkastarfilm från biltema?

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
7 november 2012
hur gör man när man värmer filmen då???

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

3 173 Inlägg
7 november 2012
turboforssen skrev:

Hårtork/varmluftpistol

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
7 november 2012
tobzter skrev:
turboforssen skrev:

Hårtork/varmluftpistol

tänkte mest på om man ska värma innan eller ska lägga på den först och värma

3 173 Inlägg
7 november 2012
När ja la på så satt ja på filmen på den slätaste ytan för att sen värma och böja och dra runt kanter å hörn

1 298 Inlägg
7 november 2012
turboforssen skrev:
tobzter skrev:
turboforssen skrev:

Hårtork/varmluftpistol

tänkte mest på om man ska värma innan eller ska lägga på den först och värma

Jag har värmt när filmen vart pålagt med klister mot glaset. Men borde fungera att värma innan också, så gör ju proffstonare när dem tonar rutor på bilar. Lägger filmen med klisterskydd på utsidan av rutan och formar den mot rutan med pistol.

För att vara klok måste man ha erfarenhet, och för att ha erfarenhet måste man ha gjort dumheter.

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
7 november 2012
tackar smile då får man testa göra så sen smile

66 Inlägg
7 november 2012
Har ett gäng nya skrapor som jag använder själv när ja ska tona lysen och filma med vinyl, kostar 40kr så skickar ja med ett rakblad med sen 14kr i frakt:)

#paintisdead - Vi hjälper dig med vinylen!

Gymnasieutbildad däcksparkare
382 Inlägg
7 november 2012
Pendulum skrev:
jetta16v skrev:
Tänker ställa en fråga som inte behandlats än, men som jag tycker är viktigt, det är angående skrapor.

Var får man tag på bra GUMMIskrapor som inte repar?
De flesta skrapor som följer med filmer är av plast och repar, var köper man filmskrapa av gummi?

Har jag också undrat. Har ett gäng "moddade" biltemaskrapor hemma med allt från en tejprand på skrapbladet till en tygbit. Repar mindre än utan iallafall. smile

http://www.biltema.se/sv/Bygg/Farg-och- … ack-36032/
sån har  jag kört med dessa när jag tonat rutor osv

Motorer är som människor, Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

10 Inlägg
7 november 2012
xileh skrev:
CiskoKid skrev:
SpeedOfLight skrev:

Det fastnar på samma vis som då du lägger solfilm

Det fastnade inte alls, därav min fråga.. hmm Bara gled runt och spelade svårflörtat.
Därför jag torka torrt och satte på en ny skrynklig bit..

Den limer jo ganske bra om det er vått også.  Du tok av beskyttelsesfilmen på limsiden?

Ja, visst tog jag bort skyddet.. var väl för lite värme inblandat. Svårt med strålkastarna på Saab 9-5, modell -06 och framåt om man inte vill skruva av hela lampinsatsen såklart.
Tack för alla svar

7 423 Inlägg
7 november 2012
CiskoKid skrev:
xileh skrev:
CiskoKid skrev:

Det fastnade inte alls, därav min fråga.. hmm Bara gled runt och spelade svårflörtat.
Därför jag torka torrt och satte på en ny skrynklig bit..

Den limer jo ganske bra om det er vått også.  Du tok av beskyttelsesfilmen på limsiden?

Ja, visst tog jag bort skyddet.. var väl för lite värme inblandat. Svårt med strålkastarna på Saab 9-5, modell -06 och framåt om man inte vill skruva av hela lampinsatsen såklart.
Tack för alla svar

tror nog mina är värre wink

2 174 Inlägg
7 november 2012
4-stroke skrev:
Pendulum skrev:
jetta16v skrev:
Tänker ställa en fråga som inte behandlats än, men som jag tycker är viktigt, det är angående skrapor.

De flesta skrapor som följer med filmer är av plast och repar, var köper man filmskrapa av gummi?

Har jag också undrat. Har ett gäng "moddade" biltemaskrapor hemma med allt från en tejprand på skrapbladet till en tygbit. Repar mindre än utan iallafall. smile

smart !

658 Inlägg
8 november 2012
hangman skrev:
4-stroke skrev:
Pendulum skrev:

smart !

Japp exakt dom har jag oxå använt o funkar bra faktiskt......  *****

Bilrekonditionerare
453 Inlägg
27 november 2012
Ni som prövat den blåa toningen, är den så illblå som på Biltemas hemsida eller är den mer Xenonblå så att säga. Någon som har en bra bild i dagsljus på hur den ser ut?

Exempel på hur jag vill ha det:
http://www.soyafilm.se/product.html/saa … gory_id=29
Nya 9-5an
http://machinespider.com/wp-content/upl … -Sedan.jpg

Biltemas illustration:
http://www.biltema.se/ProductImages/33/ … -581_l.jpg

Ni förstår nog vad jag menar smile

MVH Rikard

52 Inlägg
8 december 2012
jetta16v skrev:

---------

De flesta skrapor av plast och gummi kan repa strålkastarfilmer eftersom de inte har repskyddande lager.
Ett tips är att använda vatten med diskmedel i, på båda sidor, vilket gör att det inte blir lika mycket repor på filmerna.
Nästa tips är att köpa denna Filtskrapa/monteringsskrapa , vilken inte repar filmerna lika mycket eftersom det är packad filt.
ProShield® Strålkastarfilm 0.5mm tjocklek ifrån Soyafilm.se har(till skillnad mot lågpris-filmer) självläkande egenskaper och är mjukare vilket gör att stenskott och repor mm flyter tillbaka och håller sig ny och fräsch läääänge.
Alla filmer kan även behandlas med Plexus underhållsspray som är perfekt för alla plastfilmer, fyller ut repor och gör alla filmer blankare och gör även att smuts och vägsalt mm inte fastnar så lätt på filmen.
Filmen och sprayen har även UV-skydd vilket ger ytterligare fördel mot blekning och missfärgning  mm.

