Försökte lägga 3D-vinylen jag ska ha på illustrationsbilden men det blev inget vidare... Lekte bara lite istället men meningen är att hela bilen ska få vinyl wrap. Blir en jädrans effekt IRL kan jag lova
Senast redigerat av CarbonLoader (11 november 2012)
lite skeptiskt, men svårt att avgöra innan man ser filmen på bilen
Många som är skeptiska i min närhet faktiskt men den kommer se asgrym ut IRL, jag vet På SEMA hade de en Porsche Cayenne i denna vinylfilmen & den fick ritkigt mycket uppmärksamhet. Det kommer mer & mer 3D vinyler inom kort, jag tror att om ingea fler har det i år så kommer det nästa år. Hade faktiskt tankar på en vinyl med struktur av svart krokodilskinn Så ballt!
PS kräver fan tålamod å flera timmars sittande, sen att du ska göra 3D-vinyl..kan tänka mig att det är rätt så jävligt!
Tror dock att när bilen är klar så kommer det se riktigt bra ut! Blir första bilen jag ser med sån vinyl!
Ja, precis. Kräver sjukt mycket tid med PS 3D vinylen är fortfarande ganska ny och tror ingen har gjort den på hela bilen tidigare. Typ ALLA på SEMA uppmärksammade vinylen positivt, så varför inte överdriva lite hehe
Så kommer äntligen en bild på mina Coilovers som står & väntar i hallen på att bli monterade.
TACK RISETRADE.SE
Jag är av det slaget att en snygg bil även ska vara grymt skön & köra, helst bana, annars kan det lika gärna kvitta. Har alltid tycket det sett löjligt ut med en brutal exteriör på en bil men när man kikar på prestanda prylar som motor, väghållning, bromsar etc. så e det bara skitgrejer...trots uppfräschning eller uppgradering gjord. Har själv testat Supersports coilovers tidigare på min R5 Turbo och de är helt fenomenala när det handlar om att pressa bilens egenskaper...vilket det ska gå att göra med en tuff bil enligt mig. Bara min åsikt & tror att många därute håller med fast likamånga inte gör det
Har du spacers? Vet inte hur dina coilovers är men jag kan inte sänka max pga att dom tar i fälgen.
Iofs så kanske du inte ska sänka max
Snygg bil du har Vad har du för några coilisar? Det brukar handla om vilket ET fälgarna har plus storleken. Men till en början kommer jag att behöva spacers för att det ska se bra ut med skärmbreddningen. Så småningom blir det framvagnsdelar från TT men det är inte prio just nu Jag ska inte ha större än 17". 18 & upp är inte att rekomendera vid bankörning...beroende på vilken bil man har förstås. Vet att ET måttet var väldigt avgörande vid senaste bilbygget. Men då körde vi med 20" Schmidt fälgar vilket också påverkade.
Senast redigerat av CarbonLoader (18 november 2012)
Har du spacers? Vet inte hur dina coilovers är men jag kan inte sänka max pga att dom tar i fälgen.
Iofs så kanske du inte ska sänka max
Snygg bil du har Vad har du för några coilisar? Det brukar handla om vilket ET fälgarna har plus storleken. Men till en början kommer jag att behöva spacers för att det ska se bra ut med skärmbreddningen. Så småningom blir det framvagnsdelar från TT men det är inte prio just nu Jag ska inte ha större än 17". 18 & upp är inte att rekomendera vid bankörning...beroende på vilken bil man har förstås. Vet att ET måttet var väldigt avgörande vid senaste bilbygget. Men då körde vi med 20" Schmidt fälgar vilket också påverkade.
Tack
Kommer inte ihåg märket på dom men dom va billiga, kosta typ 3200 så är väl det som e felet hehe.
Snygg bil du har Vad har du för några coilisar? Det brukar handla om vilket ET fälgarna har plus storleken. Men till en början kommer jag att behöva spacers för att det ska se bra ut med skärmbreddningen. Så småningom blir det framvagnsdelar från TT men det är inte prio just nu Jag ska inte ha större än 17". 18 & upp är inte att rekomendera vid bankörning...beroende på vilken bil man har förstås. Vet att ET måttet var väldigt avgörande vid senaste bilbygget. Men då körde vi med 20" Schmidt fälgar vilket också påverkade.
Tack
Kommer inte ihåg märket på dom men dom va billiga, kosta typ 3200 så är väl det som e felet hehe.
Låter som FK eller Technix coilisar, billiga men sådär hållbara i längden. Jag kör med 17" nu och då tar däcken i innerskärmen när jag svänger fullt. Känner att det ska gå & köra bilen både fort & hårt utan komplikationer
Alright! Lagom dags att presentera en person med mycket stor betydelse för projektet, BJARNE!
Som alla säkert redan förstår så är det ingen barnlek att foliera en hel bil. Snubben som är i allra högsta grad involverad i projektet fixar detta som en mästare. Jag lärde känna Bjarne genom Kalmars svar på Team Carkings, nämligen ECCC-East Coast Car Club, för några år sedan på Elmia. Han hjälpte mig något år efter med montering av dekaler på min lilla busbil som visades upp på Elmia, Renault 5 Turbo. Det året hade han folierat hela sin flickväns bil med kolfibervinyl. Lagom mycket jobb Se själva så förstår ni att Bjarne kan sina grejer. Här är Elizas bil från Elmia 2011 om jag inte minns fel:
Beundrar dig grymt mycket Bjarne & stort tack för att du vill dela projektet med mig Detta blir lajbans roligt!