2801
Sök

ryckande gång SAAB 9-5.

7 Inlägg
4 oktober 2006
Trådstartare
#1
Tjabba.

när jag kör med bilen "såklart" så vid lägre varv så rycker den helatiden inte stora ryck alltså. provade byta tändstift men då gick bilen mycket sämre. NGK BCPR7ES-11
någon som vet vad det kan va?

\Mattias


Peppe Vectra
1 076 Inlägg
4 oktober 2006
#2
vakumslang på insuget nånstans som är kass gissningsvis

VECTRA ENEM Sport
#1 Steve Blyfot

7 Inlägg
5 oktober 2006
Trådstartare
#3
okej. får ta och kolla på det då. tack...


Ölbryggare
339 Inlägg
5 oktober 2006
#4
Häll i en burk STP, kan funka riktigt bra om man har lite tur så att det bara är lite skitiga spridare..Frågan är ju annars hur mycket det rycker? mjuka eller hårda ryck, tänd eller soppa fel alltså?

Och 7:er är lite väl hårda faktiskt har jag märkt..men dom håller bra jämfört med sexor. Men ett led i det hela kan absolut vara att prova 6:or eftersom bilen är gjord för dessa stift, idén med /:or kom på långt senare modell..


7 Inlägg
5 oktober 2006
Trådstartare
#5
det är mjuka ryck många små mjuka ryck. får prova 6;or då kommer inte ihåg vad det är för stift i nu men va något konstigt märke. va inte så länge sedan jag hade STP i


Ölbryggare
339 Inlägg
5 oktober 2006
#6
Om det inte sitter NGK 6:or eller 7:or i så är det ett väldigt hett tips att BYTA till sexor direkt...Måste vara exakt rätt stift till den motorn då den jonmäter i förbränningsrummet genom stiften...


7 Inlägg
5 oktober 2006
Trådstartare
#7
DENZO heter de som sitter i nu. men får ta och fixa 6;or då


Ölbryggare
339 Inlägg
5 oktober 2006
#8
Oki, det är ju ett jätte stort märke som bla. gör ac kompressorn, navigatorn på 05 osv..Men för att vara på den säkra sidan kommer nog alla att rekomendera dig att sätta i NGK stift till att börja med..


231 Inlägg
7 oktober 2006
#9
Kan vara "spjällhuset" som börjar ge sig. Min gjorde små ryckanden då och då. Sen sten dog bilen. Känner en som är jävligt bra på Saab och han sa att spjällhuset brukar bli dåliga på 9-5:orna mellan 98-01..

Ölbryggare
339 Inlägg
8 oktober 2006
#10
Kan absolut vara spjällhuset, men det är ju inte alls så vanligt på 99 som på 01-02...


1 Inlägg
15 oktober 2006
#11
Hade en polare med samma problem, visade sig vara bränsleregulatorn...



Sök