Uppdaterar lite då.
Hämtade hem toppen, planad & genomgångna ventiler.
Toppen har nog aldrig varit så här ren sedan fabriken.
Planad 0,35mm, var lite skev.
Ja, ja var nog inte konstigt att jag fick olika komp på alla cylindrarna,
Fick putsat av den ”nya” kammen som jag hämtade norr ut.
Kladdade ner den med motorolja & in med den i toppen, satt som handen i handsken.
Tryckte på nya ventiltätningarna.
Ååååååhhhhhh, va fint den är när det är ny fräst.
Var så rent så man kunde läsa av lite siffror som jag inte kunde läsa av sedan tidigare.
Sen var det dax å få på fjädrar å brickor.
Meeeeen, jösses, så blev det lite fel då,
började från fel hål.
& då blev det att plocka ner dessa & vända på steken & börja om från början.
Naturligtvis så falerade ventilbågen igen då, gör ett hoppande när det blir lite tryck på grejerna så fjädrar & brickor flyger iväg,
man blir lite trött på bågen.
Så då blir det att få på ett par nya lyftar som jag har haft liggandes på hyllan monterade dessa & ett par vipparmar.
Får se om jag kan rätta till bågen, jag tror att gängorna i muttrarna har gett sig, gängorna på gängstången verkar okej.
Uppdatering kommer.