52 Inlägg
9 december 2012
Kina-tillverkade strålkastarfilmer har till 99.9% skyddsfilm(gladpackliknande som dessutom gör filmerna svårare att montera om den sitter kvar vid monteringen) på framsidan säljs av många på 30 cm bredd.

När man tvättar dessa kommer det bli repor som inte går bort.

Köp en filtskrapa och en självläkande och stötupptagande strålkastarfilm så har du ett evigt bra resultat och du slipper repor och stenskott som fäster i filmen.

1 432 Inlägg
9 december 2012
Key76 skrev:
Kina-tillverkade strålkastarfilmer har till 99.9% skyddsfilm(gladpackliknande som dessutom gör filmerna svårare att montera om den sitter kvar vid monteringen) på framsidan säljs av många på 30 cm bredd.

När man tvättar dessa kommer det bli repor som inte går bort.

Köp en filtskrapa och en självläkande och stötupptagande strålkastarfilm så har du ett evigt bra resultat och du slipper repor och stenskott som fäster i filmen.

Visst är det som så att en självläkande e bättre, men som vanligt så får man ju vad man betalar för, och då det faktiskt handlar om en produkt som är helt olaglig oavsett nyans eller märke att montera på sin bil och ha i trafik så e frågan om ett högre pris känns värt då polisen säger ifrån, eller besiktningen.

Tro inte att du undkommer döden bara för att du slutar leva!
..::[Kör det som gör dig lycklig
]::..
Touch by U - Då du söker vinyler/dekaler till rätt pris.

52 Inlägg
10 december 2012
Enda lagen jag vet om är att ljuset ifrån strålkastarna inte får bli märkbart sämre.
Vilket betyder om man väljer den mörkaste toningen på lyktorna kan det bli problem.
Vet många som klarar besiktningen/polisen med strålkastarfilm på lyktorna, även jag själv.
Vet även de som klarat besiktningen där kontrollanten skrivit "skyddsfilm för strålkastare ok" på kontrollpappret.

Självklart får man vad man betalar för och därför är ProShield® Strålkastarfilm 0.5mm tjocklek ifrån Soyafilm.se ett utmärkt val för den medvetne, eftersom den filmen även har mycket bättre och klarare färgåtergivning och mer högblank yta än alla andra filmer.

Avstängd
10 388 Inlägg
10 december 2012
Key76 skrev:
Enda lagen jag vet om är att ljuset ifrån strålkastarna inte får bli märkbart sämre.
Vilket betyder om man väljer den mörkaste toningen på lyktorna kan det bli problem.
Vet många som klarar besiktningen/polisen med strålkastarfilm på lyktorna, även jag själv.
Vet även de som klarat besiktningen där kontrollanten skrivit "skyddsfilm för strålkastare ok" på kontrollpappret.

Självklart får man vad man betalar för och därför är ProShield® Strålkastarfilm 0.5mm tjocklek ifrån Soyafilm.se ett utmärkt val för den medvetne, eftersom den filmen även har mycket bättre och klarare färgåtergivning och mer högblank yta än alla andra filmer.

Och kostar, i mindre bit, nästan 7 gånger mer än biltemas, det får vi ju inte heller glömma

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

66 Inlägg
10 december 2012
Man får inte ha någon film överhuvud taget på glaset, inte ens transparent, och det som säger det är att sätter man på film på lyktan så ändrar
Man utförandet på den, vilket leder till att CE märkningen inte gäller, och alla delar på en bil skall vara CE märkta och original, har inte något med färgen att
Göra som någon nämnt, fins gammla modeller
Som har
Gula lysen som original

#paintisdead - Vi hjälper dig med vinylen!

1 432 Inlägg
12 december 2012
Enligt lag så får du inte montera något som ändrar ljusåtergivningen.. dvs du får inte ens montera en transparent film... Och Ja, jag har haft den diskutionen ett antal gånger med polisen iom att jag säljer film.. Alla poliser jag pratat med säger dock samma sak, så länge du har en film som inte avger ett uppenbart olagligt ljus så är det inget vi bryr oss om så länge det inte finns andra uppenbara fel på bilen.

Så mer eller mindre så innebär det att om du har hål i avgassystemet och lever om så att du kan väcka de döva, då kommer du även att torska på skyddsfilmen, oavsett vilken nyans du har, men kör du med en i övrigt laglig bil då skiter de i att du kanske har röktonat eller slängt på gul film. wink

Tro inte att du undkommer döden bara för att du slutar leva!
..::[Kör det som gör dig lycklig
]::..
Touch by U - Då du söker vinyler/dekaler till rätt pris.

Sök