8 oktober 2012
Trådstartare
Tänkte jag skulle starta en projektråd då jag ändå har en massa bilder och säkerligen en massa kommande frågor
Projektet kommer att handla om en 99% rostfri 1303 S från 73 som stått på pallbockar i ungefär 15 år nu i garaget. De hela börja med att min pappa köpte den runt 1990 och kom i kontakt med en på dalhems. Ganska fort började det ösa in beställningar hos dom å paket började anlända. Hela bubblan slipades ner, tömdes på inredning, hålen efter listerna svetsades igen och ett body kitt började passas in. Sen efter många nätter i garaget så lackerades den med 2 komponents grundfärg å lackades sen med akrylfärg. Ny inredning började sättas in vilket var nytt tyg i taket och nya mattor. Motorn miste allt vad plåtar heter å nya i krom monterades. Nya bredare fälgar i krom å däck köptes och monterades å bubblan rullade ut och de blev väl en färd på ca 1,5 km sen kördes den snabbt in i garaget igen å motorn plockades ur då den inte hade nån ork. Dum som han va gav han bort motorn... Sen dess har har den stått där utan motor på pallbockar å samlat damm
Har nu tjatat på pappa i säkert 10 år att vi ska fixa den. Han gav sig tillslut för om jag tjatat mer hade han väl fått en stroke eller nått. Så för ungefär 3 månader tillbaka har jag letat som en tok efter en bra 1600 motor. Orkade inte åka ner till skåne för att hämta en då de är där dom verkar finnas till salu. Hittade en 1303 s i mora som skulle vara bra i motor å låda så de fick bli en hel bil, Så for ner köpte den illa kvickt å kom hem lika lycklig som ett barn på julafton
Nu vart de ju väääldigt mycket text ser jag så slutar här hoppas ni orkar läsa
Här är en bild på den skitiga skönheten
Senast redigerat av NabboR91 (14 november 2012)