6 oktober 2006
Trådstartare
Hej! Har enGolf av årsmodell 2000 med maskin typen 1.9 TDI. Felet med den har börjat komma nu då kölden börjat komma. Den är grymt svårtstartad. felet är att den glöder ej, glödlampan tänder endast till en halv sekund och slocknar snabbt.
Har i all ivrighet försökt fixa felet själv men nu börjar tålamodet ta slut.
först kollade jag stiften, dom var bra och då jag gav dem ström gnistade dem till.
Tog en provpenna och märkte att då polaren vred på nyckeln kom ej någon ström ur kablarna till stiften.
Efter det kollade jag relät, relät knäpper till och knäpper av då jag vrider på nyckeln.
då fick jag tips om att det finns en skilld tempgivare som anger när den skall glöda och den består av fyra temperatur kollande poler. den böt jag imorse och glad montör som man var satt jag mej bakom ratten och märkte ingen skillnad. fick såga på startmotorn 8-10sek innan den gick igång.
nu måste jag få hjälp! behöver bilen dagligen och vill ej förstöra mera än vad man måst.
Finns det någon säkring på vägen som ej är märkt nånstans? återförsäljaren visste inte säkert oberoende hur mycket han knapprade i auto data.
Snälla hjälp mig någon! MvH: Micke
The one who is trying is the one who suceeds!