Jo det är så att jag behöver få reda på vad som krävs för att få igång bilfan när man tappat bort nyckeln? Alla lås och nycklar kan jag ju köpa på diverse sidor men hur funkar det med kodningen? får man byta box om man vill få igång en ny fjärrdosa? Skulle även vara tacksam för tips om hur jag får upp bilen på släp när han står låst. Min idé var ungefär att krossa en ruta vilket kanske inte är bästa idén? och sen se om jag inte kan bryta tändningen för att få ur backen? Snälla hjälp mig
Jo det är så att jag behöver få reda på vad som krävs för att få igång bilfan när man tappat bort nyckeln? Alla lås och nycklar kan jag ju köpa på diverse sidor men hur funkar det med kodningen? får man byta box om man vill få igång en ny fjärrdosa? Skulle även vara tacksam för tips om hur jag får upp bilen på släp när han står låst. Min idé var ungefär att krossa en ruta vilket kanske inte är bästa idén? och sen se om jag inte kan bryta tändningen för att få ur backen? Snälla hjälp mig
Tror att de flesta verkstäder brukar kunna koda nya nycklar Tyvärr har jag inget bra förslag på hur du ska få dit bilen
Har du ingen fungerande nyckel kvar kan det skapa stora problem att övertyga systemen om att låsa upp sig och godkänna nya nycklar, av förklarliga skäl. Upp på trailer är enklast att bara plocka bort en drivaxel (antar att den inte blivit uppgraderad till lamelldiff för då måste du plocka båda) och rulla den, alt meka loss spakstället och lägga ur växeln direkt på lådan.
Är det 9-3 99-02 eller 03-> Lovar inte att jag grejar det men har plockat många dörrlås på Hedin-tiden så kanske du slipper byta ruta Är de gamla generationen är det troligen enklast att ta startspärr, motorstydon, nycklar och lås från en annan bil så kan du göra det själv eller om du betalar mig en lagom summa. Rör dock inte bilen utan att sett ägarbevis ihop med ägaren på den
Haha ägarbevis är överskattat nej men det är en -01 Funkar det att bara flytta över box från en annan? funkar fjärrdosa med då? Mja lås och sådant klarar jag att byta själv men det är när det rör sig om elektronik och spärrar och skit som jag fattar noll. Saken är den att om jag hämtar den så måste ju du vara med och det är en bit att åka så det tror jag inte du vill Har inte bestämt mig än om det blir förlust att köpa den.
Med fungerande IMMO-system går det att programmera in fjärrar, vill dock minnas det är TWICE som pratar med fjärrarna medan startspärren styrs av Motorstyrenheten och startspärren/tändningslåset Du ska ju bara fysiskt byta lådor, de borde du klara
Mjo jag känner att jag skippar den bilen han var billig men känns som det inte blir så billigt i slutändan vad jag förstått när man tittar på priserna för en box
Nu har du iofs redan bestämt dig för att avstå objektet, men ett enkelt sätt att rulla en bil med växelspakslås när man kommit in i den kan ju gissningsvis vara att enkelt trycka ned kopplingspedalen?